16.05.2018 / 11:21

«Румолавец», выкладчык БДУ паскардзіўся патрыярху Кірылу на беларускамоўных праваслаўных святароў 68

Адзін з чарнасоценскіх рэсурсаў, які рэдагуе заходнерусіст, прафесар БУКМ Леў Крыштаповіч, змясціў у сябе артыкул пад назвай «Сяргей Лепін назваў удзельнікаў «Несмяротнага палка» фашыстамі і пагражаў ім звальненнямі».

Аляксандр Бабук. Фота з vk.com.

Яго аўтарам выступіў выкладчык факультэта міжнародных адносін БДУ Аляксандр Бабук, які з’яўляецца прыхаджанінам Мінскага Свята-Духавага кафедральнага сабора. Гэты ліст Бабук накіраваў патрыярху Маскоўскаму і ўсёй Русі Кірылу.

Бабук піша, што ад 1991 у Беларусі назіраецца ўмацаванне нацыяналістычных настрояў, накіраваных на разбурэнне «Святой Русі». «Я сам родам з Гродна, заходняй часткі Беларусі. Гістарычна Гродзенскі рэгіён належыць Чорнай Русі, і гэта месца, дзе фармуюцца і выхоўваюцца моцныя духам людзі, паколькі іх жыццё працякае на ўлонні сутыкнення праваслаўнага рускага і польскага каталіцкага светаў», — піша Бабук.

Аўтар адзначае, што апошнім часам «нацыяналістычныя настроі» праяўляюцца і ва ўлонні БПЦ. «У самой беларускай мове нічога дрэннага няма, аднак яе некаторыя нашы клірыкі выкарыстоўваюць як інструмент палітычнай гульні супраць агульнарускага духоўнага адзінства. Калі яшчэ 10 гадоў набажэнствы ў храмах Гродна праходзілі на беларускай мове раз на месяц, і гэта, па вялікім рахунку, задавальняла як тых, хто выступае прыхільнікам беларускай мовы, так і тых, каму падабаецца царкоўнаславянская, то сёння службы на беларускай мове праходзяць штотыдзень, і прыхаджане нават скардзяцца духавенству пра тое, што мова проста навязваецца штучна, паколькі вернікаў пра гэта не пытаюцца», — адзначае Бабук.

Ён называе імёны святароў, якія, на ягоную думку, праводзяць «гвалтоўную беларусізацыю» праваслаўнага жыцця ў Гродне: гэта настаяцель сабора Усіх Беларускіх Святых Анатоль Ненартовіч і настаяцель Свята-Пакроўскага кафедральнага сабора Георгій Рой: «Вольна ці нявольна яны прымушаюць людзей пераходзіць на беларускую, ігнаруючы рускую мову».

«Я маю права размаўляць з людзьмі на сваёй роднай мове. Калі нехта са мной гаворыць па-руску, то я не лічу ж гэта прымусовай русіфікацыяй. Я лічу беларускую мову роднай мовай нашага народа. І ў штодзённым жыцці я размаўляю па-беларуску і пропаведзі кажу па-беларуску і не бачу ў гэтым праблемы. З дзесяці святароў сабора толькі адзін прапаведуе па-беларуску. Ці можна гэта назваць прымусовай беларусізацыяй? Я, як настаяцель, нікога не прымушаю гаварыць па-беларуску. Кожны святар абірае сабе мову, якой яму лягчэй гаварыць. Гэта такія бязглуздыя абвінавачванні», — кажа айцец Георгій Рой.

Георгій Рой. Фота з facebook.com.

«Цяпер шмат людзей пашкоджаныя рознай прапагандай і ідэалогіяй. Ёсць людзі, якія хваравіта ўспрымаюць розныя з’явы нашага жыцця. Я знаёмы з Аляксандрам Бабуком, гэта такі непрыемны кантэкст. Мы нармальна стасаваліся. У нас пры саборы ёсць ініцыятыва «Клуб праваслаўнай размовы», шмат гаворым пра літаратуру. Калі ён кажа пра прымусовую беларусізацыю, то чаму ён выступаў у нас у саборы і размаўляў пра Дастаеўскага? Я што, прымушаў яго гаварыць па-беларуску? Вельмі непрыемна чуць і чытаць такія словы. Я нават не кажу пра хрысціянскі кантэкст, гэта такі класічны паклёп», — расказвае гродзенскі святар.

Але самая вялікая частка ў звароце аддадзена айцу Сяргею Лепіну, які ад імя БПЦ выступаў на святкаванні Дня Волі, 25 сакавіка. «Сёлета я ўпершыню ў Дзень Перамогі 9 мая прыняў удзел у акцыі «Несмяротны полк». Айцец Сяргей у прыватнай гутарцы не проста назваў удзельнікаў «Несмяротнага палка» фашыстамі, але і ў перапісцы пагражаў ім звальненнямі з працоўных месцаў. Стужку Св.Георгія, якая паўтарае сімволіку ваеннага духавенства Рускай Царквы, ён назваў «фашысцкай сімволікай». Атрымліваецца, што, калі чалавек удзельнічае ў акцыі «Несмяротны полк» з георгіеўскай стужкай на грудзях, яго за гэта трэба называць фашыстам? Гэта — паскудны паклёп», — піша Бабук.

Напрыканцы Аляксандр Бабук просіць уцарковіць і максімальна актывізаваць праваслаўны ўдзел у «Несмяротным палку».

Мы паразмаўлялі з старшынёй Сінадальнага інфармацыйнага аддзелу БПЦ айцом Сяргеем Лепіным пра гэтую сітуацыю.

Сяргей Лепін. Фота aif.by.

 «Сапраўды, падобна да паклёпу. Нават не верыцца, што гэта ён напісаў. Крыўдна, што гэты чалавек разам з намі не адзін год еў ды піў. Ен быў да нас не звычайным прыхаджанінам, а кімсьці большым. У яго была бясконцая магчымасць асабіста папытацца, што незразумела, выказаць нязгоду, паспрачацца…

Мы любілі яго і вельмі перажывалі за яго асабістыя праблемы. Калі яго ўбачыў сярод калоны «Несмяротнага палку» з сімволікай «Русі маладой», то напісаў яму сяброўскi ліст з парадай быць асцярожным. Бо адносіны для выкладчыка ВНУ з арганізацыяй, якая мае нацысцкія сімвалы і ўзначальваецца паганскім жрацом з нацысцкай ідэалогіяй, як мне здаецца, небяспечная.

Аляксандр Бабук з узнятай рукой у майцы «Русі маладой». Фота onliner.by.

Я не меў на ўвазе «георгіеўскую стужку» — я гаварыў менавіта пра эмблему, якая была на чырвоных румолаўскіх майках. Не ведаю, мо нешта змянілася, і ў надзеі выкажу здагадку, што лідар гэтай суполкі ўжо зрабіўся хрысціянінам, але мінімум сімвалы засталіся тыя ж самыя. І тут раптам такое… Аляксандр абвінаваціў мяне, што я пагражаў… Сумна. Я не першы год ведаў Бабука, ведаў і ягоныя погляды. Але я святар, я гляжу на людзей паверх іх суб’ектыунасці — ён быў ды і застаецца для мяне братам у Хрысце. Я ніколі не падзяляў асабістых поглядаў Сашы і зараз дыстанцуюся ад ягонай здрадніцкай хлусні, але ўсё роўна не адмаўляюся ад яго асабіста. Хай Гасподзь злітуецца над усімі намі», — кажа айцец Сяргей.

Мы спыталі, ці не здаецца святару, што пасля 25 Сакавіка супраць яго вядзецца атака рознымі чарнасоценскімі сайтамі? «Чаму здаецца? Так і ёсць. На ўсё воля Божая. Я буду адказваць на ўсё толькі справамі. Былі паклёпы, праклёны, нават фізычныя пагрозы — гэта каштуе нерваў, так, але я атрымаў словаў падтрымкі болей, чым абвінавачванняў — гэта натхняе».

Ці не шкадуе Сяргей Лепін, што выступіў 25 сакавіка ля Опернага? «Не. Дзякуй Богу, што ў мяне была такая незвычайная магчымасць заклікаць усіх да хрысціянскай любові і грамадзянскай згоды, добрасуседскай павагі ды набыцця свабоды ў Хрысце. Раблю гэта яшчэ раз».

Аляксандр Бабук у 2009 годзе скончыў Гродзенскі дзяржаўны ўніверсітэт па спецыяльнасці «сучасныя замежныя мовы», у 2010 — магістратуру «Германскія мовы». Уваходзіць у аб’яднанне праваслаўных навукоўцаў. У сацыяльных сетках пазіцыянуе сябе як казак.

Зміцер Панкавец

5
Ytu / Адказаць
16.05.2018 / 11:29
Достали уже эти ряженные "казаки". Пятая колонна, тьфу!
3
З Гродна / Адказаць
16.05.2018 / 11:34
Рукi прэч ад айца Георгiя Роя!!!  "Неманские казаки" гучыць смешна,  як i "Варшавские казаки"!
3
пан Пшыпаздецкі / Адказаць
16.05.2018 / 11:35
статак панурых калабарантаў....
Паказаць усе каментары/ 68 /
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзеру