Эканоміка33

Сітуацыя: гатэль не вяртае грошы за адмененае браніраванне. Расказваем, як іх можна выбіць праз банк

Праз пандэмію каранавіруса многія турысты адмянілі свае паездкі і спрабуюць вярнуць грошы, сплачаныя за браніраванне. Калі не ўдаецца дамовіцца з гатэлем ці перавозчыкам напрамую, можна ўладзіць сітуацыю праз банк.

Гаворка ідзе пра такую працэдуру як chargeback («зваротны плацеж»). Яе сэнс такі: калі кліент аплаціў па картцы паслугу, але яму яе не прадаставілі, ён з прэтэнзіяй звяртаецца ў банк. Высылае доказы, банк разбіраецца з фірмай ці арганізацыяй, якая не выканала свае абавязкі, і вяртае грошы.

«Наша Ніва» пацікавілася, ці ёсць такі сэрвіс у беларускіх банкаў.

У некалькіх установах пацвердзілі, што такую паслугу аказваюць.

«Кліент звяртаецца да нас з заявай, дадае копіі квіткоў, рахункаў і доказы, што паслуга не была яму аказаная», — тлумачаць у «Пріорбанку».

У «Альфа-Банку» таксама могуць ініцыяваць зваротны плацеж.

«Кожны запыт па спрэчнай аперацыі мы разглядаем індывідуальна, у адпаведнасці з правіламі міжнароднай аплатнай сістэмы — Visa ці Mastercard. Аформіць заяўку і падаць дакументы, якія пацвярджаюць аперацыю, можна дыстанцыйна або ў аддзяленні. Калі банк знайшоў падставы, каб вярнуць грошы, кліенту варта звярнуцца ў аддзяленне і запоўніць неабходныя дакументы. У некаторых выпадках ёсць магчымасць адправіць па электроннай пошце сканы папер і вырашыць пытанне дыстанцыйна», — апісваюць парадак у «Альфа-Банку».

У «Беларусбанку» расказваюць, што са зваротнымі плацяжамі іх спецыялісты сутыкаюцца штодзень.

«Як правіла, банк ініцыюе дадзеную працэдуру па міжнародных аперацыях, у тым ліку праведзеных на замежных сайтах. Напрыклад, вы аплацілі тавар ці паслугу, але не атрымалі іх, і ў вас ёсць дакументы, якімі можна гэта пацвердзіць. Ініцыяваць працэдуру апратэставання аперацыі банк можа на працягу 120 дзён з моманту неаказання паслугі альбо запланавай даты дастаўкі тавара», — кажуць у банку.

Для гэта трэба падаць заяву, апісаць сітуацыю і прыкласці дакументы, якія даказваюць, што вы спрабавалі вырашыць праблему (адмена браніравання, перапіска).

«Варта адзначыць, што па рэкамендацыях плацежных сістэм трымальнік карткі павінен спрабаваць вырашыць спрэчную сітуацыю наўпрост з арганізацыяй гандлю і сэрвісу, якая павінна была аказаць паслугу або даставіць тавар», — дадаюць у «Беларусбанку».

Сутнасць працэдуры такая: калі ўмоўны гатэль не вярнуў вам грошы, банк з неабходнымі дакументамі звяртаецца з прэтэнзіяй да таго банка, які абслугоўвае гатэль. І той другі банк павінен даказаць, што паслуга вамі была атрымана або што адмова ад паслугі суправаджаецца прымяненнем штрафных санкцый. Не дакажа — вяртае сродкі.

Час разбіральніцтва залежыць ад тэрмінаў, вызначаных плацёжнымі сістэмамі.

Каментары3

 
Націсканне кнопкі «Дадаць каментар» азначае згоду з рэкамендацыямі па абмеркаванні.

Цяпер чытаюць

Лукашэнка кажа, што прапаноўваў Захаду «перадаць некалькі тысяч» палітвязняў32

Лукашэнка кажа, што прапаноўваў Захаду «перадаць некалькі тысяч» палітвязняў

Усе навіны →
Усе навіны

Расія нанесла ўдар па Кіеве: разбураныя два жылыя дамы4

У «Аземпіка» з'явіўся сур'ёзны канкурэнт. Амерыканцы ўжо часцей купляюць менавіта гэты прэпарат для пахудзення

Трамп увёў пошліны 50% на тавары з Бразіліі5

Біцэпсы Івана Краўцова здзівілі сацсеткі. Ён расказаў, як трымае сябе ў спартыўнай форме57

Лес як нажом зрэзала. Наступствы непагадзі ў Мінскім раёне ФОТА1

На аўкцыёне ў Францыі прадалі ношаную шкарпэтку Майкла Джэксана2

Дзесяць лайфхакаў, як палепшыць працу пральнай машыны і лепш адмываць рэчы7

Некалькі сведкаў кажуць, што беспілотнікаў на Мінск ляцела два13

У якія краіны для беларусаў найбольш дарагія турыстычныя візы? Лідар нечаканы2

больш чытаных навін
больш лайканых навін

Лукашэнка кажа, што прапаноўваў Захаду «перадаць некалькі тысяч» палітвязняў32

Лукашэнка кажа, што прапаноўваў Захаду «перадаць некалькі тысяч» палітвязняў

Галоўнае
Усе навіны →

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць