Свет

У Кітаі наехалі на H&M за тое, што брэнд уступіўся за ўйгураў

У Кітаі пачалася кампанія супраць папулярных міжнародных брэндаў адзення, сярод якіх H&M і Nike, за іх леташнія выказванні наконт прымусовай працы ўйгураў на плантацыях бавоўны.

Фота Depositphotos.com

Летась шведская кампанія H&M выказала заклапочанасць пасля інфармацыі ад праваабаронцаў наконт прымусовай працы і дыскрымінацыі этнічных меншасцяў у аддаленай кітайскай правінцыі Сіньцзянь, дзе вырошчваецца бавоўна. Кампанія таксама адзначыла, што спыняе пастаўкі бавоўны з гэтага рэгіёна.

Заява была зробленая шмат месяцаў таму і да гэтага часу не прыцягвала ўвагі з боку кітайскага ўрада. Аднак цяпер кампанію абвінавачваюць ва ўмяшанні ва ўнутраныя справы краіны, а таксама ў ачарненні і паклёпе на кітайскі ўрад, піша The Wall Street Journal.

Нядаўна ЕС увёў санкцыі супраць Кітая за парушэнне правоў чалавека ў Сіньцзяні, дзе кітайскія ўлады праводзілі рэпрэсіўную палітыку ў адносінах да ўйгураў і іншых этнічных меншасцяў рэгіёна пераважна мусульманскага веравызнання. Па словах праваахоўнікаў, рэпрэсіі ўключаюць у сябе затрыманні без суда і прымусовую працу на дзяржаўных фабрыках.

Кітай адмаўляе ўсе абвінавачванні ў парушэнні правоў чалавека і адзначае, што лагеры для інтэрніраваных з’яўляюцца цэнтрамі прафесійнай падрыхтоўкі, накіраваныя на барацьбу з тэрарызмам і рэлігійным экстрэмізмам.

Пасля ўведзеных санкцый дзяржаўныя СМІ, карыстальнікі сацыяльных сетак і спонсары знакамітасцяў пачалі заклікаць да байкоту заходніх брэндаў адзення, якія ўдзельнічаюць у ініцыятыве Better Cotton Initiative (BCI). Гэта некамерцыйная арганізацыя, якая сертыфікуе фермы адпаведна са сваімі стандартамі па вырошчванні бавоўны.

BCI унесла ў чорны спіс кітайскага вытворцу бавоўны за ўдзел у парушэнні правоў чалавека ў Сіньцзяні. Таксама арганізацыя спыніла ліцэнзаванне фермерскіх гаспадарак у гэтым рэгіёне.

У склад арганізацыі ўваходзяць такія буйныя кампаніі, як Nike, Adidas, H&M, IKEA. Цяпер кітайскія карыстальнікі сацсетак актыўна заклікаюць не выкарыстоўваць прадукцыю гэтых брэндаў. Гандлёвыя пляцоўкі ў Кітаі пачалі адмаўляцца ад супрацоўніцтва з H&M і іншымі кампаніямі, а кітайскія знакамітасці спыняюць кантракты з вядомымі брэндамі.

Сама кампанія H&M заяўляе, што прытрымліваецца міжнародных прынцыпаў устойлівага развіцця і не падтрымлівае выкарыстанне прымусовай працы ў сваіх пастаўках. Прадстаўнікі кампаніі таксама адзначылі, што з павагай ставяцца да кітайскіх спажыўцоў і не займаюць ніякай палітычнай пазіцыі.

Каментары

 
Націсканне кнопкі «Дадаць каментар» азначае згоду з рэкамендацыямі па абмеркаванні.

Мікола Бугай: Трэба перагарнуць старонку 2020-га і пачаць жыць новымі рэаліямі68

Меркаванніабмяркоўвайце!68

Мікола Бугай: Трэба перагарнуць старонку 2020-га і пачаць жыць новымі рэаліямі

Усе навіны →
Усе навіны

Тры фактары, чаму Трампу цікавы Лукашэнка. Меркаванне Шрайбмана20

Расіяне атакавалі дронамі Ізмаільскі раён Адэскай вобласці — узнік моцны пажар

«Паражэнне польскай дыпламатыі». Адсутнасць палякаў у Вашынгтоне прывяла да палітычнага скандалу ў Варшаве30

Z-ваенкар Сцешын ледзь не страціў зрок — у яго ў рагавіцы выявілі амёб, што з’ядаюць вочы5

Трамп згадаў 1300 беларускіх палітвязняў. Адкуль такая лічба і колькі іх насамрэч?7

«Па сутнасці, гэта гандаль людзьмі». Колькі каштуюць паслугі інвалідаў на беларуска-польскай мяжы2

«Чужы: Зямля» — крытыкі расхвальваюць новы серыял па культавай кінафраншызе. А што насамрэч?4

Падводны дрон падпарадкаваўся аператару па адлегласці 16 тысяч кіламетраў2

Што вядома пра крылатую ракету «Фламінга». Ці дастане яна да Масквы і вытворчасцяў шахедаў?8

больш чытаных навін
больш лайканых навін

Мікола Бугай: Трэба перагарнуць старонку 2020-га і пачаць жыць новымі рэаліямі68

Меркаванніабмяркоўвайце!68

Мікола Бугай: Трэба перагарнуць старонку 2020-га і пачаць жыць новымі рэаліямі

Галоўнае
Усе навіны →

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць