Арыентавацца на прасторах Прывакзальнай плошчы ў Мінску прыезджым, а часам і самім мінчукам, няпроста.
Усё таму, што сёння прылеглая тэрыторыя хутчэй нагадвае мудрагелісты лабірынт: ля Чыгуначнага вакзала — велізарная колькасць пешаходных пераходаў і каля 10 прыпынкаў грамадскага транспарту.
Па-новаму арганізаваць рух на плошчы і прылеглых вуліцах прапанавала «Беларуская асацыяцыя экспертаў і сюрвеераў на транспарце».
Юрый Важнік — кіраўнік арганізацыі — кажа:
«Мы рэгулярна звярталі ўвагу на тое, што такая прыгожая плошча, брыльянт, можна сказаць, для Мінска, незаслужана забытая з пункту гледжання арганізацыі руху грамадскага транспарту і парковак.
Зараз аб'яднаныя прыпынкі грамадскага транспарту з паркоўкамі. І тыя, і іншыя дрэнна кіраваныя. Пастаяннае парушэнне паркоўкі. Людзям нязручна. Напрыклад, для таго, каб перасесці з аднаго транспарта на іншы, ёсць такі нарматыў — не больш за 3,5 хвіліны. А там атрымліваецца да 15 хвілін. У будучыні ўсё прыпынкі грамадскага транспарту размесцяцца ў адной кропцы.
На скрыжаванні вуліц Бабруйскай і Ленінградскай, побач з метро «Плошча Леніна», з'явіцца спецыяльны тэрмінал.
Ён будзе складацца з дзвюх палос і ўключыць чатыры прыпыначныя пункты як для аўтобусаў, так і тралейбусаў.
Першая палова транспарту адсюль будзе рухацца ў бок Партызанскага праспекта, другая — у Лошыцу.
Схавацца ад непагадзі мінчане змогуць ўнутры ёмістых шкляных павільёнаў. Асобна прапрацавана і сістэма пешаходных пераходаў. Іх стане значна менш, аднак дабрацца ў любую кропку на плошчы будзе нескладана. Асаблівую ўвагу распрацоўшчыкі праекта надалі сістэме інфармавання. Спецыяльныя табло дапамогуць пешаходам і кіроўцам арыентавацца як на вакзале, так і на прылеглай да яго тэрыторыі.
Закрануць змяненні і стаянку таксі. Яна стане меншай і кампактнай, паведамілі ў праграме «Мінск і мінчане» на СТВ.
Юрый Важнік зазначае: Стаянка таксі стане вузейшай, каб нельга было там стаяць і чакаць выгаднага пасажыра. У парадку чаргі і кліенты, і таксісты.
Акрамя таго, на гэтых сістэмах платнай паркоўкі, грамадскага транспарту, таксі будуць ужытыя тэхналагічныя рашэнні ў выглядзе кантролю знаходжання там і спагнання платы. Зараз можна будзе не выклікаць таксі па тэлефоне.
Дастаткова прайсці на спецыяльную стаянку, дзе свае паслугі змогуць прапанаваць некалькі сталічных кампаній. Прыватнікі і нелегалы пакінуць вакзал.
Асаблівую ўвагу пры ажыццяўленні праекта нададуць і аўтамабільнай паркоўцы. Сёння ўсе вольныя месцы ля вакзала загружаныя машынамі супрацоўнікаў і наведвальнікаў офісаў, таксі і маршруткамі.
«Мы правялі вельмі вялікія даследаванні. На тэрыторыі прывакзальнай плошчы, на прылеглай паркуецца каля тысячы аўтамабіляў. З гэтай тысячы каля паловы — гэта доўгачасовае захоўванне.
Напрыклад, калі аўтамабіль прастаяў 10 гадзін, гэта замяняе 10 чалавек, якія прыехалі на 1 гадзіну.
Акрамя таго, будзе яшчэ рашэнне наконт таго, што кароткачасовая паркоўка — гэта значыць выгрузіць рэчы, багаж, адправіць чалавека на цягнік. 20 хвілін. Магчыма, будзе ці льготнае, ці, можа, нават бясплатнае.
У будучыні платная паркоўка размесціцца на скрыжаванні вуліц Бабруйскай, Ульянаўскай і Кірава.
Юрый Важнік: Платная паркоўка будзе з выкарыстаннем новых для Мінска тэхналогій — смс. Вы спампоўваеце на смартфон праграму і рухам пальца здзяйсняеце аплату.
Гэта зручна. Будуць устаноўлены паркаматы — гэта традыцыйна. Праўда, яны будуць іншыя. Яны будуць вельмі падобныя на тэрміналы аплаты якія цяпер мінчане выкарыстоўваюць у банках, крамах і гэтак далей. Акрамя таго, на ўсялякі выпадак, калі ў цябе няма ніякіх навыкаў або прылад, якія электронную аплату ажыццяўляюць, можна будзе аплаціць папяровай карткай паркоўкі і размясціць яе пад шклом аўтамабіля. Навацыі закрануць і сістэмы кантролю аплаты.
«Цяпер не будзе такой ужо сітуацыі, калі інспектар паркоўкі збірае грошы, кантралюе. Вы разумееце, чым гэта пагражае».
Цяпер гэтыя функцыі падзеленыя. Сістэма аплаты і грошы — гэта адна сфера, сістэма кантролю — іншая сфера. І для кантролю інспектар паркоўкі будзе абсталяваны планшэтам, куды ён будзе ўводзіць нумар аўтамабіля. Яму будзе адказ: гэта парушальнік ці ён правамоцна знаходзіцца на гэтай паркоўцы.
Месцы для платнай паркоўкі плануецца ўладкаваць уздоўж вуліц Кірава, Ленінградскай і Міхайлаўскага завулка. Магчыма, для гэтых мэтаў пераабсталююць і двары. Адзін з варыянтаў - пакінуць у жылых кварталах абмежаваную колькасць ўездаў, якія будуць рэгулявацца шлагбаўмам.
Аднак, хутчэй за ўсё, на дваровай тэрыторыі будзе дзейнічаць прынцып платнай паркоўкі, а жыхарам вуліц, інвалідам і спецыяльным службам прапануюць льготныя карткі.
Пакуль гэтая тэма знаходзіцца ў стадыі абмеркавання.
Юрый Важнік: «Мы вельмі ўважліва слухалі жыхароў горада. Ды ўсё людзей, якія на гэта адрэагавалі. Можна сказаць, што гэта практычна грамадскі праект. Гэта тое, як мінчане хацелі б бачыць прывакзальную плошчу.
Першыя змены на Прывакзальнай плошчы будуць заўважаныя ўжо ў красавіку. Да чэмпіянату свету па хакеі тут з'явіцца платная паркоўка, па-новаму арганізуюць прастору і рух пры дапамозе абмежавальнікаў і ўсталююць новыя элементы сістэмы прасторавага арыентавання».
Выніковы комплекс работ будзе выкананы на працягу паўгода.