Беларускі аператар Diallog даўно не станавіўся крыніцай «гарачых» навін — найстарэйшая кампанія на рынку даўно страціла значныя пазіцыі і апошнія гады існавала неяк сама па сабе. Дайшло да таго, што міністр сувязі Мікалай Панцялей прызнаў: «БелСел» час аздараўляць і прыводзіць у пачуццё. Дзяржава абрала для гэтага радыкальнае сродак — доля Беларусі ў сумесным прадпрыемстве была прададзеная прыватнай кампаніі. У выніку пацярпелі, як водзіцца, простыя абаненты — кліенты, якія абслугоўваюцца паводле тэхналогіі WLL, застануцца без сувязі.
Генеральны дырэктар Diallog Віктар Новікаў пагадзіўся распавесці пра сённяшняе становішча аператара і перспектывы «аздараўлення».
— Пытанне пра выхад дзяржавы з складу заснавальнікаў, а таксама ўмовы гэтага выхаду абмяркоўваліся без удзелу нашай кампаніі, — кажа
— Гэта неяк звязана з цяжкім фінансавым становішчам
— На дадзены момант я не бачу асаблівых фінансавых пагрозаў для Diallog, — запэўнівае Віктар Новікаў. — Цяперашнія заснавальнікі працягваюць інвеставаць у аператара, прычым не на словах, а на справе — на наш рахунак ўжо пераведзена $ 350 тыс. з плануемых $ 2 млн да канца года.
Праўда, нягледзячы на намаганні кіраваўніцтва, «БелСел» застаецца стратнай арганізацыяй — без знешняга фінансавання будучыня аператара бачыцца туманнай. Туман закліканы рассейваць кіпрскі капітал, які працуе пад шыльдай замежнага прадпрыемства «Джараш». Заснавальнікам якога, у сваю чаргу, з’яўляецца малавядомая нават для пошукавіка Google кампанія Hadeed Overseas Limited.
Зрэшты, усе гэтыя змены наогул не мелі б аніякай ролі, калі б не адно «але»: нацыянальны аператар электрасувязі не толькі выйшаў са складу заснавальнікаў «БелСел», але і разарваў кантракт на абслугоўванне абанентаў па тэхналогіі WLL. Дзякуючы кааперацыі паміж Diallog і «Белтэлекамам» дзясяткі тысяч жыхароў Беларусі мелі магчымасць карыстацца сувяззю там, дзе немагчыма альбо нерэнтабельна пракласці фіксаваную сетку.
— Ранейшае кіраўніцтва кампаніі неаднаразова заяўляла, што дзякуючы гэтаму пагадненню аператар аздаравіўся і своечасова плаціць па рахунках, — працягвае Віктар Новікаў. — Гэта так. Але з сакавіка мінулага года, калі грымнуў фінансавы крызіс, WLL стаў невыгодным для Diallog праектам.
Генеральны дырэктар распавядае нам, што толькі для WLL прадпрыемства «БелСел» пабудавала звыш 100 базавых станцый па ўсёй краіне, уклаўшы каля $ 10 млн.
— Па вялікім рахунку, кампанія 4 гады запар арыентавалася толькі на дамову з «Белтэлекамам» — такое рашэнне было прынятае заснавальнікамі.
Дэвальвацыя нацыянальнай валюты змяніла расклад. Калі да крызісу праект цягнуў аператара, то пасля яго рэнтабельнасць дасягнула мінус 30%.Узгоднены з «Белтэлекамам» тарыф у эквіваленце $ 2,5 раптоўна ператварыўся ў 70 цэнтаў, але перагледжаны не быў. Бягучыя ж выдаткі выраслі: арэнда пляцовак, электрычнасць, абслугоўванне — усё гэта падаражэла ў 3–4 разы.
— Большасць базавых станцый для праекта WLL абслугоўвалі толькі абанентаў «Белтэлекама», — кажа Віктар Новікаў. — Сумесна з нацыянальным аператарам мы складалі план іх устаноўкі — адмыслова там, дзе былі праблемы з фіксаванай сувяззю. У выніку многія з вышак наогул не абслугоўваюць нашых
Колькасць кліентаў расла хутка: у
— Усе папярэднія месяцы мы рабілі ўсё магчымае, каб абаненты не былі адключаныя, — працягвае
— Атрымліваецца, абаненты застануцца без сувязі?
— На 1 ліпеня — так, і на няпэўны час.
Дзіўна, але на абарону 170 тыс. чалавек не стала і профільнае ведамства — Міністэрства сувязі і інфарматызацыі. У дырэктара «БелСел» шматтомная перапіска з чыноўнікамі не прывяла да станоўчага выніку. Такім чынам, шмат у чым сацыяльна арыентаваны праект, які адпавядае дэклараванай дзяржавай ідэалогіі дапамогі простым людзям, будзе закрыты.
— Сетка выключана не будзе, — сцвярджае Віктар Новікаў. — Нягледзячы на тое, што мы вымушаны спыніць абслугоўванне
Ахвочыя змяніць кантракт ёсць, у асноўным у прыгарадах буйных населеных пунктаў. Хаця, вядома, супастаўляльных маштабаў не плануецца.Віктар Новікаў сцвярджае, што «БелСел» неабходна падпісаць на паслугі 20 тыс. кліентаў: выручка ад іх перакрые выручку ад 170 тыс. былых
— На жаль, канцэнтрацыя намаганняў на
На дадзены момант Diallog абслугоўвае 11 тыс. уласных кліентаў, у тым ліку 7 тыс. карыстаюцца галасавымі паслугамі ўCDMA-сеткі .
Найстарэйшы беларускі аператар мае намер не толькі перавабліваць былых кліентаў WLL у сваю сетку, але і развівацца далей. У прыватнасці, у прэсе з’яўлялася інфармацыя пра планы па будаўніцтве тэставай зоны LTE або Rev. B.
— Так, такія планы ў нас ёсць, — пацвярджае генеральны дырэктар. — Два гады таму ў Маскве прайшла канферэнцыя кіраўнікоў
Пакуль у свеце ёсць толькі адна дзеючая зона LTE на патрэбнай частаце — у Бразіліі. Мясцовая кампанія плануе пачаць камерцыйную эксплуатацыю ўжо ў гэтым годзе, а да
Дарэчы, частка базавых станцый Diallog ужо мае магчымасць працаваць па найноўшай тэхналогіі. Замяніць неабходна толькі праграмную частку.
Якіх хуткасцяў перадачы дадзеных можна дасягнуць у сетцы на паласе 450 Мгц?
— LTE дазваляе абменьвацца дадзенымі на хуткасці да 100 Мбіт/с, — кажа Віктар Новікаў. — Пры гэтым наша частата мае шэраг перавагаў, у прыватнасці — неабходнасцю ставіць базавыя станцыі ў некалькі разоў менш шчыльна, чым на частаце 2,5–2,7 Ггц. Выдаткі на будаўніцтва сеткі ў дзесяткі разоў меншыя.
«БелСел» валодае частотным спектрам ў 14 Мгц і плануе 4 пакінуць на галасавыя паслугі 1x, а 10 выдзеліць для перадачы дадзеных па LTE. Спецыялісты кампаніі чакаюць, што гэтага хопіць для дасягнення хуткасці 50 Мбіт/с.
Калі будзе пабудавана тэставая зона, пакуль дакладна незразумела — многае залежыць ад рашэння буйных вендараў аб мэтазгоднасці вырабу адпаведнага абсталявання. Іх адказ чакаецца да канца лета.
Гэта не апошняе, што робіць «БелСел» для свайго аздараўлення. Заснавальнікамі кампаніі вырашана адмовіцца ад гандлёвай маркі Diallog і вярнуцца да ранейшай.
— Мы палічылі, што прасоўванне аднаго лагатыпа і назвы дазволіць нам больш эфектыўна працаваць з кліентамі, — адзначае Віктар Новікаў. — Абаненты і партнёры блыталі юрыдычную назву кампаніі і гандлёвую марку. Увогуле, паступова ад Diallog мы адмовімся і вернемся да «БелСел».
Вынікі гэтага рашэння жыхары Беларусі ўбачаць ўжо ў ліпені і жніўні — аператар пачне рэкламную кампанію з выкарыстаннем старога лагатыпа. Прычым — упершыню за доўгія гады — нават на тэлебачанні.