Расійскі сцэнарыст і тэатральны драматург Эдуард Валадарскі памёр у Маскве на72-м годзе жыцця. Фільмы па яго сцэнарах забараняліся савецкай цэнзурай, хоць потым прынеслі стваральнікам дзяржаўныя ўзнагароды.
Паводле сцэнараў Валадарскага пастаўлена больш за 50 кінафільмаў і тэлесерыялаў.
Валадарскі нарадзіўся ва Украіне ў 1941 г., вучыўся на сцэнарным факультэце Усесаюзнага інстытута кінематаграфіі (ВГIК).
Першым поўнаметражным фільмам, пастаўленым па яго сцэнары, стала ваенная драма пра альпіністаў «Белы выбух» Станіслава Гаварухіна, знятая ў 1969 г.
У пачатку
Стужка пра цяжкую долю палонных савецкіх салдат падчас Другой сусветнай была забаронена да паказу савецкай цэнзурай і «лягла на паліцу» на 15 гадоў.У 1988 г. Валадарскі за гэты сцэнар быў удастоены Дзяржаўнай прэміі СССР.
Сцэнарыст працягнуў супрацоўніцтва з Германам у працы над фільмам «Мой сябар Іван Лапшын» аб працы савецкіх міліцыянтаў у
Валадарскі быў аўтарам сцэнарыя да першага поўнаметражнага фільма Мікіты Міхалкова «Свой сярод чужых, чужы сярод сваіх» (1974).Прыгодніцкая карціна аб першых чэкістах стала адным з лепшых узораў так званага «чырвонага вестэрна».
У 1973 годзе ў МХАТе была пастаўлена першая п’еса Валадарскага «Даўгі нашы», якая затым ставілася больш чым ў ста тэатрах па ўсёй краіне. Усяго пяру Валадарскага належыць 11 п’ес
Ад «Штрафбата» да «Дастаеўскага»
У апошнія гады Валадарскі ў асноўным працаваў над сцэнарамі тэлесерыялаў і тэлевізійных фільмаў. Адным з самых вядомых серыялаў, пастаўленых па яго сцэнары, стаў «Штрафбат» Мікалая Досталz, які выклікаў вельмі супярэчлівыя водгукі спецыялістаў і гледачоў.
Адны хвалілі фільм за паказ суровай «акопнай праўды» пра лёс байцоў штрафных падраздзяленняў падчас Другой сусветнай вайны, у той час як іншыя крытыкавалі яго за скажэнне гістарычных рэалій і нават называлі ідэалагічнай замовай.
«Штрафбат» стаў адным з самых паспяховых праектаў тэлеканала «Расія», які значна абагнаўшы па рэйтынгах такія папулярныя серыялы, як «Брыгада» і «Ідыёт».
У 2008 годзе па сцэнары Валадарскага была знятая фантастычная стужка «Мы з будучыні» аб чатырох «чорных капальніках», якія раптам пераносяцца з нашых дзён на фронт Другой сусветнай. Незвычайная трактоўка ваеннай тэматыкі спадабалася расійскаму гледачу: фільм сабраў у пракаце больш за 8 млн долараў.
Адной з апошніх работ Валадарскага стаў сцэнар да біяграфічнага мінісерыяла Уладзіміра Хаціненка «Дастаеўскі» (2011), знятага да
У