Уявіце, што вам трэба растлумачыць чатырохгадоваму дзіцяці, чым вы займаецеся. Што б вы адказалі?
Што мы дапамагаем людзям мець зносіны з камп'ютарамі. Даросламу чалавеку я б сказаў, што мы дапамагаем работнікам буйных кампаній, у якіх няма тэхнічных навыкаў, разумець вялікія даныя. Зрабіць гэта дазваляе моўны інтэрфейс для баз даных.
Любы чалавек з бізнэсу можа задаць пытанне, напрыклад: «Якая сярэдняя выручка па канкрэтным прадукце за мінулы месяц у Маскве?». Мы пераўтвараем такія пытанні ў запыты да баз даных і вяртаем карыстальніку адказ у зручнай для яго форме: візуалізацыі, справаздач, простай аналітыкі або прамых адказаў.
Вы пераехалі ўсляпую — без плана, знаёмых?
У нас была мэта — з'ехаць у ЗША і мы шукалі розныя магчымасці. Нас запрасілі ўдзельнічаць у праграме акселератара Starta. У 2016 годзе мы пераехалі ў Нью-Ёрк, прайшлі праз гэтую праграму, а пасля перабраліся на Заходняе ўзбярэжжа ў Крамянёвую даліну, дзе ўзялі ўдзел у 500 Startups.
Чаму вы вырашылі развіваць прадукт для амерыканскага рынку, а не для расійскага?
Пачнём з таго, што мы беларусы. У Беларусі няма ўнутранага рынку, таму многія стартапы ў краіне арыентаваны на глабальны рынак альбо на вялікія рынкі (як амерыканскі). Самы вялікі рынак аналітыкі даных знаходзіцца менавіта ў ЗША. Я лічу, што любы стартап павінен першапачаткова быць скіраваны на самы вялікі рынак.
Перад пераездам у ЗША лепш папярэдне пачынаць зандзіраваць грунт?
Безумоўна. Таму што венчурны капітал кансерватыўны. Немагчыма атрымаць грошы ад інвестараў, размаўляючы з імі толькі па тэлефоне ці на першым тыдні знаёмства.
Важна выбудоўваць адносіны загадзя, паказваць прагрэс кампаніі і асабісты рост і працаваць над сваёй рэпутацыяй. Рэпутацыя выбудоўваецца гадамі. У Крамянёвай даліне адносіны важныя не толькі ў фандрайзінгу, але і ў продажах або ў найманні людзей.
Вы запусцілі Fetch усяго за паўгода — гэта хутка.
Мы працавалі дзень і ноч. Калі параўнаць нас з канкурэнтамі, то мы выйшлі на рынак і запусцілі прадукт значна хутчэй, зрабілі ўсё з меншымі рэсурсамі і камандай.
Ці можа машына не ведаць адказу на пытанне, якое ёй задаюць?
Вядома. Калі ў вас ёсць база даных, якая захоўвае каціроўкі на фондавай біржы, але пры гэтым вы задаеце пытанне пра надвор'е ў Бостане, то сістэма не зможа знайсці адказ на гэтае пытанне.
На ўзроўні прадукту мы стараліся дапамагчы карыстальніку задаваць правільныя пытанні з дапамогай «разумнага» аўтакампліта — сістэмы, якая дапаўняе пытанні карыстальніка і падказвае, як правільна задаць або перафармуляваць пытанне.
Хто вашыя кліенты цяпер?
Цяпер кампанія ўвайшла ў склад ServiceNow — амерыканскую карпарацыю, якая займаецца хмарнымі вылічэннямі. У ServiceNow некалькі тысяч буйных кліентаў.
Суму ўгоды не называеце?
Не.
Ці плануеце вы вяртацца ў Беларусь?
Я жыву ў Амерыцы два гады і бачу шмат магчымасцяў на гэтым рынку, але пры гэтым планую працягваць дапамагаць стартапам, у тым ліку з Расіі і Беларусі. Акрамя ментарства, я змагу дапамагчы грашыма.
Вы сочыце за стартапамі суайчыннікаў і кансультуеце іх?
Я заўсёды стараўся дапамагчы, але зараз паступае столькі пытанняў і заявак, што я фізічна не паспяваю пракансультаваць усіх. Я вырашыў сфакусавацца на тых галінах, у якіх у мяне ёсць экспертыза, — enterprise-софт, даныя, deep-tech і AI.