Адзін з самых паспяховых сёння анлайн-бізнэсаў у Аўстраліі пачаўся амаль выпадкова — з перапродажу партыі тэлевізараў, набытых з вялікім дысконтам. Праз некалькі гадоў кампанія, заснаваная выхадцам з Беларусі Русланам Коганам, ператварылася ў самага агрэсіўнага інтэрнэт-рытэйлера на кантыненце, а яе ўладальнік — у аднаго з самых багатых маладых прадпрымальнікаў краіны і героя публікацый дзелавых выданняў. Гісторыю імперыі Когана распавядае Bloomberg Businessweek.

Руслан Коган, якому 33 гады, пераехаў у Аўстралію з Бабруйска ў шасцігадовым узросце. Культура капіталізму, паводле яго слоў, стала для яго адкрыццём, і ўжо ў школе Коган стаў зарабляць грошы, як мог, — перапрадаючы знойдзеныя мячы для гольфа, паліруючы аўтамабілі, займаючыся дызайнам вэб-сайтаў. Пасля ўніверсітэта ён пачаў працаваць у буйной кансалтынгавай кампаніі Accenture, але працягваў шукаць магчымасці зарабіць.

Аднойчы ў Когана з'явіліся лішнія грошы, і ён вырашыў ўкласці іх у куплю дарагіх тэлевізараў. Яны каштавалі па $ 5000, але Коган знайшоў у Азіі кампанію, якая вырабляла тэхніку для вядомага брэнда, і, прадставіўшыся рытэйлерам, умудрыўся ўгаварыць яго прадаць яму партыю тэлевізараў па $ 1000 за штуку. «Я тады падумаў: вось дзе ёсць рэальнае месца на рынку, — успамінае ён. — Я сышоў з працы, а мая мама плакала, бо я збіраўся стаць прадаўцом тэлевізараў».

Першую тысячу тэлевізараў Коган прадаў на сваім вэб-сайце Kogan.com пад уласным брэндам па $ 2000 за штуку. Так пачалася гісторыя кампаніі, якая ў далейшым стане самым хуткарослым анлайн-рытэйлераў краіны. Паступова разам з прадукцыяй пад маркай Kogan на сайце з'явіліся арыгінальныя тавары — сёння на Kogan.com можна купіць і смартфон Kogan Agora ($209), і iPhone 6 ($465). «Мы на 90% таксама добрыя, як тое, што каштуе ўдвая больш», - кажа Коган пра свой брэнд.

У 2009 годзе, калі аўстралійскі ўрад пачаў уручаць грамадзянам чэкі на $ 900, каб стымуляваць эканоміку, Коган убачыў новую магчымасць для бізнесу. Ён перайменаваў мадэль 37-цалевых тэлевізараў, якімі гандляваў на сайце, у Kevin37 (відавочна, у гонар тагачаснага прэм'ер-міністра Кевіна Рада), і зноў выставіў іх на продаж. Яны каштавалі роўна $900.

Коган увёў уласную мадэль адносін з пастаўшчыкамі.

Замест таго каб дамаўляцца аб эксклюзіўнай вытворчасці, ён стварыў сістэму анлайн-таргоў і зрабіў так, што ўсе пастаўшчыкі могуць бачыць яго заказы і ўмовы, якія прапануюць іх канкурэнты, уключаючы цэны, магчымасць крэдытавання і хуткасць дастаўкі. «У нас ёсць дыстрыб'ютары па ўсім свеце, якім мы сказалі, каб яны не чакалі лаяльнасці», — тлумачыць бізнесмен.

Каб кампанія магла быць наперадзе іншых рытэйлераў, якіх ён называў дыназаўрамі, у штаб-кватэры Kogan.com у Мельбурне сядзяць дзвесце супрацоўнікаў, якія займаюцца адсочваннем інтарэсаў спажыўцоў у рэальным часе.

Напрыклад, калі шмат людзей раптам пачынаюць шукаць на Google канкрэтную мадэль тэлевізара, фірма павялічвае заказы гэтай мадэлі.

Нягледзячы на відавочны поспех у Аўстраліі і пэўны прагрэс на рынках Новай Зеландыі і Вялікабрытаніі, застаецца незразумела, ці будзе мадэль Когана працаваць ва ўмовах глабальнай канкурэнцыі, адзначае Businessweek.

Аўстралія была удалым месцам для старту: традыцыйныя рознічныя кампаніі тут не паспелі за магчымасцямі, якія даваў інтэрнэт, не паспрабавалі зрабіць зручныя для навігацыі сайты і спазніліся ў сваіх адносінах з кітайскімі вытворцамі.

Коган стаў адным з першых рытэйлераў Аўстраліі, хто асвоіў інтэрнэт-гандаль і пачаў напрамую працаваць з кітайскімі пастаўшчыкамі.

Дзесяць гадоў таму Коган кіраваў сваёй маладой кампаніяй з бацькоўскага дома ў прыгарадзе Мельбурна. Пяць гадоў таму Kogan.com прадаў тавараў на $14 млн, а аб'ём продажаў ў 2016-м бізнэсмэн ацэньвае ў $ 365 млн. У 2011 годзе Коган стаў найбагацейшым аўстралійскім прадпрымальнікам маладзейшым за 30 гадоў з маёмасць $ 145 млн.
Сёння галоўны інтэрнэт-плэйбой Аўстраліі, як называе яго Businessweek, каштуе $250 млн.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?