У студзені-маі 2012 года ў Мінску аб’ектамі рознічнага гандлю і аб’ектамі грамадскага харчавання рэалізавана алкагольных напояў на 1 трлн 399,5 млрд рублёў, ці 90,1% да ўзроўню студзеня-мая 2011 года. Такія дадзеныя апублікавала Галоўнае статыстычнае ўпраўленне Мінска. Больш за 90% алкаголю ў горадзе прадаецца праз аб’екты рознічнага сеткі.

Удзельная вага продажу алкагольных напояў аб’ектамі рознічнага (гандлёвай) сеткі ў рознічным тавараабароце гандлю харчовымі прадуктамі, напоямі і тытунёвымі вырабамі склаў 17,7%, аб’ектамі грамадскага харчавання ў рознічным тавараабароце грамадскага харчавання — 13%.

У структуры продажу алкагольных напояў

у пераліку на абсалютны алкаголь у аб’ектах рознічнага гандлёвай сеткі Мінска па-ранейшаму найбольшая доля прыпадае на рэалізацыю гарэлкі, піва і вінаў пладовых — 49,8%, 17,5% і 11,9% адпаведна.
У 2011 годзе гэтыя паказчыкі складалі адпаведна 47,5%, 16,6%, 13,8%, у I квартале 2012 года — 50,4%, 16,3% і 11,8%.

Варта адзначыць, што

пры агульным паніжэнні аб’ёмаў рэалізацыі алкагольных напояў па горадзе ў параўнанні з узроўнем студзеня-мая мінулага года рэалізацыя гарэлкі аб’ектамі рознічнай сеткі павялічылася на 3,6%, піва — на 4,8%, він пеністых, уключаючы шампанскае, — на 13,5%.

Структура продажу алкагольных напояў у пераліку на абсалютны алкаголь у аб’ектах грамадскага харчавання Мінска трохі адрозніваецца ад структуры продажу алкагольных напояў у пераліку на абсалютны алкаголь у аб’ектах рознічнай сеткі. Так, калі ў аб’ектах грамадскага харчавання найбольшая доля, як і ў аб’ектах рознічнай сеткі, прыходзілася на рэалізацыю гарэлкі — 44,4%, то доля рэалізацыі піва ў аб’ектах грамадскага харчавання значна вышэй — 29,3%.

Аб’ёмы продажу гарэлкі ў аб’ектах грамадскага харчавання Мінска ў студзені-маі 2012 года па параўнанні з студзенем-маем 2011 года знізілася на 9,8%, піва — на 11%, лікёра-гарэлачных вырабаў — на 13,1%.
Павелічэнне аб’ёмаў продажу ў аб’ектах грамадскага харчавання адзначаецца толькі па вінам пеністых, уключаючы шампанскае, — на 3,8% у параўнанні са студзенем-маем 2011 года.

Продаж алкагольных напояў на душу насельніцтва ў пераліку на абсалютны алкаголь праз аб’екты рознічнай гандлёвай сеткі і аб’екты грамадскага харчавання ў студзені-маі 2012 склала 4,1 літра. Пры гэтым у натуральным выражэнні на душу насельніцтва імі рэалізавана 2,6 літра вінаў пладовых, 5,1 літра гарэлкі, 18,3 літра піва.

Найвышэйшы ўзровень продажу алкагольных напояў на душу насельніцтва ў пераліку на абсалютны алкаголь склаўся ў Кастрычніцкім раёне — 7,6 літра. Узровень продажу алкагольных напояў на душу насельніцтва ў пераліку на абсалютны алкаголь вышэй за сярэдні па горадзе адзначаны таксама ў Заводскім, Партызанскім і Цэнтральным раёнах.
Ён склаў адпаведна 4,5 літра, 5,4 літра і 6,5 літра. Самы нізкі ўзровень гэтага паказчыка зафіксаваны ў Фрунзенскім раёне — 2,8 літра.

Пры існуючых тэмпах рэалізацыі алкагольных напояў іх продаж на душу насельніцтва ў пераліку на абсалютны алкаголь да канца 2012 года можа скласці 9,8 літра, што менш за ўзровень 2011 года (10,5 літра), і гэты паказчык стане самым нізкім з 2005 года.

Ад 2005 да 2011 года продаж алкагольных напояў на душу насельніцтва ў пераліку на абсалютны алкаголь дасягала найбольшай велічыні ў 2008 годзе — 13 літраў.

Клас
0
Панылы сорам
0
Ха-ха
0
Ого
0
Сумна
0
Абуральна
0