05.12.2019 / 21:33

Мінтранс узяўся за Uber і Яндэкс.Таксі 5

Uber, Яндэкс.Таксі і арэнда аўто з кіроўцам аказваюць паслугі таксі, таму ім трэба выконваць патрабаванні закона да такіх перавозчыкаў, паведамілі ў Мінтрансе. Парушальнікаў да адказнасці ўжо прыцягвае Транспартная інспекцыя, а неўзабаве падключыцца МАРГ, піша tut.by.

Інфармацыю пра тое, што Uber, Яндэкс.Таксі і арэнда аўто гэта не што іншае, як таксі, раней неаднаразова паведамляла Транспартная інспекцыя: падчас рэйдаў, пры разглядзе ДТЗ з перавозчыкам, у судах. А нядаўна Мінтранс, адказваючы на ​​звароты перавозчыкаў, пацвердзіў гэты факт.

У Мінтрансе адзначылі: Uber і Яндэкс.Таксі — гэта дыспетчарскія службы, якія аказваюць паслугу па арганізацыі перавозак пасажыраў аўтамабілямі таксі, прымаюць і перадаюць замовы кіроўцам, даюць даведкі і кансультуюць, выкарыстоўваючы пры гэтым сродкі электрасувязі і інтэрнэт. Адпаведна, аўтамабільныя перавозчыкі, якія працуюць на замовах Uber і Яндэкс.Таксі аказваюць паслугі таксі. Таму яны павінны выконваць патрабаванні Правіл аўтамабільных перавозак пасажыраў: праходзіць тэхагляд раз на паўгода, мець абклейванне кузава ў выглядзе жоўтых палос, страхоўку адказнасці перад пасажырам, вадзіцелі павінны праходзіць перадрэйсавы медагляд і г.д.

Фірмы, якія аказваюць паслугі па арэндзе транспартных сродкаў з экіпажам, даносяць праз інтэрнэт да спажыўца непраўдзівую інфармацыю. Яна ілжыва паказвае, што калі патэнцыйны пасажыр заключыць дамову арэнды аўто з кіроўцам, то адначасова далучыцца да публічнай аферты - у дадзеным выпадку дамовы, які змяшчае ўсе ўмовы па аказанні паслуг таксі.

— Паслуга арэнды аўто з экіпажам і таксі не можа аказвацца адначасова. Аказанне паслугі па перавозцы пасажыраў разам з той інфармацыяй, якую яны размяшчаюць на сайтах, з'яўляецца прытворнай дамовай. Растлумачу: калі такі аўтамабіль трапіць у ДТЗ і пасажыр атрымае траўму, то кампенсаваць шкоду фірма-перавозчык не будзе, адказнасць за тое, што адбылося нясе сам пасажыр, як арандатар, - патлумачыла TUT.BY Настасся Сямашка, намеснік начальніка Транспартнай інспекцыі.

Раней Яндэкс.Таксі заявілі, што перайшлі да аказання паслуг па страхаванні сваіх пасажыраў.

— Размяшчэнне перавозчыкамі ў інтэрнэце такой інфармацыі мы кваліфікуем як распаўсюд неналежнай рэкламы. Таму мы накіравалі ў МАРГ прадастаўленне аб абмежаванні доступу да некаторых сайтаў фірмаў-перавозчыкаў. У сярэдзіне снежня перавозчыкам вынесуць загад аб выпраўленні парушэнняў, калі гэтага не адбудзецца, то да іх будуць прымяняцца больш кардынальныя меры, — сказалі ў Транспартнай інспекцыі.

Гаворка пакуль ідзе толькі пра аднаго перавозчыка, які супрацоўнічае з сэрвісам. Яму і будзе накіравана прадпісанне МАРГ. Калі схема спрацуе, то «парадак» можна будзе лёгка навесці і сярод іншых перавозчыкаў, якія працуюць з Яндэкс.Таксі.

За 10 месяцаў бягучага года Транспартная інспекцыя Мінтранса праверыла працу 4333 таксі, у 3329 аўтамабілях выявілі парушэнні заканадаўства. Да адміністрацыйнай адказнасці прыцягнулі 1783 асоб, аўтаперавозчыкам выдалі 1123 прадпісанні на ліквідацыю парушэнняў заканадаўства.

NN.by

13
Матёрый / Адказаць
05.12.2019 / 22:12
Транспортная инспекция права и обязаности разьясняет когда выписывают протокол?! Если нет пешите "не разьяснили". А не просто расписывайтесь.
4
Снова Йа / Адказаць
06.12.2019 / 00:25
Матёрый, при дтп от этого пассажиру станет легче?...
7
makswit / Адказаць
06.12.2019 / 07:48
Міністэрства Транспарту слушна ўзялося за Яндэкс Таксі ды Убер. Довады Мінтрансу слушныя. Гэтыя ды іньшыя службы таксі маюць выконваць Бел. заканадаўства, каб Беларусы жылі ў прававой дзяржаве, каб бясьпечна ды з гарантыямі маглі карыстацца таксі ў Беларусі.
Паказаць усе каментары/ 5 /
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзеру