ТВ, 14 красавіка, субота

СТВ, 13.50 1-ая сэрыя; 2-ая сэрыя 15 красавіка

Скарбы рэспублікі (Достояние республики)

Расея – Беларусь (СССР), 1971, каляровы, 138 хв

Рэжысэр: Уладзімер Бычкоў

Ролі выконваюць: Алег Табакоў, Андрэй Міронаў, Спартак Мішулін, Юры Талубееў, Віця Галкін, Яўген Еўстыгнееў, Вольга Жызьнева, Людміла Крылова

Жанр: Прыгоды

Пошук скрадзеных скарбаў аб’ядноўвае сьледчага, авантурніка, былога царскага крыміналіста й беспрытульніка.

Клясычная прыгодніцкая стужка з культавай песьняй Андрэя Міронава. Фільм пастаўлены слынным беларускім кінаказачнікам Уладзімерам Бычковым (“Горад майстроў”).

Лад, 18.50

Лёс чалавека (Судьба человека)

Беларусь, 2007, каляровы, 26 хв.

Рэжысэрка: Галіна Адамовіч

Жанр: Тэлевізійная перадача

У аўтарскай праграме Ўладзімера Бокуна рэжысэрка Галіна Адамовіч распавядае пра незвычайны лёс беларускага альпініста Эдуарда Ліпеня, дзіцячага лекара.

НТВ, 22.20

Матч Пойнт (Match Point)

Вялікабрытанія–ЗША, 2005, каляровы, 124 хв.

Рэжысэр: Вудзі Алэн

Ролі выконваюць: Скарлет Ёхансан, Джонатан Рыс Мэерз, Эмілі Морцімер, Аляксандар Армстранг

Жанр: Драма

Адзнака: 9,5 (з 10)

Нечаканы фільм нью-ёрскага інтэлектуала Вудзі Алэна распавядае пра выпадак, наканаваньне й канфармізм. Небагатага інструктара па тэнісе прывячаюць у заможнай сям’і. У героя (Джонатан Рыс Мэерз) ёсьць шанец зрабіць імклівую кар’еру, ажаніўшыся з арыстакраткай Хлояй. Але ягоныя пачуцьці належаць пекнай амэрыканцы (Скарлет Ёхансан).

Каліграфічны шэдэўр Вудзі Алэна абсалютна клясычны – як раманы ХІХ ст., нетаропкія, глыбінна-псыхалягічныя, загрувашчаныя сацыяльнаю крытыкай. Неверагодная чысьціня кадру, абэртоны пачуцьцяў, дакладнасьць і далікатнасьць. Назваць гульню Скарлет Ёхансан геніяльнай – значыць выказацца надзвычай сьціпла. Сэксапільная, знэрваваная, з суіцыдальным комплексам Мэрылін Манро – у багатых ангельскіх інтэр’ерах, дзе яна застанецца чужаніцаю.

У канфлікце Старога й Новага Сьвету пераможа Эўропа, але аўтар стужкі – амэрыканец, і эўрапейскі шэдэўр працінаюць контравэрсійныя спасылкі, якія сьведчаць пра «культурную» старасьць. Героі Вудзі Алена – гэта Раскольнікавы эпохі постмадэрну, калі канфармізм абвянчаны з кляўстрафобіяй, абгортка замяняе душу, а пакуты сумленьня выглядаюць ілюзіяй.

«Матч-пойнт» – гэта шэдэўр, але ў часы Макдоналдсаў – гэта шэдэўр толькі на адзін прагляд.

Усе фільмы

Хочаш падзяліцца важнай інфармацыяй ананімна і канфідэнцыйна?