У Польшчы ў пятніцу апублікаваны выніковы даклад урадавай камісіі па расследаванні катастрофы Ту-154 былога прэзідэнта Леха Качынскага, які разбіўся ў пачатку 2010 года падчас заходу на пасадку ў Смаленску, у якім гаворыцца, што дыспетчары аэрапорта давалі няслушныя каманды экіпажу карабля.
Акрамя таго, польскі бок лічыць, што сістэма асвятлення на аэрадроме ў Смаленску была нездавальняючай, і аэрапорт не забяспечыў бяспечных умоваў палёту для лайнера польскага прэзідэнта.

У той жа час польская камісія прызнае, што адной з прычын катастрофы стала пазнейшае рашэнне пілотаў аб заходзе на другое кола, экіпаж не прыняў пад увагу пагаршэнне надвор’я ў раёне аэрапорта і не разгледзеў магчымасць альтэрнатыўнага аэрадрома.

«Дыспетчар даваў памылковыя ўказанні, — сцвярджаюць аўтары дакладу.

«Не было магчымасці аўтаматычнага заходу на другое кола. Самалёт быў тэхнічна спраўны да моманту сутыкнення з зямлёй», — гаворыцца ў польскім дакладзе, які цытуе РІА «Навіны».

Акрамя таго, у дакладзе аспрэчваецца версія МАК пра тое, што на экіпаж карабля быў аказаны ціск.

«Польская камісія не знайшла доказаў таго, што кіраўнік ВПС непасрэдна аказваў ціск на экіпаж з мэтай пасадзіць самалёт. Тым не менш, экіпаж знаходзіўся пад ціскам праз высокі ўзровень рэйса і праз тое, што на борце знаходзіліся першыя асобы дзяржавы», — гаворыцца ў дакладзе, які прадставіў на прэс-канферэнцыі кіраўнік камісіі, начальнік МУС Ежы Мілер.

Раней паведамлялася, што галоўнакамандуючы ВПС генерал Анджэй Бласік аказваў ціск на пілотаў, патрабуючы садзіцца ў моцным тумане і ва ўмовах абмежаванай бачнасці на аэрадроме ў Смаленску. Экіпаж самалёта ўваходзіць у спецпалкі ВПС.

У высновах МАК адзначалася, што аналіз стану сігнальнага, радыётэхнічнага, метэаралагічнага абсталявання, наземных сродкаў кантролю паказаў, што стан абсталявання аэрапорта не быў прычынай катастрофы.

Разам з тым эксперты адзначаюць, што адной з прычын катастрофы самалёта прэзідэнта Польшчы пад Смаленскам стаў позні заход пілота на другое кола, гаворыцца ў польскім выніковым дакладзе па катастрофе. Адзначаецца, што экіпаж самалёта дапусціў памылкі падчас заходу на пасадку ў Смаленску. «Члены экіпажа ігнаравалі папярэджанні сістэмы TAWS. Працэдура заходу была зробленая на 60 метраў ніжэй за дапушчальную», — гаворыцца ў дакладзе.

У дадзеным выпадку высновы польскай камісіі супадаюць з вынікамі расследавання, апублікаванымі МАК.

Акрамя таго, эксперты прыйшлі да высновы, што ўзровень падрыхтоўкі польскага экіпажа Ту-154 быў недастатковым і пагражаў бяспецы пасажыраў самалёта.

Экіпаж не звярнуў увагі на магчымасць альтэрнатыўнай пасадкі на аэрадроме ў Віцебску і на папярэднія прагнозы надвор’я ў раёне пасадкі пад Смаленскам.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?