У мастацкім музеі імя Масленнікава школьнікам паказваюць гісторыю нараджэння Хрыста і вясёлыя інтэрмедыі.
Сапраўдная батлейка, якая вандравала па магілёўкім гарадам і вёскам у XIX стагоддзі, цяпер захоўваецца ў Расіі. За мінулым часам гэты каштоўны экспанат трапіў у Дзяржаўны музей этнаграфіі ў Санкт‑Пецярбургу.
Беларускія мастакі Алена Іванчанка і Міхаіл Шэпеленка зрабілі дакладную копію той батлейкі, і цяпер магілёўцы могуць на свае вочы пазнаёміцца са старажытным лялечным тэатрам. Вялікая скрыня з каляднай зоркай уверсе і двума паверхамі, населенымі лялькамі, адрозніваецца ад музейнага экспаната толькі сучасным асвятленнем.
Батлейка стала сёлетнім калядным праектам Магілёўскага мастацкага музея. На адмысловых занятках школьнікам расказваюць гісторыю батлейкі, якая прыйшла на Беларусь у сярэдневечча з Заходняй Еўропы. Потым паказваюць калядную п’еску «Цар Ірад». Найбольш папулярныя лялькі — Марыя і Іосіф з немаўлятам Ісусам, Анёл і Смертка, якая рубіць галаву цару Іраду.
Пасля традыцыйнай каляднай гісторыі ў музеі паказваюць вясёлыя інтэрмедыі. Доктар лечыць паненку вельмі арыгінальнымі слоўнымі парадамі ў п’есцы «Можам вас навучыць, як панскія хваробы лячыць». Бабуля мужна супрацьстаіць памкненням Нячысціка, які ў абход царкоўных і народных традыцыяў схіляе яе да працы ў калядныя святы, у пастаноўцы «Баба і чорт».
— І дзеці, і дарослыя радасна рагочуць з гэтых свецкіх батлеечных гісторыяў, — гавораць у музеі. — Так што тут яны спалучаюць карыснае і прыемнае: атрымліваюць веды пра старажытны лялечны тэатр і свята Нараджэння Хрыстова, ды яшчэ і забаўляюцца.
Магілёўскія школьнікі хозяць знаёміцца з магілёўскай батлейкай цэлымі класамі. Квіток каштуе 750 рублёў.