Сёння ў мінскім офісе Quote Roller працуюць 16 чалавек, яшчэ 14 працуюць у Сан-Францыска і Паўднёвай Караліне. Праграма дазваляе адсылаць і адсочваць камерцыйныя прапановы, мае 4 тысячы платных кліентаў і блізу 10 тысяч бясплатных. Яна скіраваная найперш на англамоўны свет. Стваральнік Quote Roller Мікіта Мікада з’ехаў у Крэмніевую даліну тры гады таму.

Мікіта Мікада, фота: Яўген Ярчак / dev.by

Мікіта Мікада, фота: Яўген Ярчак / dev.by

Поспех Quote Roller Мікада звязвае з нізкай цаной (праграма за 50 даляраў замяняе тры прадукты на 300 даляраў сумарна). Але прызнае:

прадаваць пачалі позна, бізнес-праграмы трэба прадаваць яшчэ за год да выпуску.

Да таго ж, пэўны час прываблялі толькі дробных кліентаў — спецыяліст па продажах з’явіўся толькі паўтара года таму і адразу павялічыў сярэднюю суму ўгодаў з 500 даляраў да 5-20 тысяч. А вось дырэктара, нанятага ў ЗША, вырашылі звольніць.

Таксама памылкай ён называе боязь прадаваць частку кампаніі (думалі: «Аддаць 8% — нешта многа, ну яго»), бо гэта дазволіла бы хутчэй выйсці на цяперашнюю выручку. Калі атрымалі грошы, то баяліся іх траціць, хаця было бы варта — на маркетынг, продажы, PR.

«Агрэсіўней трэба быць у інтэрнэт-бізнэсе, бо калі будзеш тармазіць, знойдзецца хтосьці агрэсіўней за цябе, хто збярэ больш, патраціць больш, зробіць лепшую каманду па продажах і маркетынгу»,

— на думку Мікады, гэта праўдзіва не заўсёды для спажывецкага рынку, але заўсёды для рынку бізнес-паслуг.

Яго кампанія не мае імгненнага прыбытку — пакупнікі плацяць за падпіску на паслугі. Грошы, што трацяцца на прывабливанне карыстальнікаў, не вяртаюцца імгненна. Але гэта не прычына звальняць спецыялістаў па продажах — Quote Roller яшчэ не ахапіў і дзясятай долі патэнцыйнага рынку.

Бліжэйшая мэта яго кампаніі — дасягнуць пэўных лічбаў па выручцы, нарасціць дэпартамент маркетынгу і продажаў, распрацаваць партугальскую і іспанскую версіі Quote Roller. Паралельна распачынаць іншы праект Мікада не плануе.

Седзячы ў Беларусі, Quote Roller зараблялі бы меней, сцвярджае Мікада.

Ехаць у Крэмніевую даліну ўсім не абавязкова — але там можна завесці знаёмых сярод кіраўнікоў дэпартаментаў продажаў кампаній кшталту Google, людзі там лёгка дзеляцца прафесійнымі сакрэтамі, якія у Беларусі ў сферы бізнес-паслуг мала хто ведае.

Жыццё навучыла яго асабіста праводзіць інтэрв’ю з кандыдатамі на працу. «Навучыцца працаваць з людзьмі, кіраваць і натхняць - самая складаная задача. Зрабіць прыгожы прадукт - гэта адно. Куды складаней стварыць кампанію, у якой працуе некалькі сотняў чалавек», — кажа ён.

Паводле яго слоў, пра Беларусь у Крэмніевай даліне не асабліва ведаюць.

Беларуская ІТ-сфера не выпрацавала свой брэнд — хутчэй ведаюць усходне-еўрапейскіх праграмістаў. Больш-менш вядомая Эстонія — дзякуючы Skype і рэпутацыі «стартап-хаба».

З Беларускіх праграмных прадуктаў выкарыстоўвае мэсэнджэр Viber і карты Maps.ME, яго каманда карыстаецца багтрэкерам TrackDuck. А вось у «Танкі» не гуляе — як і ў гульні наогул.

Кнігі, якія рэкамендаваў Мікіта Мікада:

  • Пітэр Ціль, «Zero to One»
  • Сэт Фрыман, «The Art of Negotiating the Best Deal»
  • Джэймс Рыкардс, «Currency Wars»
  • Ааран Рос, «Predictable Revenue»
  • Дэйл Карнэгі, «Як заводзіць сяброў і ўплываць на людзей»
Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?