03.07.2012 / 14:01

Мітрапаліт Філарэт: Святары ў вайну былі між молатам і кавадлам 11

На канферэнцыі, прысвечанай Другой сусветнай вайны, уладыка Філарэт цытаваў кнігу архіепіскапа Афанасія (Мартаса).

У маі ў Мінску прайшла навуковая канферэнцыя «Цывільнае насельніцтва ў вайне». Форум адбыўся на базе Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі і Беларускага дзяржаўнага музея гісторыі Вялікай Айчыннай вайны, піша church.by.

Кіраўнік БПЦ, мітрапаліт Філарэт падзяліўся думкамі пра лёс беларускага духавенства падчас нямецкай акупацыі, якое апынулася паміж нямецкімі акупантамі і савецкімі партызанамі.

«Аб становішчы свяшчэннаслужыцеляў у гэты перыяд, — сказаў уладыка, -- можна даведацца са слоў відавочцы і ўдзельніка падзей часоў акупацыі — архіепіскапа Афанасія (Мартаса).
Ён паведамляе нам: «Становішча беларускага духавенства, асабліва ў вёсках, было надзвычай цяжкім. З аднаго боку — партызаны, якія смела хадзілі па вёсках і рабавалі насельніцтва і духавенства, з другога боку — нямецкая жандармерыя і падраздзяленні СД, якія вялі барацьбу з партызанамі і сурова распраўляліся з усімі, у каго партызаны бывалі».

Але затым мітрапаліт падрабязна спыніўся на рэпрэсіях супраць духавенства з боку немцаў, у тым ліку і супраць тых святароў, хто адкрыта дапамагаў партызанам.

«Беларускі народ у пераважнай сваёй большасці не прыняў акупацыйную ўладу, якая несла чужы яму „новы парадак“ і якая займела дзёркасць прызнаць сваім сцягам язычнічкую свастыку замест Крыжа Хрыстовага.
І беларускае духавенства засталося са сваім народам. Нараўне з пастырскім служэннем духавенства ў Прастола Божага пра гэта можа сведчыць і яго малітоўная, маральная і матэрыяльная падтрымка народнага супраціву акупантам. Формы яе былі розныя: забеспячэнне прадуктамі харчавання, медыкаментамі, прадастаўленне прытулку партызанам, іх лячэнне; ўтойванне моладзі ад згону ў Нямеччыну; дапамогу і ўтойванне ваеннапалонных; выдача даведак аб добранадзейнасці і г.д».
0
Крытэрый сімволікі / Адказаць
03.07.2012 / 14:13
«Беларускі народ у пераважнай сваёй большасці не прыняў акупацыйную ўладу, якая несла чужы яму „новы парадак“ і якая займела дзёркасць прызнаць сваім сцягам язычнічкую свастыку замест Крыжа Хрыстовага. === Калі б уплываў гэты крытэрый, беларускі народ павінен быў бы не прыняць і новую ўладу пад чырвонай пентаграмай і сярпом-молатам на сцязе замест Крыжа Хрыстовага.
0
dz / Адказаць
03.07.2012 / 14:18
а при чем там свастика?свастика древнейший символ и не чужд беларусам. есть беларуские орнаменты содержащие свастики. "воевать" со свастикой такой же маразм как и воевать с бчб флагом и погоней. мало кто там их использовал!
0
с одно стороны, с другой стороны... / Адказаць
03.07.2012 / 16:09
Поскреби любого владыку - светского или церковного - и в наших уже вековых условиях тотального вранья и несвободы всегда обнаружишь там на плечах погон. Разного достоинства. Можно подумать, что прежняя власть, вопреки той, что несла "новый порядок", несла этому народу какой-то принципиально другой порядок. Новый старый = старый новый.
Паказаць усе каментары/ 11 /
Каб пакінуць каментар, калі ласка, актывуйце JavaScript у наладах свайго браўзеру