11.02.2020 / 16:54

«Еўраньюс» на базе БТ — што насамрэч азначаюць вынікі нарады па СМІ 13

Кіраўніцтву дзяржавы прадалі перастаноўку Мукавозчыкаў месцамі. Піша Андрэй Дынько.

Возьмем любую з еўрапейскіх краін, сувымерных з Беларуссю па сваім насельніцтве, па аб’ёме рынку. Нарвегія? Польшча? Эстонія? Славенія? 

Нарвегія. Ёсць дзяржаўная тэлерадыёкампанія, астатнія СМІ — прыватныя. Асноўныя інтэрнэт-парталы (vg.no, aftenposten.no, dagbladet.no) — усе прыватныя. З дзяржбюджэту дафінансаванне атрымліваюць усе тыя прыватныя СМІ, якім не хапае ўласных даходаў, таму што, лічаць нарвегі, умова sine qua non — гэта здаровая канкурэнцыя ідэй.

Польшча. Ёсць дзяржаўная тэлекампанія (яна моцна падыгрывае дзейнаму кіраўніцтву), але ёсць і прыватныя з абсалютна роўным доступам і пакрыццём. Усе асноўныя інтэрнэт-парталы (wp.pl, onet.pl, gazeta.pl) — прыватныя, некаторыя належыць польскім уласнікам, некаторыя — нямецкім. Прыватны тэлегігант TVN уваходзіць у групу Discovery.

Ужо самі тыя прыклады, якія прыводзіць кіраўнік Дзяржтэлерадыёкампаніі Іван Эйсмант, паказваюць, як ён сабе гэта бачыць. Ён гаворыць пра «Еўраньюс». А што такое «Еўраньюс»? Гэта канал на поўным дзяржаўным фінансаванні некалькіх вялікіх еўрапейскіх дзяржаў. Між іншым, нізкаякасны і непапулярны, які не ўваходзіць у топ рэйтынгаў ні ў адной краіне, дзе ён працуе.

Ніводная з перадавых еўрапейскіх краін, сувымерных з Беларуссю, не робіць стаўкі на развіццё дзяржаўных СМІ.

Там якасныя СМІ не за кошт прэферэнцый дзяржаўным, а за кошт канкурэнцыі, і, калі ёсць праблемы з якасцю, краіны іх вырашаюць за кошт узмацнення канкурэнцыі.

Якасныя СМІ — умова для развіцця эканомікі і здаровага грамадства, бо якасная інфармацыя — гэта паветра для прыняцця рашэнняў. Усе пералічаныя вышэй — моцныя дзяржавы, з выдатнай кіраванасцю, эканоміка там развіваецца, узровень жыцця людзей расце, і СМІ там моцныя.

Абсалютна роўны доступ, пакрыццё, у тым ліку і роўны доступ да дзяржаўных датацый — паветра для росту СМІ.

Калі на нараду па развіцці СМІ паклічуць кіраўнікоў «Нашай Нівы», Тутбая, Анлайнера, можна будзе чакаць дынамікі. А пакуль кіраўніцтву дзяржавы прадалі перастаноўку Мукавозчыкаў месцамі.

Андрэй Дынько

0
Пісарчук / Адказаць
11.02.2020 / 17:31
Прадалі яму, а заплоцім мы. Задзяўбаў такі "факторынг". І давайце казаць, што гэта не перастаноўка прапагандыстаў месцамі, а выдзяленне пад іх новага канала, з усімі выдаткамі - БелаРаша тудэй такая (Мукавозчык на ролю Сіман'ян падышоў бы, калі што). Пытанне: а куды дзеўся БТ24, які й планавалася рабіць навінавым, інфармацыйным міжнародным каналам? Грошы на тб трацяць каласальныя. На выхадзе - пшык з расійскім напаўненнем. Карацей, новая ініцыятыва выглядае як звычайная схема па асваенні сродкаў. Вы ўпэўненыя, што ў краіне, дзе існуюць заробкі па 70 рублёў за месяц, плаціць за нізкаякасны тэлекісель - гэта лепшая інвестыцыя? Я - не.
0
Вожык / Адказаць
11.02.2020 / 17:35
Дакладна
0
ranen / Адказаць
11.02.2020 / 18:03
Все чиновники думают, что проблемы можно залить деньгами. Они сидят, смотрят в потолок и мечтают о бесконечном потоке финансирования - как бы они развернулись, как бы пошли у них дела. Вот и начинают они выдумывать: "Евроньюсы", "модернизации", "европейские игры", "ледовые дворцы", "дождинки" и т.д.. Деньги уходят, как вода в песок. И остаются белорусы у разбитого корыта.
Паказаць усе каментары/ 13 /
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзеру