Незалежная экспертная група Bellingcat ў чацвер апублікавала поўную версію даклада па расследаванні крушэння Boeing у Данбасе. У дакуменце пацвярджаюцца высновы, раней апублікаваныя экспертамі. У прыватнасці, аўтары паўтараюць заключэнне аб тым, што 17 ліпеня 2014 года самалёт «Малайзійскіх авіяліній» быў збіты з зенітна-ракетнага комплексу «Бук».

Reuters

Reuters

Адзінае, што адрознівае выніковы даклад ад папярэдніх матэрыялаў праекта па гэтай тэме, — гэта аналіз альтэрнатыўных версій трагедыі, прадстаўленых расійскім Міністэрствам абароны і канцэрнам «Алмаз-Антэй», і іх абвяржэнне.

«Альтэрнатыўныя сцэнары, прадстаўленыя Міністэрствам абароны Расійскай Федэрацыі і канцэрнам «Алмаз-Антэй», у лепшым выпадку глыбока памылковыя, а ў горшым — уяўляюць з сябе наўмысныя спробы ўвесці грамадскасць у зман з дапамогай сфабрыкаваных доказаў», — сцвярджаюць аўтары Bellingcat.

Выкарыстанне ракет

Расійскі вытворца ўзбраенняў «Алмаз-Антэй» прадставіў сваю версію здарэння 2 чэрвеня 2015 года. Эксперты канцэрна заявілі, што для ўдару па MH17 выкарыстоўвалася ракета «зямля — паветра», і гэта магла быць толькі ракета 9М38М1, выпушчаная сістэмай «Бук-М1». «Вытворчасць ракет «Бук-М1» была спынена ў 1999 годзе. Тады ж Расія перадала ўсе, што засталіся, ракеты такога тыпу міжнародным кліентам», — прыводзяць аўтары дакладу Bellingcat заяву экспертаў «Алмаз-Антэя».

«Нягледзячы на гэта, карыстальнікі інтэрнэту знайшлі мноства выяў ракет 9М38М1 ў расійскіх частках», — гаворыцца ў дакладзе. У прыватнасці, такая мадэль ракеты выкарыстоўвалася ў 53-й зенітна-ракетнай брыгадзе, адзначаюць удзельнікі даследавання са спасылкай на дадзеныя Reuters.

Месца запуску

Акрамя таго, у дакладзе прыводзіцца версія Мінабароны Расіі, якое ўсклала адказнасць за трагедыю на Украіну. Аўтары дакумента абвяргаюць гэтую версію.

У прыватнасці, яны прааналізавалі спадарожнікавыя здымкі, прадстаўленыя ведамствам у пацверджанне сваёй версіі. Параўнаўшы гэтыя здымкі са здымкамі кампаній Digital Globe і Google Earth той жа мясцовасці ад 17 ліпеня, Bellingcat прыйшла да высновы, што прадстаўленыя расійскім ваенным ведамствам доказы былі зробленыя «за некалькі тыдняў да 17 ліпеня».

Эксперты звяртаюць увагу на тое, што «Алмаз-Антэй» называе тое ж месца пуску ракеты, што і Мінабароны Расіі, — вёску Зарошчанскае, размешчаную «ў 20 км на захад ад імавернага месца пуску пад Снежным».

Аўтары дакладу нагадваюць свае высновы аб тым, што гэты «Бук» быў перавезены на грузавіку з Данецка ў Снежнае, а затым адправіўся на поўдзень ад Снежнага. Адтуль, адзначаюць яны, каля 16:20 па мясцовым часе была пушчаная ракета, якая збіла MH-17.

У дакуменце ЗРК ўмоўна называецца «Бук 3х2» — па надпісах на правым борце, якія бачныя на фотаздымках, апублікаваных у французскім выданні Paris Match, зробленых у Данецку. Па дадзеных Bellingcat, падобная на гэты «Бук» машына нібыта была ў складзе ваеннага канвою, які ехаў з Курска ў Мілерава Растоўскай вобласці ў чэрвені 2014 года. Раней гэты «Бук» знаходзіўся ў складзе 53-й зенітна-ракетнай брыгады, якая дыслакуецца недалёка ад Курска, сцвярджаецца ў дакуменце.

***

17 ліпеня 2014 года пасажырскі Boeing авіякампаніі Malaysia Airlines упаў недалёка ад Данецка. Ён ляцеў рэйсам MH17 з Амстэрдама ў Куала-Лумпур, на яго борце знаходзіліся 298 чалавек.

21 ліпеня 2014 г прадстаўнік Мінабароны Расіі генерал-лейтэнант Андрэй Картаполаў заявіў, што расійскія сродкі аб'ектыўнага кантролю (САК) 17 ліпеня зафіксавалі ўкраінскі штурмавік Су-25 у непасрэднай блізкасці (прыкладна 3-5 км) ад Boeing 777. Незадоўга да катастрофы ваенны самалёт, паводле дадзеных САК, пачаў набор вышыні, рухаючыся ў калідоры для грамадзянскіх лайнераў проста да рэйса MH17. Паводле версіі Мінабароны, Су-25 мог збіць самалёт.

Украіна і шэраг заходніх краін лічаць, што ракета была выпушчаная з тэрыторыі, падкантрольнай баевікам «ДНР». Міжнародная група следчых пад кіраўніцтвам Нідэрландаў вядзе крымінальнае расследаванне абставінаў крушэння Boeing на ўсходзе Украіны. 13 кастрычніка Рада бяспекі Нідэрландаў плануе апублікаваць даклад аб тэхнічных прычынах крушэння «Боінга». Канчатковую справаздачу Міжнародная следчая група пакажа ў канцы 2015 года.

У ліпені 2015-га прадстаўнік у генпракуратуры Нідэрландаў Вім дэ Брун паведаміў, што ў рамках міжнароднага расследавання яны прапрацоўваюць дзве версіі. «Ёсць версія, што самалёт быў збіты ракетай класа «зямля — паветра», ёсць версія, што ён быў збіты ракетай класа «паветра — паветра», — адзначыў ён. Вім дэ Брун дадаў, што на той момант следчыя дагэтуль дакладна не выявілі асоб, адказных за крушэнне самалёта.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?