Камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама знайшоў спосаб вырашыць да новага навучальнага года праблему неўкамплектаванасці педагагічных кадраў у сістэме сярэдняй адукацыі.

У школы не толькі прыйдуць маладыя кадры — выпускнікі педагагічных ВНУ, але і вернуцца старыя — настаўнікі, якія ўжо сышлі на пенсію.

Як заявіў старшыня камітэта па адукацыі Мінгарвыканкама Уладзімір Шчэрба на прэс-канферэнцыі 8 жніўня, у гэтым годзе чакаецца папаўненне сталічнай сістэмы адукацыі каля 700 маладымі спецыялістамі.

У школах усе вакансіі будуць закрытыя, сказаў Шчэрба, адзначыўшы, што існуе «некаторы напружанне па ўкамплектаванні ставак настаўнікаў пачатковых класаў».
Каб было каму вучыць дзяцей, плануецца «запрасіць пенсіянераў, вопытных педагогаў, якія з’яўляюцца залатым фондам адукацыі сталіцы». Такім чынам, «да 1 верасня задача ўкамплектаванасці ўстаноў адукацыі будзе вырашана», сказаў Шчэрба.
Характэрна, што недахоп настаўнікаў пачатковых класаў адзначаўся і летась.
І тады адным з спосабаў вырашэння гэтай праблемы таксама называлася працяг кантрактаў з пенсіянерамі. Планавалася таксама прыцягваць да працы з вучнямі малодшых класаў студэнтаў-старшакурснікаў педагагічных ВНУ. Як бачым, за год праблема нікуды не сышла.

Вакансій настаўнікаў малодшых класаў у сталіцы сапраўды вельмі шмат. Запрашаюць і студэнтаў апошняга курсу з наступным размеркаваннем, і пенсіянераў. Праўда,

прапанаваныя зарплаты не ўражваюць — 2–3 млн. рублёў.

Паводле слоў Уладзіміра Шчэрбы, сярэдняя заработная плата ў сталічным адукацыі склала ў чэрвені 3,5 млн. рублёў, а педагагічных работнікаў — 4,1–4,2 млн. рублёў.

У школах кажуць, што ў малодшых класах на самай справе зарабляюць менш. У пачаткоўца педагога выходзіць ненашмат больш за 2,5 млн. рублёў.
Дадайце сюды спецыфіку працы і атрымаеце адказ аб прычынах дэфіцыту кадраў.
«Вы ўяўляеце сабе працу з маленькімі дзецьмі, якіх трэба не толькі навучыць, але і ці ледзь не няньчыць? —
распавяла Naviny.by настаўніца малодшых класаў, адказваючы на ​​пытанне, чаму ў пачатковай школе так няпроста з кадрамі. — У шэсць гадоў дзіця патрабуе шмат увагі, што для настаўніка азначае вялікая напруга ў школе. Дома ж трэба бясконца ці ледзь не кожны дзень правяраць сшыткі. Гэта кантралюецца адміністрацыяй.
Прызвычаіць да арфаграфічнага рэжыму, адвучыць ад дзіцячага садка малянят ой як няпроста. Дадайце да гэтага яшчэ бацькоў, упэўненых у геніяльнасці сваіх дзяцей і завуча малодшых класаў, які заўжды мае рацыю.
Мне даводзіцца пісаць бясконцыя паперы, планы, справаздачы. Вы захочаце працаваць у такой атмасферы за няпоўныя тры мільёны, за якія яшчэ трэба газеты і часопісы ў абавязковым парадку выпісаць?».
Застаецца актуальнай і праблема якасці падрыхтоўкі педагагічных кадраў,
у тым ліку для працы ў малодшай школе. Практыкі адукацыі з настальгіяй успамінаюць аб тым, што ў педагагічных вучылішчах для працы ў школе рыхтавалі лепш, чым ва ўніверсітэце. Аднак цяпер у Мінску педвучылішча няма, ды і пры масавай вышэйшай адукацыі наўрад ці яны былі б папулярныя.
Нават у Педагагічны універсітэт не могуць набраць неабходную колькасць студэнтаў. На значную колькасць спецыяльнасцяў у гэтым годзе не было конкурсу наогул.

Рэанімаваць педагагічныя вучылішчы не будуць, хоць Беларускі дзяржаўны педагагічны універсітэт рыхтуе «недастаткова спецыялістаў», адзначыў Уладзімір Шчэрба: «Мы працуем з універсітэтам, каб ён павялічваў план набору абітурыентаў і нейкім чынам прыцягваў абітурыентаў».

Акрамя таго,

плануецца вярнуць у школу тых, хто мае педагагічную адукацыю, але працуе не па профілі.
Для прыцягнення кадраў у сферу адукацыі
ў Камітэце па адукацыі Мінгарвыканкама «працуюць над павелічэннем заработнай платы».

«Мы думаем, што павышэнне заработнай платы дапаможа вярнуць у сістэму адукацыі тых спецыялістаў, якія працуюць не па профілі», — сказаў Уладзімір Шчэрба.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?