— Я яшчэ раз хачу пераканаць тых, хто думае, што беларуская зборка [аўтамабіляў] —гэта дрэнна, гэта нядобра … Калі б мы [«Юнісон»] не прайшлі аўдыт якасці GM, не атрымалі б дазволу на зборку, — кіраўнік прадпрыемства Дзмітрый Ягораў запэўнівае: патрабаванні адзіныя для ўсіх заводаў, якія ажыццяўляюць зборку для канцэрна, — у якой краіне яны б ні былі размешчаныя.
Для паўнавартаснага запуску вытворчасці кампанія купіла, змантавала і наладзіла усё неабходнае абсталяванне для пачатку зборкі мадэлі, а таксама навучыла персанал прынцыпам вытворчасці і кантролю якасці, прынятым на заводах «Джэнерал Мотарз» па ўсім свеце.
Зборка Opel на «Юнісоне» не перашкаджае супрацоўніцтву прадпрыемства з канцэрнам PSA Peugeot-Citroen: «Яны выдатна ўжываюцца на вытворчых магутнасцях завода».
Першая партыя Opel Mokka ўжо сабрана з машынакамплектаў SKD (пастаўляюцца з Паўднёвай Карэі). Аўтамабілі адправяцца на расійскі рынак — там цяпер не хапае Opel.
— Мы пакуль 100-адсоткава арыентаваны на Расію, — растлумачыў журналістам старшыня назіральнай рады СП ЗАТ «Юнісан» Аляксей Ваганаў.
— Аўтамабілі будуць збірацца строга пад заказ … Нам патрэбныя даляры, нам патрэбныя расійскія рублі … Мы не Geely, у нас няма такіх кітайскіх грошай… у нас свая ніша, і мы будзем у ёй працаваць.
Для беларускага рынку аўтамабіль будуць вырабляць таксама пад заказ дылераў.
Плануецца выпуск ўсіх прапанаваных сёння на расійскім рынку мадыфікацый аўтамабіля.
Зонай адказнасці «Юнісон» з'яўляецца выключна вытворчасць аўтамабіляў. Цэнавая палітыка, рынкі продажаў, гарантыйнае і постгарантыйнае абслугоўванне з'яўляецца кампетэнцыяй GM.
Рашэнне не выпускаць на юнісонаўскіх магутнасцях сабраны ў 2014 годзе Opel Corsa акцыянер прадпрыемства тлумачыць проста: «Гэта было рашэнне канцэрна [GM]. Машына танная, даходнасць мінімальная. Нам прапанавалі крыху больш дарагую папулярную мадэль — Mokka».
Неактуальны для «Юнісана» і праект Samand — «Аўтамабіль цяжка выходзіў на рынак, людзі яго не ведалі, не разумелі, не жадалі прымаць»,— затое супрацоўніцтва з Zotye будзе развівацца: ідуць перамовы з прадстаўнікамі кампаніі аб пашырэнні мадэльнага шэрагу для зборкі шэрагу.
Сёння ў Беларусі збіраецца 10 мадэляў легкавых аўтамабіляў: тры Geely ў Барысаве; Samand, Zotye, Peugeot 301, 508, 3008, Partner і Opel Mokka.
Аб папулярнасці Mokka, на думку Ваганава, сведчаць і лічбы продажаў у Расіі: за 4 месяцы гэтага года там было прададзена 2000 штук. На расійскім рынку ёсць попыт на мадэль, беларусы гатовыя гэтую патрэбнасць закрыць: у сярэдзіне сакавіка GM абвясціў аб сыходзе з расійскага рынку брэнду Opel да канца снежня 2015 года, завод GM Auto ў Санкт-Пецярбургу ў сярэдзіне года спыніць вытворчасць аўтамабіляў.
«Юнісон» плануе «забраць» з Піцера і прэміум: у кампаніі пакуль не раскрываюць планаў цалкам, але прызнаюць, што бакі вядуць перамовы аб вытворчасці мадэляў прэміум-класа. Гаворка можа ісці аб люксовом пазадарожніку Cadillac Escalade.
Да 2017 года на «Юнісоне» з'явіцца цэх зваркі і афарбоўкі, што дазволіць павялічыць ступень лакалізацыі некаторых мадэляў да 30% - пакуль жа «максімальна беларускім» быў Samand са ступенню лакалізацыі 14%.