Рэактыўны ранец, які дазволіць чалавеку падняцца ў паветра не ў салоне самалёта і нават не на крылах дэльтаплана, нарэшце зможа набыць любы жадаючы.
Пад’ёмная сіла забяспечваецца кручэннем двух вінтоў з хуткасцю да 6000 абаротаў у хвіліну. Магутнасць бензінавага рухавіка складае 200 конскіх сіл, аб’ём — 2 л. Максімальная хуткасць — каля 90 км/г, вышыня палёту — да 50 м. Запасу паліва хапае на паўгадзіны палёту.
Канчатковае рашэнне аб допуску гэтага прылады да продажах было прынята пасля паспяховага выпрабавальнага палёту, падчас якога быў дасягнуты рэкорд — манекен правёў у паветры сем хвілін, паднімаючыся часам на вышыню каля 30 м. Кіраваў ім чалавек з зямлі, карыстаючыся пультам дыстанцыйнага кіравання. Для параўнання, у 2008 годзе на праведзеным у ЗША авіяшоў рэактыўны ранец не пратрымаўся ў паветры даўжэй 45 секунд, падняўшыся толькі на 1,8 м.
Прылада распрацоўвалася з мэтай стаць самым простым у кіраванні лятальным апаратам. «Усе заснавана на простых законах фізікі. Як сказаў Ньютан, на кожнае дзеянне ёсць процідзеянне. Таму, выстрэльваючы вялікія аб’ёмы паветра ўніз, вы падымаецеся ўверх і ляціце», — растлумачыў вынаходнік машыны Глен Марцін.
Каб выбраць кірунак палёту, пілот выкарыстоўвае джойсцік, размешчаны пад левай рукой, а рэгуляванне вугла нахілу і дросель кіруюцца правай рукой.
Замовы на машыну ўжо размясцілі каля 2500 чалавек, уключаючы арабскіх шэйхаў і амерыканскіх мільянераў.
Вытворцы разлічваюць, што іх прадукцыя знойдзе попыт у аматараў пазабаўляцца і
Але першымі атрымальнікамі рэактыўных ранцаў стане амерыканская армія, а менавіта памежныя войскі. Ваенная версія рэактыўнага заплечніка, тлумачыць Марцін, можа выкарыстоўвацца ў цяжкадаступных месцах і зонах ваенных дзеянняў. Яе можна ўжываць для дастаўкі не толькі людзей, але і харчоў, для разведкі і рэкагнасцыроўкі.
Жыхар Новай Зеландыі стварыў сваю кампанію ў 1998 годзе з мэтай сканструяваць эфектыўны і даўгавечны рэактыўны ранец, які б значна перасягнуў распрацаваны ў
Рэактыўны ранец будзе абсталяваны электроннымі стабілізатарамі палёту і парашутам. Каб зрушыць цэнтр цяжару і не дапусціць перагортвання прылады, рухавік, паліўны бак і сам пілот размешчаны пад прапелерамі.
Пытанне ліцэнзавання пілотаў пакуль не вырашана. У шматлікіх еўрапейскіх краінах, уключаючы Вялікабрытанію, ліцэнзаванне не будзе трэба