Хмара дасягнула Беларусі ў пятніцу, і за суботу накрые ўсю тэрыторыю краіны. Попел можа застацца над краінай двое сутак.
Прагнозны стан вулканічнай хмары ў ноч з пятніцы на суботу.
Чорныя зоны - хмара. Жоўтая - ападкі попелу. Чырвоная - ападкі попелу з дажджом.
Звесткі гідраметцэнтра Нарвегіі.
Прагнозны стан вулканічнай хмары на 18.00 суботы.
Чорныя зоны - хмара. Жоўтая - ападкі попелу. Чырвоная - ападкі попелу з дажджом.
Звесткі гідраметцэнтра Нарвегіі.
Падчас вывяржэння вулкана слуп попелу ўзняўся на вышыню 6 км.
Асабліва небяспечным вулканічны дождж можа быць для асобаў з хранічнымі рэспіраторнымі захворваннямі і астматыкаў, папярэджваюць дактары з Сусветнай арганізацыі аховы здароўя.Попел збольшага крэмневы, але ў ім прысутнічае таксама сера і фтор, злучэнні якіх могуць быць небяспечнымі для здароўя. Выкіды з ісландскіх вулканаў у мінулых стагоддзяў прыводзілі да паморак быдла і людскіх ахвяраў у Еўропе. Аднак сёлетняе вывяржэнне пакуль не такое магутнае. Зрэшты, канца актыўнасць вулкана Эйяф’ялайекюль пакуль не відно. Апошнія два дні ісландскія вулканолагі назіралі ўзмацненне яго актыўнасці.
Як паведаміў «НН» кіраўнік Рэспубліканскага авіяметэрэалагічнага цэнтра Алег Аўдзейчык, верагоднасць гэтага вельмі вялікая.
Мы будзем назіраць незвычайных колераў захад сонца, а калі вывяржэнне зацягнецца, наступны год можа стаць халодным.
У пятніцу воблака вулканічнага попелу накрыла Польшчу амаль цалкам, акрамя яе
Толькі 11 000 з 27 000 еўрапейскіх авіярэйсаў стартавалі ў пятніцу.
У аэрапорце Франкфурта ў вулканічную пастку трапіў і рэдактар НН Андрэй Дынько. Яму прыйшлося адстаяць 11 гадзінаў у чэргах, каб выменяць авіяквіток да Менска на чыгуначны. У Франкфурце, найбольшым аэрапорце Нямеччыны, панавала разгубленасць. Яго закрылі а 6.30 ранку пятніцы. Самае прыкрае для пасажыраў і перавозчыкаў -- ніхто не можа дакладна спрагназаваць рух хмары і час перапынку ў руху. Найбольш пацярпелі тыя, хто чакае міжкантынентальных пералётаў. Чэргі выцягнуліся на сотні метраў,усе гатэлі запоўненыя транзітнымі пасажырамі. Супрацоўнікі авіякампаніяў раздавалі транзітным пасажырам ваду і салодкія батончыкі, а таксама ваўчары на абеды і адпачынак. Прынамсі некалькі чалавек самлелі ў чэргах.
У Нямеччыне на вечар пятніцы працаваў толькі аэрапорт Мюнхена на поўдні. З меркаванняў бяспекі самалёт канцлеркі Нямеччыны Ангелы Мэркель, якая вярталася з ЗША, прызямліўся ў Лісабоне (Партугалія). А 18.00 закрыўся аэрапорт Вены (Аўстрыя). У пятніцу былі закрытыя таксама паветраныя вароты Польшчы, Чэхіі, Балгарыі, краінаў Балтыі. Ад чацвярга перапыненая дзейнасць аэрапортаў Скандынавіі, Брытаніі, Ірландыі, Бенілюкса, паўночнай Францыі, паўночнай Германіі.Пры цяперашняй сіле і кірунку ветру хмара можа пратрымацца над поўначчу Еўропы да двух сутак.
У пятніцу ўвечары і ў суботу зранку маюць аднавіць дзейнасць аэрапорты Шатландыі, часткова Ірландыі і Швецыі, а пазней — магчыма, і Лондана. Цікава, што паветраная прасторы Рэйк’явіка — сталіцы Ісландыі — застаецца чыстай. Ветры ад вулкана веюць на паўднёвы ўсход, у іншым кірунку.
Самым папулярным жартам у англамоўным твітэры ў пятніцу было: «Ісландцы, мы ў Вас прасілі cash (грошы), а Вы прыслали нам ash (попел)»— з намёкам на нядаўняе банкруцтва ісландскіх банкаў і адмову астраўлянаў сплаціць запазычанасці брытанскім і нідэрландскім укладчыкам.
Нагадаем, што ў сераду адбылося выбуховае вывяржэнне вулкана, які размешчаны каля ледніка Эйяф’ялайекюль за 200 км на ўсход ад Рэйк’явіка. У выніку на вышыні 5–10 тыс. метраў узнікла хмара вулканічнага попелу, які разносіцца ветрам. Патокі распаленай лавы часткова растапілі ледавік, што выклікала паводкі. Уладам краіны давялося эвакуяваць з бліжэйшых вёсак 800 чалавек. Цяперашняе вывяржэнне — ужо другое за апошнія некалькі тыдняў. Вулкан спаў да гэтага 200 гадоў.
Вулканічны попел можа пашкодзіць рухавікі самалётаў, таму органы забеспячэння бяспекі паветранага руху спынілі авіяпералёты ў раёнах распаўсюджвання попелу. Аднак па меры ўсведамлення, што крытычная сітуацыя расцягваецца надоўга, улады некалькіх краінаў Еўропы ў суботу арганізавалі пробныя рэйсы з тым, каб ацаніць уплыў ісландскага вулканічнага попелу на самалёты.