Грамадства99

Цуранаў у адказ Бандарэнку: «Я ніколі б не здымаў Pussy Riot»

«Шакаваны рашэннем журы Belarus Press Photo прысудзіць Гран-пры супрацоўніку газеты „На страже“ Вячаславу Цуранаву. Магчыма, нехта ў гэтых здымках з Жодзінскай турмы угледзеў глыбокі філасофскі сэнс. Я бачу ў іх сведчанне таго, што супрацоўнік-фатограф Цуранаў стаў як мінімум саўдзельнікам катаванняў і здзекаў з вязняў. Абсалютна ясна, што гэтая дзікая фотасесія з дурным крэслам у дворыку для шпацыраў не была добраахвотнай. Зняволеныя не глядзяць у аб’ектыў, а іх рукі ў мароз скаваныя за спіной кайданкамі. Калі я сядзеў у карцары турмы КДБ, мне „пашчасціла“ шпацыраваць у кайданках у 15-градусны мароз. Магу сказаць, што гэта самае сапраўднае катаванне», — напісаў каардынатар грамадзянскай кампаніі «Еўрапейская Беларусь» Зміцер Бандарэнка. Ён таксама звінаваціў журы конкурсу ў тым, што яно «вырашыла прысудзіць Гран-пры супрацоўніку міліцэйскай газеты, каб альбом не быў прызнаны ўладамі экстрэмісцкім, як гэта здарылася з выданнем 2011 года».

«У газеце мы звычайна рыхтуем матэрыялы і пра зняволеных і пра супрацоўнікаў калоній, — каментуе сітуацыю Вячаслаў Цуранаў. — Бо праца апошніх таксама вельмі складаная і небяспечная. Можна паехаць па заданні, можна праявіць ініцыятыву, і ў газеце выйдзе вялікі матэрыял.

Канечне, я маю свае густы і прынцыпы. Напрыклад, я ніколі б не здымаў Pussy Riot, у тым ліку калі б была магчымасць фатаграфаваць іх за кратамі. Меркаванне гледачоў для мяне таксама важна, але ў першую чаргу я прыслухоўваюся да таго, што кажуць прафесіяналы. Ацэнка журы для мяне вельмі важная».

Да сваёй перамогі Вячаслаў ставіцца вельмі спакойна. «Я і раней займаў прызавыя месцы ў конкурсе „Прэс-фота Беларусі“, але гран-пры атрымаў упершыню. У той жа час, я не перастаю вучыцца фатаграфіі, заўсёды гляджу, што і як робяць калегі. А што тычыцца маіх здымкаў, то густы людзей хутка змяняюцца: сёння падабаецца, заўтра — не. Пра вартасць такой працы трэба гутарыць год праз дзесяць».

Сябра журы, фатограф Associated Press у Беларусі Сяргей Грыц кажа, што таксама паставіў серыі Цуранава найвышэйшы бал. «Я лічу гэтую серыю прафесійнай журналісцкай работай, аўтар на ўсе сто адсоткаў выкарыстаў свае магчымасці і кантакты для таго, каб раскрыць тэму і найлепш аформіць яе. Трэба разумець, што ўсе такія здымкі праводзяцца па ўзгадненні з адміністрацыяй і з самімі зняволенымі. У выніку ж атрымаўся сапраўды выбітны матэрыял.

Прафесійныя фотажурналісты на выбар журы не нападаюць, — працягвае Грыц. — Каментуюць тыя, каму няма чаго рабіць. Гэта як шум на футбольным полі: усе з трыбун крычаць, што і як рабіць спартоўцам.

Магчыма, такая рэакцыя ўзнікла яшчэ і з-за таго, што далёка не ўсе разумеюць прынцып судзейства. Калі аўтары дасылаюць свае працы на конкурс, яны пазначаюць імя толькі ў анкеце, пісаць сваё імя і прозвішча ў подпісах да фота забаронена. Пасля таго, як арганізатары атрымалі ўсе здымкі, яны надаюць кожнаму аўтару ўнікальны код і змяняюць імёны ўсіх здымкаў. Менавіта ў такім выглядзе — з подпісамі, але без імёнаў — фота атрымлівае журы. Прафесіяналы абіраюць здымкі, і найлепшыя трапляюць у шорт-ліст. Далей у журы ёсць некаторы час, каб размеркаваць балы, арганізатары падлічваюць іх і абвяшчаюць вынікі. І толькі тады становяцца вядомымі імёны пераможцаў.

Сёлета ў журы ўвайшлі ваенны фатограф Юрый Козыраў, намеснік кіраўніка конкурсу World Press Photo Мартэн Коэс, дырэктар фотаслыжбы «Рускага рэпарцёра» Андрэй Паліканаў, шэф маскоўскага бюро Associated Press Аляксандр Землянічанка, фатограф і дырэктар па міжнародных сувязях і развіцці EPA Марыя Манн, прэзідэнт Клуба прэс-фота Літвы Ёнас Стасэліс, фатограф Associated Press у Беларусі Сяргей Грыц.

Безумоўна, вынікі конкурсу залежаць ад складу журы. Па словах арганізатара Вадзіма Заміроўскага, ён пільна сочыць за балансам і імкнецца запрасіць прафесіяналаў з розных сфер фатаграфіі.

«У нас ёсць спецыяльны зачынены сайт, доступ да якога маюць толькі арганізатары і журы, — кажа Вадзім Заміроўскі. — Туды мы выкладаем здымкі, і ў каментарах ідзе абмеркаванне і ставяцца балы. Пасля цырымоніі гэтыя звесткі не знікаюць, то бок увесь працэс галасавання ёсць на гэтым сайце. Але я спадзяюся, што да публічнага абмеркавання гэтых дадзеных у нас не дойдзе».

Вадзім паведаміў, што ўчора яму тэлефанавала незнаёмая жанчына, якая выказала спадзяванні, што праект «Прэс-фота Беларусі"будзе як мага хутчэй зачынены, а імёны пераможцаў — выкрэсленыя з гісторыі беларускай журналістыкі.

«Выглядае гэтая істэрыя так, быццам рэпер з Брукліну прыйшоў у оперу і выказвае незадаволенасць рэчытатывам выступоўцаў», — усміхаецца Вадзім.

Каментары9

 
Націсканне кнопкі «Дадаць каментар» азначае згоду з рэкамендацыямі па абмеркаванні.

Як склаўся лёс выпускнікоў, якімі журфак ганарыўся 10 гадоў таму? Гісторыя аднаго ўрачыстага калажа31

Як склаўся лёс выпускнікоў, якімі журфак ганарыўся 10 гадоў таму? Гісторыя аднаго ўрачыстага калажа

Усе навіны →
Усе навіны

МЗС Украіны пра пуцінскае перамір'е: Будзем глядзець на дзеянні, а не на словы

Уіткаф яшчэ раз сустрэнецца з прадстаўнікамі Расіі

Зяленскі заявіў пра расійскія дроны ва ўкраінскім небе пасля аб'яўлення пуцінскага перамір'я

Украіна і Расія правялі перад Вялікаднем буйны абмен ваеннапалоннымі2

Пуцін аб'явіў велікоднае перамір'е18

Упершыню дадаткова абмежавалі наведванне на Радаўніцу могілак у зоне адчужэння на мяжы з Украінай

У Беларусі будуюць чатыры буйныя пляцоўкі чакання каля мяжы2

Міколу Статкевіча трымаюць у рэжыме інкамунікада ўжо 800 дзён3

Чыноўнікі МАРГ праверылі сховішчы з агароднінай і кажуць, што ўсё нармальна

больш чытаных навін
больш лайканых навін

Як склаўся лёс выпускнікоў, якімі журфак ганарыўся 10 гадоў таму? Гісторыя аднаго ўрачыстага калажа31

Як склаўся лёс выпускнікоў, якімі журфак ганарыўся 10 гадоў таму? Гісторыя аднаго ўрачыстага калажа

Галоўнае
Усе навіны →

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць