Улады ўсталявалі забарону на «здзяйсненне дзеянняў па маніпуляванні на рынку каштоўных папераў», а таксама вызначылі пералік дзеянняў, якiя прызнаюцца маніпуляваннем на рынку каштоўных папер.
У якасці асноўнага фактару аднясення дзеянняў да маніпулявання на рынку каштоўных папер вызначана прыкмета істотнасці іх уплыву на попыт на каштоўную паперу і (або) яе прапанову, рынкавую цану каштоўнай паперы або аб’ём таргоў каштоўнай паперай.
Да такіх дзеянняў у адпаведнасці з дакументам, напрыклад, адносяцца наўмыснае распаўсюджванне фізічнымі і (або) юрыдычнымі асобамі праз сродкі масавай інфармацыі, у тым ліку праз глабальную кампутарную сетку Інтэрнэт, ці іншым спосабам заведама ілжывых звестак аб каштоўных паперах, эмітэнта каштоўных папер, цэнах на такія паперы, уключаючы інфармацыю, прадстаўленую ў рэкламе; здзяйсненне угодаў з акцыямі па папярэдняй змове паміж юрыдычнымі асобамі, якія ажыццяўляюць прафесійную і біржавую дзейнасць па каштоўных паперах, і (або) іх работнікамі, і (або) асобамi, за кошт або ў інтарэсах якіх здзяйсняюцца названыя ўгоды і іншыя.
У адпаведнасці з дакументам неаднаразовае здзяйсненне прафудзельнікамі дзеянняў, якiя прызнаюцца маніпуляваннем на рынку каштоўных папер, а таксама ўгоды з каштоўнымі паперамі з выкарыстаннем закрытай або канфідэнцыйнай інфармацыі на рынку каштоўных папер прызнаецца грубым парушэннем заканадаўства аб ліцэнзаванні, ліцэнзійных патрабаванняў і ўмоваў.
У сувязі з гэтым Мінфіну РБ прадстаўлена права прад’яўляць іск у гаспадарчы суд з патрабаваннем аб прызнанні ўгоды несапраўднай (устанаўленні факту мізэрнасці ўгоды) і прымяненні наступстваў яе несапраўднасці ў выпадках выяўлення дзеянняў па маніпуляванні на рынку каштоўных папер, угодаў з каштоўнымі паперамі, якія маюць прыкметы нязначнасці.
У мэтах удасканалення кантрольнай дзейнасці на рынку каштоўных папер указам прадугледжана магчымасць правядзення камеральных праверак.
Для далейшага развіцця рынку аблігацый і самастойнага прыцягнення інвестыцый суб’ектамі гаспадарання (у тым ліку лізінгавымі кампаніямі) пашыраны пералік відаў маёмасці, якая можа выступаць прадметам закладу пры забеспячэнні выканання абавязацельстваў па аблігацыях. Так, у дадзены спіс уключаны транспартныя сродкі (у тым ліку дарожная, будаўнічая і іншая спецтэхніка), зарэгістраваныя на тэрыторыі Беларусі.
У мэтах стварэння спрыяльных умоў для прыцягнення замежных інвестыцый юрыдычнымі асобамі Беларусі шляхам выпуску і размяшчэння аблігацый на замежных рынках дазваляецца магчымасць выпуску аблігацый без дзяржаўнай рэгістрацыі каштоўных папер на тэрыторыі Беларусі.
У мэтах выключэння выпадкаў злоўжыванняў службовым становішчам асобам, якія валодаюць інфармацыяй аб выніках
Для забеспячэння мэтавага выкарыстання грашовых сродкаў, якія прыцягваюцца шляхам выпуску аблігацый, забараняецца выкарыстанне сродкаў, прыцягнутых шляхам выпуску аблігацый юрыдычных асоб Беларусі, у мэтах, не названых у рашэнні аб выпуску і (або) праспекце эмісіі гэтых аблігацый, а таксама прадстаўленне за кошт названых сродкаў пазык іншым юрыдычным ці фізічным асобам.