Выцінанкі на вуліцах Мінска
"Слухай бацьку". Анатоль Ярмоленка.
Аляксандр Саладуха.
Героі Беларусі на мінскіх сценах.
Ён просіць не фатаграфаваць свой твар — у беларускіх умовах графіці могуць падвесці пад артыкул «псаванне маёмасці». Фота: Сяргей Гудзілін
Афішная тумба ў Мінску. А на ёй — налепка з Ярмоленкам і надпісам «Слухай бацьку!» Гэта што, такая рэклама? Бачу, побач шансанье Віктар Каліна і надпіс «За пацаноў!» Э, не, гэта не «За Беларусь».Гэта некага дастала непатрабавальная
Трапляюцца прынты гордага сабой Аляксандра Саладухі (подпіс — «Здравствуй, чужая мілая») і Паплаўская з Ціхановічам на мяжы цэнзурнасці.
Працы Dream’а бачылі многія. Напрыклад, стэнсілы з выявамі Барбары Радзівіл, Ігната Дамейкі, гетмана Хадкевіча, радкі з класічных вершаў на мінскіх сценах — яго работа.
«У мяне была ідэя — ствараць партрэты выбітных беларусаў на вуліцах, якія носяць іх імёны — расказвае мастак. — Але гэтыя партрэты зафарбоўваюць…» Дурасць, дарэчы. Гэта жывая народная творчасць, дый аздабляе асяроддзе.
Dream штампаваў на сценах і вершы беларускіх класікаў: ад Купалы да Някляева. «Паўстаньце, рабскія натуры!» і гэтак далей. Праўда, «жывуць» такія творы нядоўга, сістэма баіцца слова: «З 20–30 вершаў і болей чым 30 „Славутых сыноў…“ выжылі дзесяць працаў».
Цяпер Dream захоплены новым праектам: ён спрабуе перанесці на гарадскія сцены тэхніку выцінанкі. «Мы перанеслі на сцяну твор майстрыхі выцінанак — цікава выглядае», — кажа Dream.
Падзяліўся мастак і гарачымі навінамі— згадаў ён нядаўні выпадак у Мінску, калі ўначы на вагоне з’явіўся агромністы надпіс Bunt. — Прыехала група расійскіх мастакоў».стрыт-арту . «Размаляваная электрычка — гэта не беларусы зрабілі,
Сёння, каб мастацтва прыцягвала, трэба ломка шаблону і хуткасць рэакцыі на зменлівы свет:«Ніхто не глядзіць на плакаты, якія заклікаюць захоўваць чысціню — а мы робім альтэрнатыўныя трафарэты, што называецца, «па жэсці», — кажа Дрым.
***
Конкурс «Унікальная Беларусь. Новы стыль»
Ладзіць
Кантакты: [email protected], signalmag, signal_magazine.