«Мы распрацавалі праект указа і ўводзім спрошчаную рэгістрацыю правераных лекаў. Гэта значыць тыя, якія ведае Еўропа і да якіх мы можам прымяніць спрошчаныя патрабаванні. Такім чынам зможам адрэгуляваць рынак», — сказала Малашка падчас круглага стала «Агульны рынак лекавых сродкаў. Рэферэнтнае цэнаўтварэнне».

Як вынікае з праекта ўказа «Аб пытаннях абарачэння лекавых сродкаў», грамадскае абмеркаванне якога працягнецца да 7 сакавіка, у пералік правераных краін увайшлі Аўстралія, ЗША, Канада, Швейцарыя, Японія, Вялікабрытанія, Германія, Данія, Нідэрланды, Швецыя і Францыя.

Наталля Малашка таксама падкрэсліла, што ўжо цяпер у Беларусі адна з самых простых працэдур рэгістрацыі лекаў на постсавецкай прасторы. Такім чынам прадстаўніца Міністэрства аховы здароўя адрэагавала на крытыку, чаму ў Беларусі вузкі асартымент лекаў і кошты на прэпараты вышэйшыя, чым у сумежных краінах. «Асноўныя праблемы — працяглая рэгістрацыя і працэдура выпрабавальных закупак, дарагі хіманаліз. Плюс сам рынак вельмі сацыяльна арыентаваны», — агучыла прадстаўнік Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Беларусі вынікі апытання вытворцаў і пастаўшчыкоў.

Кіраўнік МАРГ Уладзімір Калтовіч паспрабаваў высветліць, што трэба зрабіць для таго, каб беларусы «не ехалі ў Смаленск па лекі, а куплялі іх у Беларусі». Ён выказаў здзіўленне, чаму там лекі атрымліваюцца таннейшыми, нягледзячы на ​​больш складаную працэдуру рэгістрацыі.

Наталля Малашка назвала наменклатуру прадстаўленых на беларускім рынку лекаў «аптымальнай». Бальніцы не кажуць, што «ім няма чым лячыць людзей». А «людзі ўсе розныя, і ў кожнага можа быць свая прыхільнасць».

— У той час, калі ў нас яшчэ не была добра развіта фармацэўтычная прамысловасць, лекары і насельніцтва вывучылі назвы замежных лекаў. І з гэтым багажом мы існуем да гэтага часу. Таму павінен прайсці некаторы час, каб гэтыя брэндавыя лекі перасталі ў нас выклікаць такое трапяткое стаўленне, — сказала Малашка і прызнала, што, можа быць, сапраўды ў Беларусі «крыху не хапае» так званых арыгінальных прэпаратаў.

Каб вырашыць задачу даступных цэн і шырокага асартыменту прэпаратаў, з 1 студзеня 2019 года ў якасці эксперыменту была ўведзена абавязковая рэгістрацыя гранічных адпускных цэн вытворцаў на 37 міжнародных непатэнтаваных найменняў лекавых сродкаў для лячэння сардэчна-сасудзістых і анкалагічных захворванняў. Асноўныя палажэнні былі прапісаныя ва ўказе № 345 «Аб рэгістрацыі цэн на лекавыя сродкі». Методыка разліку гранічных цэн прадугледжвае іх разлік на аснове рэферэнтнага цэнаўтварэння, г.зн. зыходзячы са звестак аб цэнах вытворцы на лекі ў рэферэнтных (падобных па ўмовах абарачэння лекавых сродкаў) краінах. Лекі, гранічныя цэны на якія не зарэгістраваныя, спынілі абарачэнне ў Беларусі.

Вынікі студзеня-лютага кажуць, што на шэраг прэпаратаў удалося знізіць цэны, але кошт некаторых лекаў застаўся на ранейшым узроўні і нават трохі падскочыў. Ёсць пэўныя пытанні з пастаўкамі пяці з 16 прэпаратаў для лячэння анкалагічных захворванняў, якія альбо знятыя з вытворчасці, альбо іх вытворца яшчэ не зарэгістраваў цэны.

Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю хоча вопыт рэферэнтнага цэнаўтварэння распаўсюдзіць і на іншыя лекавыя групы. Для гэтага МАРГ мае намер атрымаць падтрымку Федэральнай антыманапольнай службы Расіі, якая мае пэўныя напрацоўкі ў гэтай сферы. Учора ведамства падпісалі пагадненне аб супрацоўніцтве.

— Пры ўкараненні рэферэнтнага цэнаўтварэння мы вялікага адтоку пастаўшчыкоў не ўбачылі, — сказаў журналістам статс-сакратар — намеснік кіраўніка ФАС Расіі Андрэй Царыкоўскі. — Зразумела, што мала каму хочацца зніжаць цэны ў 2—3 разы. Але святое месца пуста не бывае. Пераважная большасць пастаўшчыкоў паплакала-паплакала і засталася. Тых, хто адмовіўся, замянілі вытворцамі джэнерыкаў. Гэта не выклікала сістэмнай праблемы.

Наталля Малашка адзначыла, што ўказ №345 і вопыт Расіі ў частцы рэферэнтнага цэнаўтварэння — «гэта добра, хоць і патрабуе дапрацовак». А агульныя намаганні павінны быць накіраваны на тое, каб «лекі ў краіне былі па даступных цэнах». «Але гэтага трэба дасягнуць не за кошт штучнага зніжэння цэн, а наадварот: танным лекам трэба даваць нейкія прэферэнцыі. Каб наступіў момант, што лепш завезці [у краіну] больш таннага, чым мала дарагога», — адзначыла Малашка.

Ці задаволілі адказы прадстаўнікоў Міністэрства аховы здароўя міністра Калтовіча, высветліць не ўдалося.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?