1 сакавіка ў Адміністрацыю прэзідэнта быў адпраўлены праект указа «Аб удасканаленні сістэмы аплаты за жыллёва-камунальныя паслугі, якія аказваюцца насельніцтву». Што зменіцца, калі праект указа прымуць?

Праект распрацоўвала рабочая група, у якую ўваходзілі прадстаўнікі міністэрстваў эканомікі і жыллёва-камунальнай гаспадаркі. У прэс-службе Савета міністраў Naviny.by паведамілі, што праект дакумента адпраўлены ў Адміністрацыю прэзідэнта яшчэ 1 сакавіка. Што зменіцца ў тарыфах, калі дакумент прымуць?

Згодна з праектам новага ўказа, тарыфы, якія субсідуюцца дзяржавай, застануцца практычна без змен за выключэннем водазабеспячэння і каналізацыі, а таксама тарыфаў на электраэнергію і прыродны газ.

Тарыф на водазабеспячэнне ў цяперашні час складае 4765,9 рубля за кубічны метр, а на водаадвядзенне — 4148,9 рубля. Такім чынам, агульны тарыф - 8914,8. Згодна з праектам новага ўказа, агульны тарыф павінен значна знізіцца — да 4653 рублёў (2790 рублёў — водазабеспячэнне і 1863 рубля — водаадвядзенне).

Ці можа раптам настолькі патаннець вада?

У «Мінскводаканале» не адказваюць на гэтае пытанне, адзначаючы, што ў кошт вады, акрамя іншага, уваходзяць выдаткі прадпрыемства на электраэнергію (праца помпаў, напрыклад), а таксама ачышчальныя мерапрыемствы.

Дарэчы, у Мінску эканамічна абгрунтаваны тарыф на ваду з'яўляецца самым нізкім у параўнанні з ужывальнымі ў абласных цэнтрах. Напрыклад, у Мінскай вобласці ён павялічаны да 15 141 рубля з 19 лютага 2016 года.

Яшчэ ў канцы лютага спецыялісты «Мінскводаканала» казалі прама супрацьлеглае — аб хуткім росце тарыфаў.

«Пакуль складана сказаць, на колькі павялічацца тарыфы. Цяпер вырабляюцца разлікі, якія павінны прайсці ўзгадненне на ўсіх узроўнях. На гэта спатрэбіцца каля двух тыдняў», — казала 25 лютага ў каментары агенцтву «Мінск-Навіны» намеснік дырэктара па эканоміцы і фінансах «Мінскводаканала» Інэса Ксяндзова.

Як у такой сітуацыі можна знізіць тарыфы, застаецца толькі здагадвацца.

Таксама ў праекце ўказа прапісана, што тарыфы на цеплавую і электрычную энергію для насельніцтва, а таксама на газ прыродны і звадкаваны ўводзяцца адпаведна з пастановай Савета міністраў ад 30 снежня 2013 года. Гэта пастанова ўжо некалькі разоў ўдакладнялася ў сувязі з індэксацыяй некаторых тарыфаў. Апошні раз — 30 лістапада 2015 года на тарыфы, якія набылі моц 1 снежня 2015 года. Але ў любым выпадку гэта значыць, што кошт электраэнергіі і газу павінна знізіцца.

Вось як выглядае параўнальная табліца па некаторых тарыфах.

І яшчэ адно змяненне ў выпадку прыняцця ўказа — плата за тэхнічнае абслугоўванне ліфта, санітарнае ўтрыманне дапаможных памяшканняў жылога дома будзе уносіцца, зыходзячы з колькасці чалавек, «зарэгістраваных па месцы жыхарства ў жылым памяшканні, а таксама што маюць права валодання і карыстання жылым памяшканнем камерцыйнага выкарыстання, прыватнага жыллёвага фонду па дагаворах найму».

Выканаўчы дырэктар Міжнароднай асацыяцыі менеджменту нерухомасці (МАМН) у Беларусі Генадзь Калёнаў лічыць, што калі гэта палажэнне застанецца ва ўказе, загалоўкі навін можна рабіць такія «У Беларусі багатыя жывуць за кошт бедных».

«Шматдзетная сям'я заплаціць шмат за ліфт, — сказаў Генадзь Калёнаў — бо ўсе члены сем, як правіла, зарэгістраваныя. Пяць чалавек з аднапакаёвай кватэры, дзе жывуць дзве сям'і, якія раз'ехацца не могуць, заплацяць. Бедныя, адным словам, заплацяць і шмат. А ўладальнікі вялікіх кватэр, дзе ніхто не зарэгістраваны, плаціць не будуць наогул. А як называецца краіна, дзе бедныя плацяць за багатых? Не сацыяльна арыентаваная».

Тут узнікае пытанне, які тычыцца кватэр, якія здаюцца на суткі ці памесячна. Хто будзе займацца кантролем колькасці людзей, якія там пражываюць? Для гэтага створаць асобную службу або гэты абавязак павесяць на ўжо існуючую?

У любым выпадку, колькасць жыхароў — велічыня непастаянная. І лепш плаціць у залежнасці ад плошчы кватэры, так як гэта велічыня не змяняецца, лічыць Генадзь Калёнаў.

Таксама праект загадвае да 15 сакавіка забяспечыць пераразлік «пад персанальную адказнасць старшыняў аблвыканкамаў і Мінскага гарвыканкама за аказаныя спажыўцам у студзені 2016 года жыллёва-камунальныя паслугі» за выключэннем паслуг водазабеспячэння і водаадвядзення.

У праекце ўказа акцэнтуецца, што такая сістэма аплаты ўводзіцца на 2016 год. Такім чынам, гэта ўскосна паказвае на тое, што ў наступным годзе тарыфы і сістэма зноў могуць змяніцца.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?