Новы ліфт ужо праз некалькі месяцаў эксплуатацыі можа запатрабаваць замены многіх элементаў. Чаму так адбываецца, агенцтву «Мінск-Навіны» паведамілі ў ААТ «Белліфт».

«Сітуацыя пачала абвастрацца пасля таго, як кватэры ў новых дамах пачалі здаваць без аддзелкі», — распавядае намеснік галоўнага інжынера ААТ «Белліфт» Алег Дубавец.

«Навасёлы не толькі робяць рамонт, але і ладзяць перапланаванні. Пры гэтым у большасці новабудоўляў будматэрыялы і буйнагабарытныя рэчы бескантрольна перавозяць у ліфтах. Яны, уласна кажучы, і прызначаныя для перавозкі пасажыраў і грузаў, іншая справа — як гэта ажыццяўляецца. Быў выпадак, калі проста заслалі на падлогу кабіны цырату і закідвалі на яе цэмент для транспарціроўкі наверх. У новых пад'ёмных машынах вельмі адчувальная аўтаматыка, якая можа забіцца пылам, брудам і пры найменшых збоях у працы спыняе ліфт.

Нярэдка ўладальнікі вертыкальнага транспарту звяртаюцца да спецыялістаў прадпрыемства за рэкамендацыямі, як захаваць хаця б яго выгляд, купэ кабіны ў першыя месяцы пасля засялення. Аптымальны прапанаваны варыянт — наняць людзей, якія сачылі б за выкананнем правілаў карыстання ліфтаў: каб тыя не перагружаліся, жыхары акуратна перавозілі рэчы. Але працу такіх работнікаў трэба аплачваць, гэта дадатковая камунальная паслуга, якая патрабуе заключэння індывідуальных дамоў з жыхарамі. А ў першыя месяцы засяляецца і пачынае плаціць па камунальных рахунках толькі частка навасёлаў. Дарэчы, па гэтай прычыне, а не толькі з мэтай захаванасці абсталявання і кабіны, уладальнікі самі вызначаюць, на працягу нейкага часу пасля здачы дома даць каманду на ўключэнне ліфта або запусціць, напрыклад, адзін з трох наяўных», — заўважае Дубавец.