22.10.2008 / 15:09

За бортам 1

Большасьць незалежных беларускіх газэт зноў ня ўключаныя ў падпісныя каталёгі, гэтым разам на першае паўгодзьдзе 2009 году.

Падпісная кампанія на перыядычныя выданні на 2009 год распачалася ў Беларусі тыдзень таму — 15 кастрычніка.

Шэраг недзяржаўных грамадска‑палітычных газет у чарговы раз не патрапілі ў падпісны каталог «Белпошты».

Нягледзячы на пісьмовыя звароты рэдакцый да дзяржаўнага паштовага прадпрыемства аб уключэнні іх у каталог, сёлета «за бортам» падпісной кампаніі ізноў аказаліся нацыянальныя газеты: «Народная воля», «Наша Ніва», «Новы час», «СНплюс. Свободные новости плюс», «Товарищ», а таксама рэгіянальныя выданні: «Борисовские новости», «Витебский курьер‑М», «Вольнае Глыбокае», «Газета Слонімская», «Ганцавіцкі час» і «Intex‑press» (Баранавічы).

«Нашай Ніве» адмовілі ў распаўсюдзе праз падпіску, традыцыйна спаслаўшыся на «эканамічную немэтазгоднасць».

«Газеце Слонімскай» (Гродзенская вобл.) у верасні супрацоўнікі «Белпошты» самі патэлефанавалі і прапанавалі напісаць заяўку на ўключэнне выдання ў каталог, пасля чаго па невядомых прычынах не ўключылі.

«Пытанне аб вяртанні ў каталог «Газеты Слонімскай» вырашаем не мы, а кіраўніцтва прадпрыемства ў сталіцы», — патлумачыў у гутарцы з прэс‑службай БАЖ супрацоўнік Слонімскага паштовага аддзялення Міхаіл Мандрыкевіч.

А газетам «Intex‑press» і «Ганцавіцкі час» Брэсцкі філіял «Белпошты» адпісаў, што «мэтазгоднасць» заключэння з імі дамовы на распаўсюд выданняў пакуль разглядаецца.

На просьбу прэс‑службы БАЖ патлумачыць, у сувязі з чым так доўга вырашаецца пытанне ўключэння гэтых газет у абласны каталог (бо падпіска ўжо вядзецца, і губляецца час) дырэктар Брэсцкага філіяла РУП «Белпошта» Валянціна Пух заявіла: гэта выклікана тым, што выданні нібыта «незаконна праводзяць падпісную кампанію».

— У іх няма санкцый на правядзенне падпіскі. Аднак ва ўсіх іх выданнях даецца рэклама, што падпіска праводзіцца. Даюць нумар сотавага тэлефона, не ведаю, як яны потым па тэлефоне праводзяць падпіску…

Прэс‑служба БАЖ: — Відаць, гэта рэдакцыйная падпіска, а на яе ліцэнзія не патрэбная.

В. Пух: — Магчыма, але там нідзе не ўказваецца, што гэта рэдакцыйная падпіска, а даецца толькі нейкі сотавы тэлефон, таму і праводзіцца наша ведамаснае расследаванне.

Уладзімір Янукевіч, дырэктар «Выдавецкага дома «Інтэкс‑прэс»«, які выдае абедзве вышэйзгаданыя газеты, быў вельмі здзіўлены такой заявай кіраўніцы абласнога падраздзялення «Белпошты».

«Гэта рэдакцыйная падпіска, і мы маем права яе праводзіць. Там указаны нумар рэдакцыйнага мабільнага тэлефона, што ў гэтым можа быць супрацьпраўнага? Кожная рэдакцыя можа праводзіць такую падпіску, і многія так робяць. Але гэта вельмі дорага — дасылаць газету кожнаму падпісчыку ў канвертах пры дапамозе той жа пошты, таму мы і хочам, каб нас вярнулі ў распаўсюд праз падпіску па каталогу «Белпошты». Тым больш што гэтае прадпрыемства з’яўляецца фактычна манапалістам на гэтым рынку паслуг», — зазначыў У. Янукевіч.

Іншыя газеты не атрымалі наогул ніякага адказу, як, напрыклад, «Вольнае Глыбокае» (Віцебская вобл.), рэдактар якой даслаў заяўку на ўключэнне ў падпісны каталог у раённае аддзяленне паштовай сувязі яшчэ напрыканцы верасня.

Тым часам, з‑за немагчымасці нармальна распаўсюджвацца ў 2008 годзе яшчэ дзве незалежныя рэгіянальныя газеты — «Ляхавіцкі час» і «Мясцовы час» (Пінск) — былі вымушаныя прыпыніць выхад.

Прэс-служба БАЖ

0
rubon / Адказаць
22.10.2008 / 15:36
у Intex‑press наклад каля 18000, гэзэту сапраўды чытаюць.
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзеру