Пандэмія каранавіруснай інфекцыі, якая пачалася ў пачатку 2020 года, прынесла глабальны фінансавы крызіс: абвал фондавых і нафтавых рынкаў, павальнае беспрацоўе, заняпад вытворчасці і, адпаведна, сусветнага ВУП. Па сваіх маштабах сённяшні крызіс ужо параўноўваюць з Вялікай дэпрэсіяй у ЗША, але, на думку аналітыкаў, «рэкорд» стагадовай даўніны ўдасца пабіць.

Віной усяму — каранцін. Каб пазбегнуць некантраляванага распаўсюджвання віруса, урады розных краін вымушаныя прымушаць людзей сядзець дома і пераходзіць на аддаленую працу. У выніку — прадпрыемствы стаяць, нафта нікому не патрэбна, а ў каналы Венецыі вяртаецца рыба. Аднак у гэты цяжкі для ўсяго чалавецтва перыяд выдатна сябе адчувае не толькі прырода, але і акцыі тых кампаній, для якіх каранцін аказаўся залатой жылай.

Аналітыкі крыптавалютнай платформы Currency.com распавялі, якія кампаніі аказаліся ў выйгрышным становішчы з-за эпідэміі і каранціну і змогуць без сур'ёзных страт перажыць крызіс 2020 года.

Papa John's і McDonald's + 200% на дваіх

Гіганты індустрыі грамадскага харчавання, такія як Papa John's і McDonald's, дзякуючы ўласным сэрвісам дастаўкі ежы здолелі забяспечыць людзей на каранціне харчаваннем. Не самым карысным, але ўсё ж смачным і папулярным ва ўсім свеце. Што рабіць у ізаляцыі, калі ў любімыя рэстараны схадзіць нельга? Правільна, заказваць ежу на дом.

Вынік: усяго за месяц з невялікім акцыі Papa John's дадалі ў кошце 155%, а McDonald's — 50%. Па выніках фінансавых справаздач за 2 квартал 2020 года ў кампаній чакаецца рэзкі прырост выручкі і чыстага прыбытку, што, хутчэй за ўсё, прывядзе да далейшага росту кошту акцый. Аднак працягнецца гэта нядоўга, за час каранціну бургеры і піцы хутка прыядаюцца, а пасля зняцця забарон на выхад з дому колькасць заказаў рэзка ўпадзе.

Disney і Netflix пад піцу Papa John's

Замовіўшы піцу, застаецца ўключыць любімыя фільмы і серыялы. Гэтую патрэбнасць задавальняе найбуйнейшы ў свеце кангламерат забаў Walt Disney, які нядаўна апублікаваў спіс запланаваных прэм'ер на другую палову 2020 і 2021, дзякуючы чаму кошт акцый вырас на 38%.

Кампанію Disney складае вядучы стрымінгавы сэрвіс Netflix, колькасць падпісак на які расце прама прапарцыйна беспрацоўю ў ЗША. Вынік — +58% да кошту акцый за месяц. Адзіная праблема Netflix — цярпіць стварэнне і выпуск новага кантэнту з-за ўведзенага каранціну. Пасля яго зняцця колькасць падпісак будзе падаць паступова, так як працэс пошуку новай працы ў часткі насельніцтва будзе не хуткім. Фінансавыя справаздачы працягнуць радаваць інвестараў і цалкам верагодна, што да 2021 года зніжэнне кошту акцый Disney і Netflix не прадбачыцца.

Камп'ютарныя гульні ад Electronic Arts і Activision Blizzard на Sony Playstation і Xbox

Пасля прагляду серыялаў на другім месцы ў спісе забаў, а ў кагосьці і на першым, ідуць камп'ютарныя гульні. Найбуйнейшыя GameDev таксама атрымліваюць профіт ад каранціну, бо куплі гульняў, данаты і падпіскі растуць. Electronic Arts і Activision Blizzard набралі за месяц пасля абвалу рынку па 35%, а карпарацыя Sony са сваім флагманскім гульнявым прадуктам Sony Playstation падрасла на 28%.

Прамы канкурэнт Playstation — гульнявая прыстаўка Xbox — таксама дапамагла сваім стваральнікам, кампаніі Microsoft, падаражэць на 37%. На кампаніі распрацоўшчыкаў гульняў пандэмія аказвае менш сур'ёзны ўплыў, чым на прадпрыемствы, занятыя вытворчасцю тавараў, паколькі большую частку персаналу, калі не ўсю, можна перавесці на аддалены рэжым без якой-небудзь шкоды для далейшага функцыянавання.

Як і ў выпадку з Netflix і Papa John's, пасля выхаду людзей на працу, колькасць падпісак і пакупак гульняў упадзе, але да канца года, верагодна, акцыі дадзеных кампаній будуць працягваць радаваць сваім ростам дзякуючы пазітыўнай справаздачнасці.

Попыт на гульнявое «жалеза» ад NVIDIA, AMD і Intel

Аматарам камп'ютарных гульняў, якія не прызнаюць гульнявыя кансолі, каб пагуляць у сучасныя гульні, трэба абнавіць «жалеза». У першую чаргу гульні вельмі патрабавальныя да відэакарт і працэсараў, таму няма нічога дзіўнага ў росце акцый кампаніі Nvidia, якая выпускае відэакарты, на цэлых 69%. Акцыі кампаній AMD, якая выпускае папулярныя працэсары серыі Ryzen, падаражэлі на 59%.

Прамы канкурэнт AMD, карпарацыя Intel, трохі саступае, яе акцыі выраслі на 43%. Верагодна, гэта звязана з тым, што яе флагманскія працэсары Intel Core i3, i5, i7 і i9 па прадукцыйнасці не саступаюць Ryzen, але каштуюць на 30% даражэй. Пасля завяршэння пандэміі попыт на прадукцыю вытворцаў камплектуючых для ПК трохі знізіцца і, верагодна, вернецца да перадкрызісных значэнняў.

Анлайн-шопінг з Amazon, Alibaba і eBay

Традыцыйныя гандлёвыя цэнтры ў перыяд ізаляцыі змяніліся анлайн-гіпермаркетамі, дзе можна купіць усё самае неабходнае і нават больш. Такія буйныя анлайн-рытэйлеры, як Amazon, Alibaba Group і eBay, сёння аднаасобна абслугоўваюць самыя плацежаздольныя краіны свету. Зразумела, гэта пазітыўна адбіваецца на выручцы, прыбытку і кошце акцый адпаведна. З моманту абвалу фондавых рынкаў акцыі кампаніі Amazon падаражэлі на 51%, акцыі eBay — на 48%, а паперы Alibaba — на 25%.

У адрозненне ад дастаўшчыкаў ежы, стрымінгавых сэрвісаў і распрацоўшчыкаў гульняў, попыт на паслугі анлайн-рытэйлераў будзе заставацца высокім дастаткова доўга. Нават пасля завяршэння каранціну і заканчэння пандэміі людзі будуць старацца пазбягаць месцаў вялікага збору народу праз боязь падчапіць вірус альбо ў якасці меры засцярогі. Адпаведна, можна меркаваць, што 2020 і 2021 год будуць складвацца для такіх кампаній вельмі паспяхова.

Атрымліваць асалоду ад шопінгу бясцэнна. Для ўсяго астатняга ёсць Visa і Mastercard

90% плацяжоў у свеце адбываецца з дапамогай карт Visa і Mastercard. Рост колькасці анлайн-пакупак і бескантактавых плацяжоў у перыяд эпідэміі ўзляцеў. Лагічна, што гэта прывяло да падаражання кошту акцый Visa на 32% і акцый Mastercard на 41%, а таксама папулярнага ў ЗША плацежнага сэрвісу PayPal на 44%. Адзіны рэгіён, дзе не працуюць гэтыя аплатныя сістэмы, — гэта Кітай. Мясцовы рэгулятар і аплатныя сістэмы Alipay і WePay папросту выціснулі іх з рынку. Нават нягледзячы на ​​гэта, за апошнія 6 гадоў даходнасць акцый Visa і Mastercard склала 194% і 174% адпаведна, пры гэтым даходнасць ад S&P500, для параўнання, склала ўсяго 73%.

Як і ў выпадку з анлайн-рытэйлерамі, эфект ад пандэміі будзе ўплываць станоўча на акцыі плацежных сістэм. Па-першае, нейкі час людзі будуць асцярожнічаць і імкнуцца рабіць пакупкі анлайн або бескантактавымі метадамі. Па-другое, тэндэнцыя выкарыстання карт замест наяўнасці штогод толькі пашыраецца, чаму таксама спрыяе тэхналогія NFC, якая дазваляе выкарыстоўваць смартфон замест карты, але зноў-такі ўсе транзакцыі адбываюцца на базе плацежных сістэм Visa, Mastercard і іншых.

Інтэрнэт-сёрфінг з Yandex і Google

Сучасны свет і сетку інтэрнэт практычна нерэальна ўявіць без пошукавых сістэм. Калі 10—12 гадоў таму яны выконвалі адну-адзіную функцыю — пошук, то сёння гэта шматфункцыянальныя сэрвісы, інтэрнэт-гіганты.

Кампаніі Google (Alphabet), Yandex, Baidu, Mali.ru Group і іншыя падаюць карыстальнікам велізарную колькасць паслуг, як платных, так і бясплатных, паколькі гэтым кампаніям належыць мноства іншых праектаў: ​​месенджары, службы дастаўкі прадуктаў і ежы, службы таксі, плацежныя сэрвісы, інтэрнэт-крамы і многае іншае.

Седзячы ў ізаляцыі, людзі міжволі вымушаныя карыстацца паслугамі пошукавікаў, якія з задавальненнем манетызуюць павелічэнне трафіку, а таксама прадаюць усе спадарожныя каранціну паслугі: дастаўку ежы, таксі, анлайн-пакупкі і многае іншае.

Вынік: акцыі Mail.ru Group на Лонданскай фондавай біржы выраслі на 63%, акцыі Yandex — на 35%, акцыі Baidu, кітайскага аналага Google, паказалі рост на 30%, ну і сам Google падрос на 28%.

Высновы

Пандэмія каранавіруснай інфекцыі дапамагла велізарнай колькасці IT-кампаній ухіліцца ад сусветнага фінансавага крызісу, які яшчэ далёкі ад свайго піку. Людзі, якія сядзяць на каранціне, працягнуць карыстацца паслугамі анлайн-кампаній, тым самым падтрымліваючы іх і дапамагаючы расці ў гэты няпросты час.

Заканчэнне пандэміі або каранціну пакіне сур'ёзны адбітак на псіхалогіі паводзін людзей, зробіць нас больш прадбачлівымі: мы будзем часцей карыстацца анлайн-пакупкі і пазбягаць вялікай колькасці народу. Так, верагодна, продажы гульняў, серыялаў і дастаўкі піцы ўпадуць, але анлайн-рытэйл, аплатныя сістэмы і інтэрнэт-гіганты працягнуць расці.

Аналітыкі крыптаплатформы Currency.com раяць звярнуць увагу на акцыі такіх брэндаў, як Amazon, Alibaba, Visa, Mastercard, PayPal, Yandex, Google і аналагічных кампаній. Рэкамендуецца сачыць за крыптавалютным рынкам, які пасля фінансавага крызісу можа прадэманстраваць рост, паколькі з кожным годам цікавасць інвестараў да лічбавых актываў павялічваецца. Гэтаму спрыяе паступовае рэгуляванне крыптавалют у розных краінах, а таксама вымушаная манетарная палітыка Цэнтральных банкаў, накіраваная на падтрыманне рынкаў падчас крызісу і пандэміі, але ў той жа самы час здольная прывесці да небывалай інфляцыі нават у развітых краінах.

Купіць такенізаваныя акцыі перспектыўных кампаній сёння досыць лёгка можа любы ахвотны на ​​рэгуляванай крыптаплатформе Currency.com, якая прапануе сваім кліентам больш за 1300 розных актываў. На платформе прадстаўлены вядучыя па капіталізацыі крыптавалюты, такенізаваныя акцыі найбуйнейшых у свеце карпарацый, фондавыя індэксы, сыравінныя тавары, ETF, валюты і аблігацыі.

Currency.com рэгулюецца заканадаўствам Беларусі, якая стала адной з першых у свеце краін, якая вызначыла прававы статус крыптавалют і якая прыняла дэкрэт «Аб развіцці лічбавай эканомікі», які рэгламентуе парадак работы з крыптавалютамі. Больш падрабязна азнаёміцца з платформай можна на афіцыйным сайце: exchange.currency.com

Памятаеце, што інвестыцыі звязаныя з рызыкай страты ўсіх інвестыцый.

Дадзены матэрыял не з'яўляецца фінансавай кансультацыяй.

Поспех мінулых інвестыцый не азначае поспеху ў будучыні.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0