AFP
Аўтары даследавання, апублікаванага ў навуковым выданні Nature Human Behaviour, апыталі больш за 3 тысячы чалавек з 13 краін на пяці кантынентах, піша ВВС.
У прыватнасці, удзельнікам апытання задавалася пытанне: ці лічаць яны атэістам або вернікам ўмоўнага чалавека, які ў дзяцінстве мучыў жывёл, затым стаў настаўнікам, а потым забіў пецярых бяздомных людзей.
Колькасць рэспандэнтаў, якія адказалі, што гэта, хутчэй за ўсё, атэіст, амаль удвая перавысіла колькасць тых, хто палічыў, што гэта вернік.
Як адзначае адзін з аўтараў даследавання, прафесар універсітэта Кентукі Уіл Жэрве, нават перакананыя атэісты часта дэманструюць «антыатэістычныя схільнасці», калі справа датычыцца маралі.
«Я думаю, што гэта адбываецца з-за панавання глыбока ўкаранёных рэлігійных нормаў. Нават у тых рэгіёнах, якія пазіцыянуюць сябе як цалкам свецкія, людзі да гэтага часу інтуітыўна схільныя ставіцца да рэлігіі як да маральнай абароны», — растлумачыў Жэрве ў інтэрв'ю агенцтву Франс-Прэс.
Як адзначаецца ў даследаванні, хоць рэлігія шырока ўплывае на маральныя высновы і рашэнні, ключавыя маральныя інстынкты ў асноўным незалежныя ад рэлігіі. Акрамя таго, менавіта свецкія супольнасці і краіны паказалі сябе як найбольш стабільныя.
У той жа час аўтары дакладу прыйшлі да высновы, што мараль у разуменні большасці людзей усё ж мае на ўвазе веру ў Бога.
«Многія людзі, у тым ліку і атэісты, на пытанне Дастаеўскага «Калі бога няма, то ўсё дазволена?» адкажуць «так», паколькі для іх слова «ўсё» ставіцца да праявы абсалютнай амаральнасці», — гаворыцца ў даследаванні.
Навукоўцы робяць выснову, што нават з улікам росту свецкіх супольнасцяў, у якіх не вітаецца адкрытае праява рэлігійнасці, рэлігія ўсё роўна працягвае аказваць моцны ўплыў на маральную інтуіцыю людзей.