19.12.2018 / 14:58

Беларусы ўжываюць недастаткова малочкі 10

Беларусы спажываюць недастаткова малочных прадуктаў — у сярэднім крыху больш за 250 кг на душу насельніцтва пры агульнапрызнанай у свеце норме Сусветнай арганізацыі аховы здароўя (СААЗ) у 330—340 кг.

Фота Shutterstock.

Навукоўцы даказалі: спажыванне малочных прадуктаў станоўча ўплывае на якасць харчавання. Ад яго, у сваю чаргу, шмат у чым залежыць стан здароўя чалавека.

Паводле ацэнак экспертаў, сярэднестатыстычны жыхар Беларусі за год з'ядае і выпівае малочных прадуктаў практычна на траціну менш за шараговага еўрапейца. І хоць спажыванне «малочкі» ў краіне штогод расце, адставанне ад нормы ўсё яшчэ заўважнае.

«Малочныя прадукты — важны складнік правільнага харчавання. Яны павінны быць у рацыёне кожнага чалавека, бо гэта самы просты і смачны спосаб зрабіць харчаванне збалансаваным. Пажадана спажываць у тым ці іншым выглядзе каля літра малака ў дзень», — кажа дырэктар Інстытута мяса-малочнай прамысловасці НАН Беларусі Аляксей Меляшчэня.

Змяніць сітуацыю дапаможа кансалідацыя намаганняў сям'і, медыкаў, школ, дашкольных устаноў і сацыяльных ініцыятыў бізнэсу па папулярызацыі здаровага харчавання, лічаць у кампаніі «Савушкаў прадукт». Іх «Малочная акадэмія» ў Мінску ўжо вучыла школьнікаў, як атрымліваць ад ежы не толькі задавальненне, але і карысць.

Станоўчы ўплыў дастатковага спажывання малака быў даказаны яшчэ адным праектам кампаніі — «Школьнае малако», які праводзіўся на базе пачатковых школ Мінска.

Вынікі рэгулярных медыцынскіх абследаванняў паказалі, што ў мінскіх школьнікаў, у штодзённым рацыёне якіх былі кісламалочныя прадукты, практычна на 30% знізілася частата прастудных захворванняў, а ў дзяцей, якія ўсё ж прастуджваюцца, перыяд выздараўлення скараціўся на 30—40%.

Карысць малочных прадуктаў пацвердзіла і даследаванне Інстытута фізіялогіі НАН Беларусі. Спецыялісты вывучалі ўплыў на арганізм ёгуртаў з біфідабактэрыямі (на прыкладзе лінейкі «Аптымаль») і ультрапастэрызаванага малака «Савушкаў». Высветлілася, што апошняе станоўча ўплывае на ўмацаванне сардэчнай мышцы, тады як ёгурты дапамагаюць у нармалізацыі працы страўнікава-кішачнага тракту, што аказвае станоўчы ўплыў і на ўмацаванне імунітэту.

Павысіць цікавасць беларусаў да малака імкнецца не толькі дзяржава, але і вытворцы. У прыватнасці, у краіне дзейнічае доўгатэрміновая праграма «Савушкаў прадукт за здароўе нацыі». Кожны год вытворца рэалізуе розныя праекты і мерапрыемствы для дарослых і дзяцей.

«Калі людзі старэйшага ўзросту разумеюць важнасць малочных прадуктаў, то моладзь часта проста не задумваецца пра якасць харчавання. Аднак паступова стаўленне змяняецца — малочныя прадукты становяцца моднымі, — адзначыла намесніца гендырэктара кампаніі «Савушкаў прадукт» Алена Бабкіна. — Усё больш студэнтаў і школьнікаў аддаюць перавагу бутэлечцы ёгурта, а не газіроўцы. Ідэі здаровага харчавання атрымліваюць шырокае развіццё сярод моладзі. Так што праца, якую праводзяць дзяржава, вытворцы і дыетолагі, дае свае вынікі».

«Малочную акадэмію» ў Мінску скончылі сотні падлеткаў, якім дапамаглі клапаціцца пра здароўе і правільна харчавацца. Школьнікі даведаліся пра ролю малочных прадуктаў у штодзённым спажыванні і спосабы пазбегнуць праблем з абменам рэчываў. Майстар-класы праводзілі лёгкаатлетка Аліна Талай, блогерка Ганна Бонд, шэф-кухарка Таццяна Назарук. Школьнікам гатавалі малочныя сняданкі, прапаноўвалі замацаваць веды ў інтэлектуальных гульнях і здаволіць голад на «малочнай станцыі падзарадкі».

Кіраўніцтва гімназій задаволена вынікамі. «Фармат «Малочнай акадэміі» зразумелы моладзі і падабаецца ёй. Мабыць, адно такое мерапрыемства па эфектыўнасці можа замяніць усё тое, што за апошнія 9—10 гадоў спрабавалі данесці на класных гадзінах, распавядаючы пра важнасць здаровага ладу жыцця», — адзначыла дырэктар гімназіі №11 Мінска Вольга Бойка.

Партнёрскі артыкул

22
Szsz. / Адказаць
19.12.2018 / 15:13
Веганы в комменты еще не налетели аки стервятники?
5
хамса / Адказаць
19.12.2018 / 15:32
>Майстар-класы .. блогерка Ганна Бонд,
навучыла іх правільна называць малако)
4
Алег80 / Адказаць
19.12.2018 / 19:32
Даходы Савушкава падаюць, таму цісканулі рэкламны артыкульчык пра карыснасць малочкі. Але чамусьці без пазнакі, што гэта рэклама. Што да карыснасці малочных прадуктаў, усё не так адназначна, дастаткова згадаць даследаванні Хіромі Шынья.
Паказаць усе каментары/ 10 /
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзеру