Усім арганізацыям аховы здароўя Беларусі незалежна ад месца жыхарства грамадзян дазволена выдаваць бальнічныя лісты. Гэта прадугледжана сумеснай пастановай Міністэрства аховы здароўя і Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Беларусі ад 30 кастрычніка 2015 года № 107/67 «Аб некаторых пытаннях выдачы і афармлення лісткоў непрацаздольнасці і даведак аб часовай непрацаздольнасці», якая апублікаваная 16 снежня на Нацыянальным прававым інтэрнэт-партале. 

Пастанова ўносіць змяненні і дапаўненні ў Інструкцыю аб парадку выдачы і афармлення лісткоў непрацаздольнасці і даведак аб часовай непрацаздольнасці. 

Пункт 5 гэтай інструкцыі выкладзены ў новай рэдакцыі: «Дакументы, якія сведчаць часовую непрацаздольнасць, выдаюцца і працягваюцца дзяржаўнай арганізацыяй аховы здароўя па месцы жыхарства (знаходжання), працы (вучобы, службы) грамадзян Рэспублікі Беларусь (далей — арганізацыя аховы здароўя па месцы жыхарства), арганізацыямі аховы здароўя незалежна ад месца жыхарства (знаходжання), працы (вучобы, службы) непрацаздольнай асобы (далей — іншыя арганізацыі аховы здароўя) асобе, прызнанай непрацаздольнай па выніках экспертызы часовай непрацаздольнасці, праведзенай у парадку, устаноўленым Інструкцыяй аб парадку правядзення экспертызы часовай непрацаздольнасці, медыцынскім(і) работнікам(амі) або ВКК, які(я) праводзіў(лі) гэтую экспертызу». 

У выпадку ўзнікнення двух і больш відаў часовай непрацаздольнасці, пры якіх можа быць выдадзены лісток непрацаздольнасці і даведка, выдаецца лісток непрацаздольнасці. 

Працяг або закрыццё лістка непрацаздольнасці або даведкі ажыццяўляецца ў арганізацыі аховы здароўя, якая яго выдала. Закрыццё бальнічнага ліста ажыццяўляецца пры прад'яўленні пашпарту або іншага дакумента, які сведчыць асобу. 

У арганізацыях аховы здароўя, якія аказваюць медыцынскую дапамогу ў амбулаторных умовах, у тым ліку медыцынскае абслугоўванне пацыентаў дома, арганізуецца нецэнтралізаваная сістэма выдачы лісткоў непрацаздольнасці. 

У арганізацыях аховы здароўя, якія аказваюць медыцынскую дапамогу ў стацыянарных умовах, а таксама ў арганізацыях аховы здароўя, якія аказваюць меддапамогу ў амбулаторных умовах і не ажыццяўляюць медыцынскае абслугоўванне пацыентаў дома, арганізуецца цэнтралізаваная сістэма выдачы лісткоў непрацаздольнасці (даведак). 

Дапоўнены таксама пералік асоб, якім выдаюцца даведкі аб часовай непрацаздольнасці. У яго ўключаныя асобы, якія ажыццяўляюць догляд хворага дзіця да 5 гадоў, пры аказанні яму медыцынскай дапамогі недзяржаўнай арганізацыяй аховы здароўя ў стацыянарных умовах, на ўвесь перыяд знаходжання з дзіцем у недзяржаўнай арганізацыі аховы здароўя. 

Аналагічнае права атрымалі асобы, якія ажыццяўляюць догляд хворага дзіця ад 5 да 14 гадоў, дзіця-інваліда да 18 гадоў, пры аказанні яму медыцынскай дапамогі недзяржаўнай арганізацыяй аховы здароўя ў стацыянарных умовах і па заключэнні ўрача маючага патрэбу ў дадатковым доглядзе — на ўвесь перыяд знаходжання з дзіцем у недзяржаўнай арганізацыі аховы здароўя, на працягу якога гэтае дзіця мае патрэбу ў доглядзе. 

Дзеянне інструкцыі распаўсюджваецца на наступныя арганізацыі аховы здароўя і арганізацыі, якія ажыццяўляюць медыцынскую дзейнасць: бальніца, шпіталь, медыка-санітарная частка, дыспансер, радзільны дом, цэнтр, паліклініка, амбулаторыя, клініка медыцынскай установы адукацыі, пратэзна-артапедычны аднаўленчы цэнтр, медыцынскі навукова-практычны цэнтр, медыцынскі рэабілітацыйныя цэнтр, здраўпункт, фельчарска-акушэрскі пункт. 

Дакумент набудзе моц 1 лютага 2016 года.

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?