Фота topwar.ru

Фота topwar.ru

Маскіруючыся пад грамадзянскія цягнікі, саставы з пускавымі ўстаноўкамі ракет «Ярс» будуць курсіраваць па звычайнай чыгуначнай сетцы. Пра работы ў гэтай галіне не раз паведамлялі расійскія інфармацыйныя агенцтвы. Генеральны канструктар наземных ракетных комплексаў Маскоўскага інстытута цеплатэхнікі (распрацоўшчык комплексу) Юрый Саламонаў казаў, што выпрабаванні «Баргузіна» запланаваныя на чацвёрты квартал 2016 года.

Два тыдні таму ў інтэрнэце з'явіліся чуткі пра паспяховыя выпрабаванні на касмадроме «Плесецк» пускавой сістэмы балістычнай ракеты для «Баргузіна».

Афіцыйнага пацверджання гэтых выпрабаванняў пакуль не паступіла, але напярэдадні гэтую інфармацыю пацвердзіў для партала Defence.ru кансультант камандуючага РВСП Віктар Есін, а ў аўторак Інтэрфакс атрымаў яшчэ адно пацверджанне ад ананімнай крыніцы ў прамысловасці.

Стары новы комплекс

«Баргузін» — новы чыгуначны комплекс, але ён зроблены з улікам савецкага досведу.

Савецкі Саюз пачаў выпрабаванне пускавых установак чыгуначнага базавання «Моладзец» ў 1983 годзе.

У кастрычніку 1987 года ў строй увайшло першае ўзброенае імі падраздзяленне. Да 1988 года былі ўведзены ў строй 20 пускавых установак, але баявое патруляванне спынілася да пачатку 90-х гадоў незадоўга да распаду СССР.

Да пачатку 2000-х гадоў цягнікі былі выведзеныя са складу РВСП. Апошні такі цягнік быў разабраны ў 2007 годзе ў адпаведнасці з дамовай СНУ-2.

Цяпер застаўся толькі адзін «Моладзец» ў якасці музейнага экспаната.

Распрацоўвалі такія комплексы і ў ЗША, прычым цягнік быў падобным на савецкі праект.

Першы прататып чыгуначнага комплексу Peacekeeper Rail Garrison быў перададзены для выпрабаванняў ВПС ЗША ў кастрычніку 1990 года, за год да развалу галоўнага суперніка Злучаных Штатаў.

З заканчэннем халоднай вайны неабходнасць у такіх вытанчаных сродках ядзернага стрымлівання, як замаскіраваны «ядзерны» чыгуначны склад, знікла, і ракеты былі перададзеныя для ўстаноўкі ў падземныя пускавыя шахты.

Зваротны ўдар

Баявы ракетны чыгуначны комплекс падаецца даволі эфектыўнай зброяй. Яго даволі складана адрозніць ад звычайнага грамадзянскага складу з пасажырскімі вагонамі і рэфрыжэратарамі.

Расійскі ваенны эксперт Віктар Мурахоўскі распавёў Рускай службе Бі-бі-сі, што ў адрозненне ад наземных шахтавых комплексаў, прызначаных для нанясення першага ядзернага ўдару і аснашчаных цяжкімі ракетамі з вадкаснымі рухавікамі, перасоўныя ўстаноўкі з цвёрдапаліўнымі ракетамі — аўтамабільныя і чыгуначныя — прызначаны для ўдару ў адказ.

Месцазнаходжанне ракетных шахт можа быць вядома суперніку перад пачаткам вайны, і яны могуць стаць верагоднай мэтай прэвентыўнага ўдару. Мабільную пускавую ўстаноўку адсачыць складаней.

«Улічваючы, што ў нас не так шмат рухомых грунтавых ракетных комплексаў, а таксама, улічваючы, што сучасныя шматспектральныя оптыка-электронныя комплексы касмічнай выведкі дазваляюць выкрываць месцазнаходжанне грунтавых ракетных комплексаў, гэта цалкам чаканы крок з боку міністэрства абароны Расіі», — сказаў ён.

Чыгуначны комплекс валодае мінімум дзвюма добрымі якасцямі ў параўнанні з грунтавым — яго складана адрозніць ад іншых цягнікоў, і, акрамя таго, ён за суткі можа перамясціцца на сотні кіламетраў.

Аднак ёсць у яго і мінусы. У мінулым цвёрдапаліўныя ракеты РТ-23, якія ўсталёўвалі на «Молайцы», мелі вагу па 110 тон кожная, што патрабавала ўзмацнення чыгуначнай каляіны па маршруце руху цягніка і ў месцах запускаў.

«У Савецкім Саюзе два гэтыя цягнікі за кошт сваёй масы былі вельмі абмежаваныя ў перасоўванні па шляхах. Яны проста расціскалі рэйкі. Таму вылічыць іх было параўнальна нескладана», — распавёў іншы эксперт, галоўны рэдактар часопіса «Экспарт узбраенняў» Андрэй Фралоў.

Мінамётны старт

Параметры «Баргузіна» пакуль невядомыя, але, верагодна, ён павінен быць, як мінімум, нашмат лягчэйшы.

Пра яго вядома, што ён будзе выкарыстоўваць так званы «мінамётны» пуск, калі ракета выстрэльвае з пускавога кантэйнера на некалькі метраў уверх, пасля чаго спрацоўвае маршавы рухавік.

Паводле неафіцыйных дадзеных, менавіта гэтая сістэма і выпрабоўвалася ў Плясецку ў лістападзе.

Кошт распрацоўкі новага баявога чыгуначнага ракетнага комплексу таксама невядомы, але, на думку Віктара Мурахоўскага, ён наўрад ці моцна адрозніваецца ад распрацоўкі новага грунтавога комплексу, паколькі пускавая ўстаноўка і ракета ўжо створаны, неабходна распрацаваць толькі чыгуначную платформу.

Андрэй Фралоў, у сваю чаргу, адзначыў, што для комплексу трэба будзе будаваць пэўную інфраструктуру, у тым ліку спецыяльныя дэпо для абслугоўвання.

Крыніца Інтэрфакса паведаміла, што лётна-канструктарскія выпрабаванні міжкантынентальных баявых ракет для «Баргузіна», верагодна, пачнуцца ў 2017 годзе. Аднак афіцыйных, альбо больш дакладных звестак пра гэта, няма.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0