08.03.2017 / 08:22

Расія будуе датацыйныя паромы, каб не залежаць ад тарыфаў Белчыгункі 23

Будаўніцтва і запуск трох новых паромаў, якія звяжуць Калінінградскую вобласць і астатнюю тэрыторыю Расіі, павінна зняць залежнасць рэгіёна ад тарыфнай палітыкі чыгунак Літвы і Беларусі, піша газета «Коммерсант».

Грузапасажырскі аўтамабільна-чыгуначны паромны комплекс лініі Балтыйск — Усць-Луга дзейнічае з 2006 года. Цяпер на лініі эксплуатуюцца два паромы, але ў бліжэйшы час яны павінны быць спісаныя, паведамляе выданне. Рашэнне аб будаўніцтве трох новых паромаў было прынята вясной 2016 года. Іх агульны кошт ацэньваецца ў 11 млрд расійскіх рублёў, пачаць будаўніцтва збіраюцца ў 2017 годзе.

У ходзе нядаўняга абмеркавання праекта высветлілася, што паром можа канкураваць з чыгункамі толькі пры прадастаўленні субсідый. Таму для будаўніцтва і эксплуатацыі паромаў ствараецца праектная кампанія, блокпакет у якой атрымае ААТ РЖД. Манаполія павінна забяспечыць і доўгатэрміновы скразны тарыф.

Па дадзеных «Infoline-Аналітыкі», асноўны аб'ём перавозак у напрамку Калінінградскай вобласці забяспечваюць ЛУКОЙЛ і «Татнефць» (бензін, дызпаліва, масла, мазут), а таксама «Рускі вугаль» (вугаль). Назад — парожнія цыстэрны і некаторыя віды сельгаспрадукцыі (напрыклад, шрот). Усяго грузапаток праз пераправу складае да 1 млн тон у год.

Кіраўнік «Infoline-Аналітыкі» Міхаіл Бурмістраў кажа, што праект будаўніцтва паромаў, хутчэй, «стратэгічны». Транспартнай і энергетычнай бяспецы Калінінградскай вобласці ва ўмовах пагаршэння адносін з краінамі Еўропы надаецца усё большая ўвага, адзначае эксперт. Без дзяржпадтрымкі акупнасць новых паромаў не дасягаецца, заключае Бурмістраў.

Нядаўна суд Еўразійскай эканамічнага саюза (ЕАЭС) высветліў, што Беларусь не ў поўным аб'ёме выконвае палажэнні Дагавора аб ЕАЭС у плане забеспячэння свабоды перамяшчэння тавараў і функцыянавання Мытнага саюза. Падставай для разгляду ў судзе сталі дзеяньні беларускай мытні, якая ў канцы 2014 - пачатку 2015 гг. арыштавала і рэалізавала бытавую тэхніку, якая належала расійскім кампаніям і перавозіцца аўтамабільным транспартам з тэрыторыі Калінінградскай вобласці ў іншыя рэгіёны Расіі.

6
Алесь / Адказаць
08.03.2017 / 08:47
Ради роспила все, а не независимости от бч.
6
алекс / Адказаць
08.03.2017 / 09:06
Пиаряться. Не более того. Почему? Когда король Франции Генрих IV отстаивая своё право занять королевский престол осадил Париж, то первым делом приказал своим воинам перебрасывать через стены Парижа мешки хлеба чтобы осажденные парижане не голодали)) имхо: случись подобное в разгар зимы с Калининградом, местные жители и от голода не подохнут и от холода не вымрут))
2
М / Адказаць
08.03.2017 / 09:11
В России без субсидий вообще ничего работать не может. Даже на взятки субсидии нужны.
Паказаць усе каментары/ 23 /
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзеру