Сёлета сямігадовая Арыяна пайшла ў сярэднюю школу №11 Гродна, але правучылася там усяго пяць дзён. Па словах бацькоў, дырэктар сказаў, што дзіцяці не месца ў звычайным класе.

Псіхолагі ж лічаць: педагогі проста не гатовыя да таго, што ў нашым грамадстве з’яўляюцца «незвычайныя» дзеці.

Дазвольце прадставіцца: Арыяна Юр’еўна.

У тым, што Арыяна падаецца незвычайнай, пераканалася карэспандэнт Дзверы ў шматпавярхоўцы па вуліцы Белуша адкрыла дзяўчынка моцнага целаскладу, з доўгай русай касой: «Добры дзень, распранайцеся, дазвольце мне вам дапамагчы. Мама, падай вешалку. Якое ў вас прыгожае паліто», — пачала юная суразмоўца. Бацькі ледзь паспявалі за дачкой, якая працягвала здзіўляць ветлівасцю: «Давайце пройдзем у залу, сядайце. Дазвольце прадставіцца: клічуць мяне Арыяна Юр’еўна, гэта мая сям’я».

На гэтым, на жаль, размова была скончана. Арыяна Юр’еўна прапанавала працерці мае акуляры і пасля гэтага перастала зусім звяртаць увагу на навакольных: на імя не адгукалася, на пытанні не адказвала, танцавала і напявала песню з мультфільма. «Вось такое ў нас дзіця», — просячы прабачэння, вымавіла Таццяна.

Дзіцё вывучалі бацькі і медыкі

Як выявілася, такія паводзіны дзіцячыя псіхолагі тлумачаць словам «гіперактыўнасць». Праўда, з удакладненнем: гэта не медыцынскі дыягназ, а асаблівасці нервовай сістэмы, пры якіх усе інтэлектуальныя функцыі захоўваюцца. Перад школай з дзяўчынкай займаліся псіхолагі і дэфекталогіі. Па словах мамы, Арыяна навучылася займацца адной справай на працягу 45 хвілін з адпачынкам на перамены. Магла чытаць па складах, умела лічыць. Але свае ўменні ў класе так і не паказала. На пяты дзень, калі бацькі абурыліся чыстым працоўным сшыткам першакласніцы, іх адразу ж паклікалі да дырэктара. Па словах бацькі дзяўчынкі Юрыя, адміністрацыя школы была настроена катэгарычна: дзіцяці трэба займацца дома. Усё таму, што дзяўчынка не слухалася настаўніка, хадзіла па класе і спявала песні.

«Калі мы падавалі дакументы ў школу, папярэдзілі, што такія паводзіны працягнецца два-тры месяцы. Менавіта столькі доўжыцца перыяд адаптацыі ў такіх дзяцей. Так было ў Арыяны і ў дзіцячым садзе», — растлумачыла маці дзяўчынкі.

У спецкласе будзе лепш?

Усё б нічога, але вучыцца дома Арыяне не раяць спецыялісты — яна павінна знаходзіцца ў калектыве і прывыкаць жыць у соцыюме. «Давялося зноў звярнуцца ў Цэнтр карэкцыйнага развіцця, у якім камісія да навучальнага года прызнала Арыяна прыдатнай да навучання ў звычайнай школе. Папрасілі даць рэкамендацыю ў клас для дзяцей з цяжкасцямі ў навучанні», — распавялі бацькі. Цяпер яны адвозяць Арыяна ў спецклас на базе сярэдняй школе № 12 па вуліцы Паповіча.

Бацькі, звярталіся са скаргай у аддзел адукацыі адміністрацыі Кастрычніцкага раёна. Метадыст Аляксандра Леанец ўпэўненая, што ў спецыяльнай групе дзяўчынцы будзе лепш: «Арыяне патрэбны індывідуальны падыход, які настаўнік не зможа даць, калі ў класе яшчэ дваццаць дзяцей. Засвоіць матэрыял дапаможа спецыяльная праграма, якая прадугледжвае запамінанне у гульнях і развіваючых методыках».

Школьніцу быццам падмянілі

Дырэктар СШ № 11 Віктар Капусцін запэўнівае, што раіў надомнай навучанне для Арыяны, калі паскардзіліся мамы і таты астатніх дзяцей: дзецям замінала хаджэнне дзяўчынкі па класе. У астатнім яго словы разыходзяцца з аповедам бацькоў Арыяны: пайшоў ім насустрач, пакідаў яшчэ на месяц, прапанаваў матэматыку і рускую мову вывучаць дома, а на маляванне і фізкультуру прыходзіць у школу. Ды да таго ж непрацуючую маму з вышэйшай адукацыяй клікаў у выхавацелі.

Калі цяперашняя настаўніца Арыяны Таццяна Мелянец апісвае Арыяну, здаецца, што дзіця падмянілі: рэжым не парушае, на ўроках слухае, часам напявае песеньку з любімага мультфільма «Школа чараўніц», у якой абяцае перамагчы зласлівых ведзьмаў Трыкс.

Ці магла Арыяна разлічваць на агульнаадукацыйную школу?

Намеснік начальніка Упраўлення агульнай сярэдняй адукацыі Міністэрства адукацыі РБ Валянціна Маеўская:

— Па законе «Аб адукацыі» нават калі рэкамендавана спецыяльная школа, а бацькі хочуць у агульнаадукацыйную, то іх дзіця павінны туды прыняць і вучыць: падабаецца гэта настаўнікам ці не.

Меркаванне спецыяліста

Псіхолаг Валянціна Багаслоўская:

— Выпускнікі універсітэта абаранілі не адзін дыплом па праблеме гіперактыўных дзяцей. З’ява адносна новая, але хутка распаўсюджваецца. Даведзена, што пры занятках з дэфектолагам і школьным псіхолагам такія дзеці супакойваюцца і становяцца звычайнымі да чацвёртага-пятага класа.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?