Аўтар кнігі — лідар «Садружнасці латвійскіх дыеўтураў» Валдыс Цэлмс. Таксама ён аўтар папулярнай у Латвіі кнігі «Латышскія арнаменты і знакі».
У рыжскім выдавецтве днямі выйшла кніга Валдыса Цэлма «Асновы балцкай рэлігіі».
Валдыс Цэлмс — кіраўнік «Садружнасці латвійскіх дыеўтураў». У Латвіі ён вядомы як мастак, а таксама даследчык сістэмы традыцыйных латышскіх (і шырэй — балцкіх) арнаментаў. У 2008 годзе выйшла яго кніга «Латышскі арнамент і знакі. Балцкая мадэль свету».
Дагэтуль кнігі, якімі паслугаваліся латышскія пагане-дыеўтуры, так ці іначай вялі свой радавод з даваенных часоў.
Найперш гэта кніга «Цэраксліс», якую ў 1936-м выдаў Эрнэст Брастынь, заснавальнік руху дыеўтураў. Брастынь даследаваў латвійскія гарадзішчы і латвійскія народныя песні — «дайны». З дайнаў паспрабаваў вылучыць старажытныя рэлігійныя сэнсы.
Выключна на дайны таксама абапіраюцца і кнігі лідара латвійскіх эміграцыйных дыеўтураў Маргера Грына — «Латышскі год, каляндар і святы» і «Старажытная рэлігія латышоў і яе аднаўленне».
Вядома, тыя кнігі неслі на сабе адбітак свайго часу і сваёй сітуацыі — менавіта дайны разглядаліся як адзін з галоўных духоўных скарбаў латышоў. У гэтым святле новая кніга Валдыса Цэлма «Асновы балцкай рэлігіі» выглядае сапраўды этапнай. Аўтар абапіраецца не толькі на дайны, але і на шырэйшую сукупнасць звестак.
Такім чынам, адгэтуль у Латвіі маем выклад паганскага вучэння ад аўтарытэтнага аўтара, які жыве ў Латвіі і доўгі час працуе ў гэтай галіне.
У Літве аналагічная кніга выйшла ў 2000 годзе, калі лідар «Рамувы» Ёнас Трынкунас выдаў сваю «Балцкую веру». Да вайны ў Літве таксама дзеіў свой «Брастыньш» — Домас Шыдлаўскас.
У Беларусі дагэтуль няма свайго выкладу паганскага вучэння. Часам кажуць, што такім ёсць усе тамы «Беларускай народнай творчасці» або энцыклапедычны даведнік «Беларуская міфалогія» (2004), хоць тая кніга мае выключна навуковы характар.