23.09.2017 / 10:06

Як нашчадак рэпрэсаваных Юніцкі стварае ў Беларусі інавацыйны транспарт 41

Вярнуцца дахаты: навука родам з Палесся

Мазыршчына. Палессе. Край замоваў і глыбокай унутранай сілы вяртае Беларусі лепшае. Менавіта ў гэтых мясцінах жыве сёння пісьменнік, які змяніў законы і правілы ўнутры беларускай літаратуры — Андрусь Горват. Ён змяніў уяўленне пра тое, як можна, а таксама зрабіў вядомым імя роднай вёскі — Прудок. На тэрыторыі аднаго з ім раёна — Мазырскага — знаходзіцца вёска Крушнікі. З яе родам іншы беларус, Анатоль Юніцкі — інжэнер, які стварыў струнны транспарт, які можа змяніць правілы гульні ў сусветнай транспартнай сферы.

Юніцкія жывуць у Крушніках з ХIХ стагоддзя. Памешчык Пётр Шумскі прывёз трох братоў Юніцкіх з-пад Варшавы да сябе на Прыпяць, яны і заснавалі будучыя вёскі: Крушнікі, Зладзееўку і Зялёны Мох. Новыя жыхары радасна бралі ў жонкі мясцовых прыгажунь, род разрастаўся. Да 37га года. НКВД знішчыла большую частку рода Юніцкіх. Бацька Анатоля — Эдуард Петровіч — сабраў усе дадзеныя пра расстраляных і зніклых без вестак. Сама сям’я зарганізавалася і ўсталявала памятны абеліск у памяць пра Юніцкіх, загінулых ад рэпрэсій у тыя ліхія гады. Бацька вёў таемны сшытак, дзе захоўваў дадзеныя пра ўсіх, хто быў расстраляны, ўключна са сваімі бацькамі. Гэты сшытак потым трапіў да Анатоля.

Фота з кнігі Анатоля Бароўскага «Юніцкага нябесныя дарогі»

У канцы спіса рэпрэсаваных вершы бацькі Анатоля Эдуардавіча:

Репрессированным из деревни Крушники

…Чёрный ворон…ворон чёрный
С клювом острым и когтями…
Эмгэбисты-сталинисты,
Сотворили что вы с нами,
Век жестокий и кровавый
Людской крови текут реки,
У антихриста есть нравы
Людоедов-человеков…
Где Господь, ведь Он же видит
Сатаны разгул безбожный…
Нету сил стерпеть такое —
Разве можно? Разве можно?!

Жыццё паматала па Саюзе і самога Анатоля Юніцкага: Байканур, Гомель, Падмаскоўе. Пакаштаваў навуковец рэалій дзевяностых и рынку ў Расіі, дзе бюракратыя проста вынішчыла выпрабавальны палігон у Азёрах. У выніку некалькі год таму беларус вярнуўся на Радзіму і за пару год узвёў на пустцы закінутага танкавага палігону ў Мар’інай Горцы цэлы ЭкаТэхнаПарк.

Што такое ЭкаТэхнаПарк

Для правінцыйнай Мар'інай Горкі выправабавальны цэнтр струннага транспарта стаў сапраўдным выратаваннем і ўдыхнуў у невялікі горад новае жыццё. Ён заняў 36 гектараў для ўзвядзення трасаў і інфраструктурных збудаванняў: узор станцыі, прамой і правісаючай пуцявой структуры. Само ЗАТ «Струнныя тэхналогіі» хутка вырасла да прадпрыемства з колькасцю супрацоўнікаў болей за 300, сярод іх — інжэнеры, якія працавалі над стварэннем Ё-мабіля і «МАЗ-Яравіт».

Другі год запар на ЭкаФэст улетку з’язджаюцца людзі з усяго свету. 5000 гасцей сёлета сталі ў Мар'інай Горцы незафіксаваным рэкордам уязнога турызму. Лёгкі гарадскі юнібайк ужо пазнавальны, а вось двухвагонны 48-месны бірэльсавы юнібус і грузавы юнітрак былі паказаныя шырокай публіцы толькі нядаўна.

Юнібус (спераду) і юнібайк — асноўныя транспартныя сродкі

Менавіта ў ЭкаТэхнаПарку стваральнікі абяцаюць прадэманстраваць усе з кірункаў іннавацыйнай сістэмы. Юніцкі прысвяціў стварэнню струннага транспарта ўсё жыццё, і тры генерацыі ў развіццю СТЮ сталі асновай для чацвёртага, якое і рэалізуецца ў Беларусі. Актыўная праца над ім вялася калектывам інжэнераў, канструктараў і даследчыкаў цягам 2011-2015 гадоў.

Сёння госці ЭТП могуць убачыць, як выглядае ў дзеянні грузавы, пасажырскі і міжгародні транспарт: юнікар, юнібайк і юнібус. Болей за тое, высокахуткасная траса будзе працягнутая за межы ўчастку яшчэ на 16 км, для таго, каб прадэманстраваць хуткасць руху да 500 км/гадзіну.

Адзін з кірункаў развіцця ЭкаТэхнаПарка — экалагічны. Тэхналогія прапаноўвае памяньшэнне спажывання прыродных рэсурсаў у працэссе будоўлі. Для сталіцы якая расце і абласных цэнтраў транспартыроўка людзей у прыгарады з аэрапортамі і турыстычнымі зонамі з’яўляецца адным з найболей актуальных пытанняў. На тэрыторыі ЭТП стваральнікамі засаджаныя сады, асобны кірунак — вытворчасць урадлівага гумуса.

На Усход!

Праца прадпрыемства не засталася па-за ўвагай эканамістаў і ЗАТ «Струнныя тэхналогіі» стала часткай нядаўняй афіцыйнай дэлегацыі ў Індыю. Пад час абмеркавання вынікаў бізнэс-форума ў Нью-Дэлі, які адбыўся ў прэс-цэнтры БелТА, старшыня Беларускай гандлёва-прамысловай палаты Уладзімір Улаховіч асобна падкрэсліў ролю SkyWay.

«У Індыі быў прадстаўлены наш струнны транспарт, кампанія SkyWay зрабіла прэзентацыю на форуме і падрыхтавала два мемарандумы. Адзін з іх тычыцца рэалізацыі такога транспартнага праекта ў адным з партоў на ўзбярэжжы Індыі», — патлумачыў ён.

Праектамі беларуса цікавяцца адразу ў некалькіх індыйскіх штатах, а Далай-лама ўжо паспеў запрасіць Юніцкага асабіста і выдаць «блаславенне» ў яго пачынаннях. Не трэба шукаць у гэтым занадта глыбокі сэнс — доўгія гады духоўны лідэр жыве ў выгнанні ў гарыстай мясцовасці штату Джаркханд і простая чалавечая патрэба ў нармальным транспарце уласцівая кожнаму з нас.


Гістарычная сустрэча з Далай-ламай

Мы працягнем сачыць за гэтым праектам і яго развіццём у Беларусі і Індыі.

Публікуецца на правах рэкламы

Аляксей Дойлідаў

19
Игорь / Адказаць
23.09.2017 / 20:51
Юницкий - псевдоучённый с корочками, купленными в лжеакадемиях. Настоящие учённые в том числе и наши, давно вынесли свой вердикт-это лжепроект. Юницкий создал оффшорную кампанию и через неё собирает деньги доверчивых людей на свою лженауку и на якобы технологический проект. Активно проплачивает заказные статьи в свою пользу и проплаченных троллей.
5
Ягор / Адказаць
23.09.2017 / 21:31
Усё яшчэ выглядае як стартап
20
Дмитрий / Адказаць
23.09.2017 / 21:55
Юницкий и его компания уже и на Нашей Ниве рекламу проплатили.Как только не изощряются статьи придумывать.Стоят образ эдакого "праведника".).Люди не ведитесь на его струнный транспорт,который на самом деле не является инновационным,а представляет собой классический аттракцион,который никогда не поедет свыше 100 км /ч.И это поймет любой здравомыслящий человек,который аналитически изучит данный вид транспорта.Юницкий строит мечту,которую невозможно полноценно реализовать на практике, а тратит впустую деньги инвесторов.Фактически инвесторы платят высокую зарплату его наемным работникам и за массовую рекламу.Да и нет у него никаких офицальных контрактов ни в одной стране(и с Индией в том числе).Вся их реклама строится на дезинформации(или правда смешанная с ложью).Еще часть денег инвесторов уходит на троллей,которые активно строчат под каждой такй статьей,защишая Юницкого.
Паказаць усе каментары/ 41 /
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзеру