Прымусовае вяртанне самалёта «Белавія» ў Кіеў пад пагрозай прымянення сілы, у тым ліку баявой авіяцыі, — гэта парушэнне міжнароднага авіяцыйнага права, заявіў 2 лістапада на прэс-канферэнцыі ў Мінску дырэктар дэпартамента па авіяцыі Міністэрства транспарту і камунікацый Беларусі Уладзімір Косцін.

Ён падкрэсліў, што вяртанне самалётаў на аэрадром вылету з-за ўмоў надвор'я, тэхнічнай прычыны або хваробы пасажыра — гэта нармальная практыка. «Але калі казаць пра гэты канкрэтны выпадак, калі вяртанне адбываецца паводле каманды дыспетчара і кажуць, што пры невыкананні каманды будуць паднятыя знішчальнікі, ваенная авіяцыя, то гэта ненармальная сітуацыя. Я сам пралятаў 30 гадоў, ведаю пілотаў-ветэранаў і магу заявіць, што такога выпадку ў нашай практыцы не было, — парушэнне міжнародных нормаў і правілаў», — падкрэсліў Косцін.

«Напэўна, гэтага пасажыра можна было прасачыць яшчэ пры працэсе рэгістрацыі ў аэрапорце — перад пасадкай на борт. А калі гэтага не адбылося і з'явілася нейкая дадатковая інфармацыя, якая патрабавала вяртання гэтага пасажыра, — ёсць міжнародныя нормы, цывілізаваная практыка, можна было па іншых міждзяржаўных каналах спрыяць выдачы гэтага пасажыра. У гэтым выпадку вяртанне самалёта менавіта пры пагрозе выкарыстання баявой авіяцыі — гэта парушэнне ўсіх міжнародных канвенцый і ўмяшанне ў дзейнасць міжнароднай грамадзянскай авіяцыі», — заявіў кіраўнік дэпартамента.

Экіпаж, на яго думку, дзейнічаў правільна, таму што быў абавязаны выканаць каманду дыспетчара. «Ну а раптам бы, да прыкладу, уявім, што экіпаж не выканаў бы каманду дыспетчара і была б усё ж такі паднятая баявая авіяцыя? Напэўна, гэта ўсё б перарасло ў больш складаны канфлікт», — адзначыў Косцін.

«Калі малая адлегласць паміж аэрапортамі, гэта набор вышыні і адразу зніжэнне. Самалёт не спыніш, ён ляціць з вялікай хуткасцю. Гэта трэба было цалкам мяняць праграму палёту, у тым ліку ў камп'ютары на борце паветранага судна», — растлумачыў дырэктар дэпартамента авіяцыі.

«Я лічу, калі здарылася памылка, украінскаму боку, вядома, варта было б прынесці прабачэнні. Але на сённяшні дзень, на жаль, няма ніякай рэакцыі з боку Украіны, і няма наогул каментарыяў з іх ацэнкай гэтага, што яны пра гэта ўсё думаюць», — сказаў Косцін. Беларускі бок, лічыць ён, «паступіў правільна». «Трэба адстойваць свае інтарэсы і трэба, каб нас паважалі», — дадаў прадстаўнік Мінтранса.

***

Самалёт «Боінг 737-800» (бартавы нумар EW-456PA) авіякампаніі «Белавія», які выконваў рэйс В2-840 па маршруце Жуляны (Кіеў) — Мінск, 21 кастрычніка быў вернуты ў аэрапорт вылету паводле патрабавання Службы бяспекі Украіны. Экіпажу было заяўлена, што ў выпадку невыканання каманды ў паветра будуць паднятыя знішчальнікі. У выніку праваахоўныя органы Украіны знялі з рэйса «Белавія» аднаго пасажыра — грамадзяніна Арменіі Армена Марцірасяна. Пасля праверкі ён быў адпушчаны і вылецеў у Беларусь наступным рэйсам.

У СБУ цяпер заяўляюць, што не давалі дыспетчарам ніякіх указанняў адносна баявой авіяцыі для вяртання самалёта.

МЗС Беларусі заявіў пратэст і ўручыў ноту Украіне ў сувязі з прымусовай пасадкай у Кіеве беларускага лайнера. Беларускі бок запатрабаваў кампенсацыі ўсіх фінансавых выдаткаў і выдаткаў.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?