Пра гэта заявіў 14 лістапада на
«Па стане на 1 лістапада нам удалося захаваць прафіцыт бюджэту
«Калі рэспубліканскі бюджэт збалансаваны, гэта значыць даходы роўныя расходам, то мясцовыя бюджэты досыць устойліва на працягу ўсяго года выконваюцца з прафіцытам. Прафіцыт мясцовых бюджэтаў склаў за дзевяць месяцаў 1,3% ВУП. Мясцовыя бюджэты атрымалі больш даходаў, чым зрабілі даходаў, на 4,9 трлн. рублёў», — растлумачыў намеснік міністра.Паводле яго слоў, існуе дыспарытэт у выкананні бюджэту рэспубліканскага і мясцовых бюджэтаў.
Такім чынам, адзначыў Ермаловіч, выкананне мясцовых бюджэтаў ідзе значна лепшымі тэмпамі, чым бюджэту рэспубліканскага.
Асноўнымі крыніцамі рэспубліканскага бюджэту з’яўляюцца ПДК, які ў рэальным выражэнні за дзевяць месяцаў вырас толькі на 0,8% у параўнанні з мінулым годам, і падатковыя даходы ад знешнеэканамічнай дзейнасці. Гэтыя даходы, наадварот, знізіліся ў параўнанні з мінулым годам — на 3,8%. «Гэта і прымушае на рэспубліканскім узроўні праводзіць досыць жорсткую бюджэтную палітыку, абмяжоўваць другарадныя расходы, канцэнтраваць асноўны прырост даходаў на выкананні сацыяльнага блока расходаў, на фінансаванні сацыяльнай абароны, на выплаце павялічанай заработнай платы ў сувязі з палітыкай паэтапнага росту даходаў работнікаў бюджэтнага сектара», — адзначыў намеснік міністра.
Паводле яго слоў, гэта сур’ёзна ўплывае на збалансаванасць рэспубліканскага бюджэту.«Тым не менш у гэтых умовах атрымлівалася балансаваць нашы магчымасці і патрэбнасці ў фінансаванні расходаў. Мы плануем да канца года захаваць гэту збалансаванасць на рэспубліканскім узроўні і разлічваем, што мясцовыя бюджэты таксама захаваюць свой прафіцыт да канца года. Гэта дае падставы прагназаваць выкананне бюджэту сектара органаў дзяржаўнага кіравання па выніках гэтага года як мінімум на бездэфіцытнай аснове, магчыма, з некаторым прафіцытам», — сказаў Ермаловіч.
Ён паведаміў, што для забеспячэння збалансаванасці бюджэту ўрадам прыняты рашэнні па кансалідацыі даходаў у рэспубліканскі бюджэт.Найперш гэта датычыцца пералічэння часткі даходу высокарэнтабельнымі арганізацыямі рэспублікі. За кошт гэтай меры ў 2012 годзе плануецца атрымаць дадаткова прыкладна 1 трлн. рублёў. Таксама былі зроблены захады па прыцягненні дадатковых даходаў за кошт павелічэння ставак акцызаў на алкагольную і тытунёвую прадукцыю. Гэта таксама дае нейкі прырост даходаў у параўнанні з запланаванымі першапачаткова ў рэспубліканскім бюджэце.