Пытанне працягваюць прапрацоўваць рабочыя групы ў Беларусі і Расіі, заявіў 18 лістапада на сустрэчы з працоўным калектывам ААТ «МАЗ» прэм’ер-міністр Міхаіл Мясніковіч.
«Мы гаворым аб тым, што гэта безграшовае аб’яднанне, пытанне не пераходу ва ўласнасць грошай, а толькі кіравання, а таксама ўсяго таго, што тычыцца знешніх рынкаў і рэалізацыі прадукцыі», — цытуе прэм’
Урад Беларусі лічыць праект дастаткова перспектыўным, бо размова ідзе не аб канкурэнцыі буйных прамысловых гігантаў паміж сабой, а аб узаемадапаўненні.
«Ніхто пры гэтым не павінен пацярпець, — падкрэсліў Мясніковіч. — Трэба будзе разгледзець пытанні загрузкі вытворчых магутнасцяў, мадэльнага рада прадпрыемстваў, парадак і размеркаванне прыбытку».
Мясніковіч падкрэсліў, што
ўрад Беларусі не пойдзе на пагаршэнне стану МАЗа.«Размова ідзе аб тым, каб узаемадапаўняць адзін аднаго, атрымліваць вялікі прыбытак і весці ўзгоднены продаж тэхнікі, не перабягаючы адзін аднаму дарогу, а ўзгоднена працуючы на знешнім рынку», — сказаў кіраўнік урада.
Раней гендырэктар КАМАЗа Сяргей Кагогін заяўляў, што
кампанія разлічвае да канца года закрыць здзелку па стварэнні холдынгу з Мінскім аўтамабільным заводам.
Дзяржкарпарацыя «Растэхналогіі», якая валодае 49,9% акцый КАМАЗа, зімой прапанавала аб’яднаць КАМАЗ і МАЗ. Першы
Першапачаткова бакі разглядалі абмен акцыямі КАМАЗа і МАЗа ў рамках аб’яднання дзвюх кампаній, але беларускія ўлады адмовіліся ад гэтага варыянту. Затым было прапанавана стварыць СП, у якое будуць унесены 49,9% акцый КАМАЗа і 49,9% акцый МАЗа, а таксама шэрагу прадпрыемстваў, якія вырабляюць аўтакамплектуючыя як у Расіі, так і ў Беларусі. Кіраўнік «Растэхналогій» Сяргей Чэмезаў адзначаў, што пакет акцый КАМАЗа аб’ектыўна нашмат даражэйшы, чым аналагічны пакет МАЗа. Паводле слоў Чэмезава, пасля правядзення ацэнкі стане зразумела, якія прадпрыемствы ўвойдуць у СП.
Акрамя таго, на супрацоўніцтва з МАЗам прэтэндуе і расійскі машынабудаўнічы холдынг «Рускія машыны», асноўны акцыянер «Групы ГАЗ». Гендырэктар «Рускіх машын» Аляксандр Філатаў заяўляў, што карпарацыя бачыць «сур’ёзную сінергію ад супрацоўніцтва з МАЗам». Так, бакі разглядаюць магчымасці перадачы ў кіраванне «Групе ГАЗ» Мінскага аўтазавода, куплі мінарытарных пакетаў або інвестыцыйных пакетаў.
Прэм’