Андрэй Вашкевіч, Андрэй Чарнякевіч, Юры Гардзееў, Ігар Лапеха і Алесь Смалянчук занепакоеныя лёсам палацава-паркавага комплексу ў Свяцку.
У адкрытым лісце на імя Паўла Латушкі гісторыкі зазначаюць:
Палацава-паркавы комплекс у Свяцку, пабудаваны для магнатаў Валовічаў італьянскім архітэктарам Дж. Сака, з’яўляецца ўнікальным помнікам свецкай архітэктуры барока ў маштабах усёй нашай краіны. Гэта бадай што адзіны твор Дж. Сака, які дайшоў да нас фактычна ў нязменным выглядзе. Большасць узведзеных ім будынкаў або загінулі, або былі вельмі моцна перабудаваны (Гродзенскі Новы Замак, будынкі Гарадніцы ў Гродне і інш).
Унутры палаца захаваліся ўнікальныя інтэр’еры, аналагічных якім у Беларусі не існуе.
На працягу некалькіх дзесяцігоддзяў у будынках палаца размяшчаўся туберкулёзны санаторый. Яго кіраўніцтва падтрымлівала палац у здавальняючым стане, ладзячы ўсе неабходныя цякучыя рамонты.
Тры гады таму туберкулёзны санаторый выселіўся з палаца, а яго будынкі былі перададзены на баланс упраўлення адукацыі Гродзенскага раёна.
За мінулы час у палаца амаль поўнасцю разбурылася зліўная сістэма. Усё гэта прывяло да надзвычай імклівага разбурэння сцен палаца. Звонку па іх сцякае вада, а знутры сцены пакрыліся тоўстым слоем плесні і моху.
Існуе пагроза для захаванасці інтэр’ераў.
Падобнае стаўленне да каштоўнейшага помніка архітэктуры можна патлумачыць элементарнай халатнасцю і безадказнасцю.
Тое, што ўчора можна было аднавіць за некалькі мільёнаў беларускіх рублёў (аднаўленне зліўной сістэмы), сёння абыдзецца дзяржаве ў сотні тысяч даляраў (прасушка і рэстаўрацыя часткова разбураных сцен).
Аўтары адкрытага ліста просяць Паўла Латушку ўзяць лёс палаца ў Свяцку пад асабісты кантроль, паспрыяць аднаўленню зліўной сістэмы і хаця б элементарнай кансервацыі разбураных сценаў.
Праблема Свяцку не ў тым, што там стаяць руіны, якія трэба аднаўляць. Нармальны будынак проста развальваецца з кожным месяцам.
Гэта пры тым, што Свяцкі палац — самы важны аб’ект, які ёсць на Аўгустоўскім канале.
Турыстычныя групы, якія наведваюць Аўгустоўскі канал, на свае вочы бачаць катастрафічнае разбурэнне гэтага помніка, якое можа стаць незваротным.