Фота pixabay.com.

У нашым арганізме існуюць трыльёны мікраарганізмаў, у тым ліку бактэрыі, вірусы і грыбкі, і большая частка з іх жывуць у кішэчніку. Кішэчныя бактэрыі выконваюць важную працу — яны дапамагаюць працэсу стрававання, то бок спрыяюць расшчапленню клятчаткі і засвойванню карысных рэчываў. І гэта далёка не адзіная з іх функцый, расказвае ВВС.

Але кішэчныя бактэрыі спрыяюць здароўю толькі тады, калі іх шмат у арганізме чалавека і калі яны разнастайныя. Адзін са спосабаў паляпшэння стану кішэчнай флоры — адпаведная дыета, але навукоўцы папярэджваюць, што, каб адчуць ад яе эфект, можа спатрэбіцца некалькі месяцаў.

Што гэта за дыета? Па-першае, трэба есці шмат разнастайнай расліннай ежы. Прычым гэта можа быць не толькі садавіна і гародніна, але і цэльназерневыя прадукты, бабовыя, арэхі, насенне, таксама варта дадаваць у ежу спецыі і травы. Раслінная ежа таксама змяшчае шмат клятчаткі, якая дужа неабходная карысным бактэрыям. Пажадана атрымліваць як мінімум 30 грамаў клятчаткі на дзень, але арганізм падзякуе нават за дадатковыя штодзённыя шэсць грамаў рэчыва. Такую колькасць клятчаткі можна атрымаць, напрыклад, з двух кавалкаў цэльназерневага хлеба.

Пазбягайце моцна апрацаванай ежы, а таксама не ўжывайце антыбіётыкі без вялікай патрэбы — яны знішчаюць не толькі «дрэнныя» бактэрыі, але і карысныя. Лепей таксама перайсці на нерафінаваны аліўкавы алей, у складзе якога вельмі шмат карысных для бактэрый поліфенолаў. Ужыванне прабіётыкаў — напрыклад, у складзе натуральных прабіётыкаў — таксама спрыяе росту карысных бактэрый.

Нарэшце, справа не толькі ў дыеце, але і ў ладзе жыцця. Ёсць даныя, што здароўю кішэчніка спрыяюць добры сон, рэгулярная фізічная нагрузка і кантроль узроўню стрэсу.

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?