У Беларусі скароцяць аб’ём тэле-і радыёрэкламы. Дадзеная норма замацаваная ў законе № 15/3 ад 3 студзеня 2013 года, якім уносяцца змяненні і дапаўненні ў некаторыя законы Рэспублікі Беларусь па пытаннях рэкламы.

Дакумент уступіць у сілу праз шэсць месяцаў.
Законам прадугледжана скарачэнне аб’ёму тэле-і радыёрэклама ў найбольш рэйтынгавы час (з 18.00 да 22.00) з 18 да 16 хвілін у гадзіну.
Таксама ўстаноўлена, што перапыненне перадачы, у тым ліку мастацкага фільма, на рэкламу павінна быць не больш за чатыры раз у гадзіну.
Пры рэкламе паслуг (прац) забараняецца выкарыстоўваць слова «падарунак», «бясплатна», «0 рублёў»
і да т.п., калі ажыццяўленне дадзеных паслуг (работ) прадугледжвае аплату.
Рэклама ігральных устаноў і азартных гульняў цалкам забараняецца на тэлебачанні і радыё з 7.00 да 22.00,
ва ўстановах адукацыі, арганізацыях аховы здароўя, культуры і спорту, на цацках, у выданнях для непаўналетніх і тых, што спецыялізуюцца на пытаннях экалогіі, адукацыі і здароўя.
Забарона на трансляцыю рэкламы піва на тэлебачанні і радыё, усталяваны раней з 7.00 да 20.00, працягваецца да 22 гадзін. Пры гэтым дадзеная рэклама (па аналогіі з рэкламай алкагольных напояў) павінна будзе змяшчаць папераджальны надпіс пра шкоду яго празмернага ўжывання.

Пералік забаронаў, усталяваны ў адносінах да рэкламы лекавых сродкаў, вырабаў медыцынскага прызначэння і медтэхнікі дапаўняецца забаронамі на ўказанне ў рэкламе канкрэтных выпадкаў лячэння, рэкамендацый дзяржорганаў, а таксама прапаноў матэрыяльнага заахвочвання за набыццё рэкламаванага аб’екта. Асобным артыкулам устанаўліваюцца патрабаванні да рэкламы біялагічна актыўных дабавак (БАД) да ежы.

Законам таксама прадугледжана норма, накіраваная на спыненне рэкламы фінансавых пірамід,
у адпаведнасці з якой забараняецца рэклама дзейнасці асоб, не зарэгістраваных у якасці арганізацый або індывідуальных прадпрымальнікаў, па прыцягненні грашовых сродкаў, электронных грошай і іншага маёмасці грамадзян пад выплату даходу.
«У рэкламе банкаўскага ўкладу з’явіцца папярэджанне аб праве банка памяншаць працэнты па ўкладзе (дэпазіце). Аператары сотавай сувязі, якія распаўсюджваюць рэкламу праз сотавую сувязь, папярэдне павінны будуць заручыцца подпісам абанента, які пацвярджае сваю згоду на атрыманне такой рэкламы», —
распавялі ў Мінгандлі.
Шэраг нормаў закона накіраваны на спрашчэнне ўмоў размяшчэння рэкламы. Да прыкладу, адмяняецца адміністрацыйная працэдура па выдачы дазволу на размяшчэнне рэкламы на транспарце.
«Пасля ўступлення дакумента ў сілу такая рэклама запатрабуе толькі ўзгаднення яе зместу з адпаведным гарадскім або райвыканкамам і падраздзяленнем Дзяржаўтаінспекцыі», — растлумачылі ў міністэрстве. Узгадненне зместу вонкавай рэкламы таксама перадаецца на ўзровень гарадскіх і раённых выканаўчых камітэтаў.

Адмяняецца адміністрацыйная працэдура па ўзгадненні рэкламы ветпаслуг, медыцынскіх паслуг (прац), калі дадзеная рэклама змяшчае выключна звесткі, названыя ў ліцэнзіі на медыцынскую дзейнасць, і кантактную інфармацыю.

У рэкламе на радыё, вонкавай рэкламе і некаторых іншых відах рэкламы дазваляецца не ўказваць назву рэкламадаўца, УНП, рэквізіты ліцэнзіі, а таксама рэгістрацыйнага пасведчання лекавых сродкаў і БАДаў.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?