Дзяржканцэрн «Белнафтахім» размясціў на сваім сайце каментарый у сувязі з чарговым, сёлета ужо дзясятым, падаражаннем паліва. «У сувязі з тым, што Беларусь з’яўляецца ўдзельнікам міжнароднага рынку, закупляючы нафту і рэалізуючы больш як 60% нафтапрадуктаў, што выпрацоўваюцца, на экспарт на падставе біржавых каціровак, „Белнафтахім“ вымушаны прытрымлівацца агульнасусветных тэндэнцый», — гаворыцца ў паведамленні.
Цана на нафтапрадукты на еўрапейскім рынку, тлумачыць
У каментарыі таксама зазначаецца,
што беларускія НПЗ «вырабляюць дызельнае паліва еўрапейскага ўзроўню якасці, што адпавядае экалагічным стандартампадкрэслілаЕўра-4 іЕўра-5 з ультранізкім утрыманнем серы,
Апрача таго, зазначаюць у канцэрне, «рост спекулятыўнага вывазу пераважна дызельнага паліва за межы рэспублікі стварае перадумовы для магчымага дэфіцыту гэтага віду нафтапрадуктаў у краіне (у трэцяй дэкадзе кастрычніка продаж паліва на прыгранічных АЗС у параўнанні з аналагічным леташнім перыядам узрос у 3–6 разоў)».
«Белнафтахім» таксама ўказвае, што «пасля ўстанаўлення адзінага валютнага курсу беларускага рубля дыспарытэт цэн з суседнімі дзяржавамі павялічыўся
(рознічная цана на ДП у Беларусі на 38% ніжэйшая, чым у маскоўскім рэгіёне Расійскай Федэрацыі, на 85% ніжэйшая, чым ва Украіне, у 2,6 разу ніжэйшая, чым у Літве, Латвіі і Польшчы)».«Вываз за мяжу з мэтай перапродажу нафтапрадуктаў, прызначаных для ўнутранага рынку, негатыўна ўплывае на эфектыўнасць працы нафтаперапрацоўчых заводаў рэспублікі», — падкрэсліваецца ў паведамленні
Як паведамлялася раней, з 10 лістапада бензін у Беларусі падаражэў у сярэднім на 3,5%, дызельнае паліва — на 7%. Літр бензіну
Раней кошт паліва павышаўся 3 сакавіка (у сярэднім на 5%), 31 сакавіка (на 10%), 24 мая (на 20%), 7 чэрвеня (на 30%), 21 ліпеня (на 3%), 20 жніўня (на 3%), 14 верасня (на 3%), 1 кастрычніка (на 5%) і 16 кастрычніка (бензін — на 3%, дызпаліва — на 5%). 9 чэрвеня па патрабаванні Аляксандра Лукашэнкі, якое прагучала наступным днём пасля масавай акцыі мінскіх аўтамабілістаў
З пачатку года