31.01.2019 / 15:32

ТОП палітычных тэлеграм-каналаў, якія пішуць пра Беларусь  спойлер: частка з іх расійскія 1

Тэлеграм-каналы сталі даволі папулярнай з'явай літаральна ў апошнія месяцы і занялі асобную нішу сярод спосабаў дастаўкі інфармацыі. 

Месенджар Паўла Дурава выглядае эфектыўным і простым, пазбаўленым стужкі: карыстальнік гарантавана бачыць апублікаванае паведамленне. Калі падпісаўся на канал, яно не губляецца, а вісіць напамінам.

Таксама тэлеграм пазбаўлены тыповых хібаў умоўнага твітара ці фэйсбука — у ім няма «ботаў», якія выкарыстоўваюцца для стварэння ілюзіі пэўнай грамадскай думкі: у тэлеграме зваротнай сувязі ў прынцыпе няма, толькі інфармацыя. Таму можна лічыць, што колькасць падпісантаў блізкая да рэальнай. 

Павышаная сістэма бяспекі гарантуе аўтарам каналаў пэўную ступень ананімнасці, іх крыніцам — таксама. 

Падпісвайцеся на тэлеграм-канал «Нашай Нівы» — аператыўна пра самае важнае мы пішам тут

Але гэта ж азначае, што цалкам размываюцца стандарты падачы інфармацыі: ананімнасць не вымагае пільнай праверкі фактаў і адказнасці за апублікаванае. 

Відаць, такая разняволеная падача інфармацыі ўперамешку з канспіралагічнымі дадумкамі і спрыяе шалёнаму росту каляпалітычных каналаў. 

У суседняй Расіі, напрыклад, такія каналы маюць аўдыторыі ў сотні тысяч чалавек, ва Украіне людзі больш чытаюць каналы, якія расказваюць пра танныя падарожжы. 

У Беларусі сітуацыя прамежкавая: у тройцы самых папулярных каналаў у нас адзін палітычны, адзін пра ежу, трэці — пра вандроўкі. 

«Наша Ніва» прапануе падборку тых каналаў, якія спрабуюць асвятляць палітычныя тэмы праз тэлеграм. Ацэнку якасці і глыбіні кантэнту прапануем зрабіць чытачам. 

Беларусь галаўнога мозгу

45 тысяч падпісчыкаў. Канал вядзе Ігар Лосік, шчыльна звязаны з «Радыё Свабода».

Ігар Лосік

 

Блог Арцёма Шрайбмана

4 тысячы падпісчыкаў. Канал палітычнага аглядальніка Tut.by Арцёма Шрайбмана, дзе ён выкладае свае думкі. 

Nexta_tv

17 тысяч падпісчыкаў. Канал супрацоўніка «Белсата» Сцяпана Пуцілы. Кантэнт — тое, што дасылаюць чытачы.

Адлічана

5 тысяч падпісчыкаў. Канал пра праблемы, жарты і рэаліі жыцця беларускіх студэнтаў. Вядзе студэнт трэцяга курса БДУІРа.

1863x

10 тысяч падпісчыкаў. Канал блогера Эдуарда Пальчыса. 

Кульгавы Чорт

750 падпісчыкаў. Канал пазіцыянуе сябе як інсайдарскі. У апісанні на агрэгатары «Беларускі тэлеграм» аўтары называюцца супрацоўнікамі шэрагу дзяржаўных інстытутаў. Што дакладна за ведамствы — невядома. Але інфармацыя ахоплівае розныя сферы: ад сілавой да культурніцкай.

Паца-Ваца

700 падпісчыкаў. Агрэгатар кантэнту беларускіх каналаў. Першым апублікаваў інфармацыю пра тое, што спартсмэнкам Надзеі Скардзіна і Аляксандры Герасімені адмовілі ў рэгістрацыі радыёстанцый.

Не БТ 

2 тысячы падпісчыкаў. Па самай папулярнай версіі, канал вядзецца журналістам Канстанцінам Прыдыбайлам, экс-супрацоўнікам «ЛайфНьюз» і Белтэлерадыёкампаніі. Цяпер ён працуе на адным з расійскіх радыё. Натуральна, інсайдаў з тэрыторыі Беларусі цяпер няма.

***

Разам з гэтым адзначым цікавую тэндэнцыю — у гэтую досыць кволую, але перспектыўную інфармацыйную нішу Беларусі спрабуюць прабіцца расіяне.

Калі раней усходнія сілы ўкідвалі сваю дэзынфармацыю пра Беларусь праз тэлеграм-каналы, арыентаваныя перадусім на іх унутраную аўдыторыю — кшталту «Нязыгара», — то сёння сітуацыя змянілася. Расійскія палітычныя колы працуюць на беларускім рынку з прадуктам, які або наўпрост арыентаваны на Беларусь, або які мімікрыруе пад беларускі, але насамрэч пішацца па расійскіх метадычках.

Прапануем падборку такіх каналаў, а таскама сціслы змест таго, пра што яны пішуць. Іх існаванне цікава хаця б таму, што дазваляе зразумець, матэрыялы ў якім ключы пра Беларусь замаўляюць рускія паліттэхнолагі.

Прыкладна ў адзін час з'явілася адразу некалькі такіх каналаў. Яны ўзаемна піяраць адзін-аднаго, у піяры ім дапамагаюць і буйныя расійскія палітычныя каналы, у чыёй аўдыторыі, можна думаць, ёсць беларусы.

Бульба Стальцоў

3500 падпісчыкаў. Канал «пра Беларусь і не толькі», як гаворыцца ў апісанні. Фактычна беларускі філіял «Нязыгара», свае фантазіі туды піша расійскі нацыяналіст Ягор Халмагораў, аўтар тэрміна «Руская вясна». 

Халмагораў, фота politikus.ru

Беларускі інсайдар

500 падпісантаў. Назва канала не адпавядае зместу і выглядае аўтарскімі фантазіямі. Найхутчэй, яго вядзе тая самая кампанія журналістаў «Рэгнума» і «Царграда». 

Беларускі гамбіт

1300 падпісантаў. Канал прыкладна той жа скіраванасці, кантэнт выдае расійскі інтарэс і аўтараў.

Трыкатаж

Маргінальны канал, які нядаўна трапіў у раскрутку іншых каналаў з расійскай сеткі. Асобныя пасты набіраюць па некалькі тысяч праглядаў. 

АЯ

9
Павел Ас / Адказаць
31.01.2019 / 16:27
З усіх бачыў толькі Ігара Лосіка, астатніх няведаю і нават не зацікавіўся.
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзеру